גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

180 מיליון דולר תוך 5 חודשים

אודיוקודס השלימה בסוף השבוע הנפקה שנייה בוול-סטריט, פחות מחמישה חודשים לאחר ההנפקה הראשונה * החברה גייסה 123 מיליון דולר, מחצית מהסכום בהצעת מכר

חברת אודיוקודס השלימה בסוף השבוע שעבר את ההנפקה השנייה בוול-סטריט וגייסה 123 מיליון דולר ברוטו. אודיוקודס ביצעה את ההנפקה השנייה פחות מחמישה חודשים לאחר הנפקתה הראשונה, במאי השנה. החברה הנפיקה 3 מיליון מניות, מהן 1.5 מיליון מניות חדשות ו-1.5 מיליון מניות נמכרו על-ידי בעלי מניות בחברה בהצעת מכר.

ההנפקה נסגרה על 41 דולר למניה, והחברה עצמה גייסה, אם כן, כ-61 מיליון דולר, ואילו בעלי השליטה בחברה שלשלו לכיסם סכום דומה. בעלת המניות הגדולה ביותר באודיוקודס היא חברת די.אס.פי גרופ, המחזיקה ב-%17.7 ממניותיה, אחזקה ששוויה מסתכם בכ-138 מיליון דולר, לאחר שמכרה מניות בכ-25.8 מיליון דולר.

בעלי המניות הגדולים הנוספים באודיוקודס הם צמד המייסדים, ליאון ביאליק ושבתאי אדלרסברג, המחזיקים ב-%15.4 ממניות החברה כל אחד. אחזקתם של כל אחד מהם באודיוקודס מסתכמת בכ-121 מיליון דולר, לאחר שמכרו מניות במסגרת ההנפקה השנייה בסכום של כ-6 מיליון דולר כל אחד.

שני בעלי מניות נוספים באודיוקודס הן קרן ג'נסיס, המחזיקה ב-%5.2 ממניות החברה, וקרן פולאריס שברשותה %4.3 ממניותיה, שמכרו מניות במיליוני דולרים בהנפקה השנייה (ראו טבלה מצורפת) והספיקו כבר לרשום על השקעתם רווחים של עשרות מיליונים.

את ההנפקה השנייה הוביל הרכב דומה לזה שהוביל את הנפקתה הראשונה של אודיוקודס בסוף חודש מאי. החתם הראשי הוא בנק ההשקעות אופנהיימר, וכחתמי משנה משמשים וורבורג דילון ריד ופייפר ג'פרי. כחיזוק הצטרף להנפקה הנוכחית חתם משנה נוסף, בנק ההשקעות רוברטסון סטיבנס, שלא נטל חלק בהנפקתה הקודמת של החברה.

ההנפקה המוצלחת של אודיוקודס בסוף מאי, שבה גייסה כ-56 מיליון דולר, לא זכתה משום מה לכיסוי התקשורתי ולחשיפה המטאורית שלהם זכו שתי הנפקות ישראליות אחרות שבוצעו באותה עת. הכוונה להנפקותיהן של קומטאץ' ובקווב, שעשו את דרכן לוול-סטריט בתחילת הקיץ בהרבה רעש וצלצולים, אולם עד היום אינן מצליחות להציג הישגים מסעירים, למרות תג האינטרנט המוצמד אליהן והמבטיח לכאורה הנפקות לוהטות ומוצלחות.

מול הביצועים הלא-מרשימים האלה בולטים הישגיה של מניית אודיוקודס, שזינקה מאז הנפקתה ביותר מ-%200 - מה שהופך את אודיוקודס להנפקה הישראלית המוצלחת ביותר בוול-סטריט השנה, אף שלא לוותה מסע יחצ"נות מתוקשר וממושך כמו שתי אחיותיה.

את הנפקתה הראשונה ביצעה אודיוקודס לפי שווי של כ-240 מיליון דולר אחרי הכסף ועתה היא כבר נסחרת לפי שווי של כ-780 מיליון דולר, אחת הישראליות הבולטות בוול-סטריט.

הנהנית הגדולה מהנפקתה של אודיוקודס היא, כאמור, חברת די.אס.פי.ג'י, העוסקת בפיתוח שבבים למשיבונים דיגיטליים, והקשר שלה לאודיוקודס אינו מצטמצם בהיותה בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה. צמד מייסדיה של אודיוקודס, שבתאי אדלסברג וליאון ביאליק, היו במשך שנים מאנשי המפתח בדי.אס.פי גרופ, כשאדלסברג נמנה עם מייסדיה של החברה ואילו ביאליק שימש במשך 5 שנים ראש מחלקת דחיסת הדיבור בה.

אודיוקודס, שהוקמה על ידי אדלסברג וביאליק בשנת 93', עסקה בשנים הראשונות לקיומה בעיקר בביצוע פרויקטים מוזמנים ובמכירת רישיונות לטכנולוגיה שפיתחה. לפני שלוש שנים החלה החברה לפתח קו מוצרים עצמאי של שבבי דחיסת קול לרשתות תקשורת נתