גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ביהמ"ש הרשיע את נור שלמה במעשי אונס וסדום בלינור אברג'יל

השופטים: "הנאשם - דמות גרוטסקית, פתטית ותיאטרלית שאינו מסוגל לעורר טיפת אמון".

שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בת"א, נתן עמית, שלי טימן ויעקב שמעוני הרשיעו היום (ד') פה אחד את נור שלמה, בן 44, מגבעת זאב, אזרח מצרי לשעבר הנשוי לישראלית שהתגייר, בשני מעשי סדום ושני מעשי אונס ובחטיפתה של מיס עולם, לינור אברג'יל לפני שנה במילאנו, שם היא שהתה לצרכי דוגמנות ונשלחה אליו ע"י הסוכנות שלה בישראל, כדי לקבל כרטיס טיסה בחזרה לארץ.

הרכב השופטים היה נחרץ מאוד בקביעותיו, לגבי אמינות גירסתה של אברג'יל לעומת "הפנטסיה המטורפת", כך כינו את גירסתו של הנאשם.

אב בית הדין, השופט עמית קבע, בין היתר: "אני מאמין למתלוננת בכל לב, והאמון שלי נתון לה במלואו. האמת זעקה מפיה ומכל תנועה שלה על דוכן העדים, וניכר היה עליה שהיא מעידה בכאב וממש ביסורים, כמי שחוותה בנפשה ובבשרה את אותם מעשים שהיא העידה עליהם, ויש בסיפורה השוטף, השלם והמזעזע, כדי להמחיש שהאדם המספר אותו היה חלק בלתי נפרד ממנו".

עם זאת, השופט עמית ציין, כי הוא אינו מתעלם מכך שעדותה של אברג'יל לא היתה מושלמת ולעתים היא לא זכרה דברים ואף היו בה סתירות פעוטות וגם היו דברים שעוררו תמיהות לכאורה.

אולם, הוא הדגיש, כי לא היה בכל אלה כדי לערער את עדותה: "אם מישהו סבור שלאדם, ובפרט לקורבן עבירות אינוס קשה, יש זכרון של מחשב, ועין של מצלמת טלוויזיה, והוא פועל בעת האירוע ואחריו בקור רוח של מתכנן במשרד ממוזג - הוא אינו אלא טועה. עבירת אונס בכללה, ובמיוחד עבירות החטיפה והאונס במקרה זה, היא עבירת אלימות גסה, הפוגעת בנאנסת בגופה ובנפשה, כצריבת ברזל מלובן, ומשפילה אותה עד עפר בצורה ובדרך קשים במיוחד, כשבדרך כלל העבריין תכנן את מעשיו מראש ואילו לקורבנו באו הדברים כחטף אכזרי".

השופט שלי טימן קבע, בין היתר, בהכרעתו, כי ניכר היה באברג'יל שעברה חוויה טראומטית, אותה היא חוותה מחדש על דוכן העדים. "הפחד, האימה, גועל הנפש, הבושה והתסכול - שבו ועלו, בעליל, ובמקומות הרגישים והמכאיבים של הסיפור, עד שלא היה סוף לממחטות הנייר שלינור עשתה בהן שימוש ולא היה מקום לספק - לפחות על-פי נסיוני השיפוטי רב השנים שהמתלוננת דוברת אמת".

שלושת השופטים העלו את הסוגיה של העדר מניע לתלונה שהגישה אברג'יל כנגד הנאשם, למעט חשיפת האמת. השופט טימן קבע, כי אינו יכול להעלות על דעתו סיבה טובה אחת, שבגללה תכניס עצמה לינור אברג'יל, "נערה המצוייה בשיא תהילתה, שאינה זקוקה לפירסום נוסף, ושכל פירסום על אירוע משפיל ונאלח כזה יכול רק לעמעם מזוהרה ולפגוע בתדמיתה הקסומה".

"והנה - למרות כל אלה ולמרות הטראומה, חוסר הנוחות, הזמן הרב הנדרש לכך והעובדה שבינתיים נבחרה להיות מיס עולם - ממשיכה לינור בנחישות, ללא מורא או 'הנחות' לעצמה במסע הקשה, המסוכן והמתיש, לגילוי וחשיפה של מעשי הנאשם", כתב השופט טימן.

עוד ציינו השופטים, כי "לא נעלם מאיתנו, שכאשר המתלוננת בכתה, גם התובעת המנוסה והקשוחה הדסה נאור מחתה דמעה מזווית עינה, ויש בכך כדי להצביע על כך שגם על התביעה המתלוננת לא 'עבדה', כפי שמשתמע מטענת ההגנה".

השופטים הוסיפו כי אין להעלות על הדעת שמצבה הנפשי של אברג'יל היה בבחינת הצגה בבית המשפט.

לגבי הנאשם קבעו השופטים, כי הוא האויב הגדול והמסוכן לעצמו. השופטים תיארו אותו כדמות "גרוטסקית ופתטית". "הנאשם בפנינו, לרוע מזלו, איננו מסוגל לעורר טיפת אמון, קבעו השופטים והוסיפו, כי התנהגותו התיאטרלית, ההצהרות הבומבסטיות שבפיו, הבכי והצחוק, וחלקות לשונו גורמים לתחושה קשה ועגומה".

השופטים חיזקו את תיאורו ע"י לינור אברג'יל כ"ד"ר ג'קל ומיסטר הייד" ותיאור זה תואם את התנהגותו באולם בית המשפט.

השופטים ציינו כי "במהלך המשפט היו לנאשם התפרצויות צחוק בלתי מוסברות כמו גם התפרצויות בכי".

השופט יעקב שמעוני קבע לגבי גירסת הנאשם, כי לא נמצא אפילו תחילתו של הסבר שהתקבל על הדעת, מה היה הכוח שהניע את המתלוננת לקיים עמו מרצון יחסי מין, אדם שאך זה הכירה והוא אף לא תבע וביקש זאת לגרסתו, וכבר במשגל הראשון, למרות דחייתו מהדבר לטענתו, דרשה ממנו לקיים עימה מין אנאלי. "ההסבר שנתן הנאשם נשמע לי נואל וחף מכל קמצוץ של אמת", קבע השופט שמעוני וציין גם הוא את התנהגותו של הנאשם באולם, שמצב רוחו ותגובותיו הרגשיות מתהפכים ומתחלפים כהרף, מהקצה אל הקצה.

עוד כתב השופט שהתנהגות זו תואמת את התנהגות הנאשם במהלך האונס, עליו סיפרה אברג'יל שלאחר שאנס אותה ניסה לחנוק אותה, היכה אותה, הכניס גרב לפיה כדי שלא תצעק וקשר את ראשה בנייר דבק ואף איים עליה בסכין וביקש סליחה והתחיל לבכות. משום כך, כינתה אותו אברג'יל "ד"ר ג'קל ומיסטר הייד" והשופטים ציינו את הניתוח הכל-כך הולם של אברג'יל את האיש שהכירה באופן כל-כך שטחי וקצר, וגם בכך מצאו תמיכה להרשעתם, שכן אברג'יל הספיקה להבחין בהתנהגות קיצונית זו במהלך מעשי האונס.

גם השופט שמעוני העלה את התמיהה: "מה היה לה לאברג'יל לסבך את שמה, שזה עתה נקשר לו כתר מלכות משנבחרה למלכת היופי של ישראל והיתה בדרכה להתמודדות על הכתר העולמי, מה היה לה לסכן את כל ההישגים שאך זה השיגה ושעוד נכונו לה בחודשים שיבואו"?

הטיעונים לעונש יישמעו בחודש הבא. סניגוריו של נור שלמה כבר הודיעו על כוונתם לערער בבית המשפט העליון על פסק הדין.« שירות גלובס ועתי"ם « ביהמ"ש הרשיע את נור שלמה במעשי אונס וסדום בלינור אברג'יל « השופטים: "הנאשם - דמות גרוטסקית, פתטית ותיאטרלית שאינו מסוגל לעורר טיפת אמון".

עוד כתבות

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

לקראת יום המסחר הטוב מפברואר: נמשכות העליות בוול סטריט

מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב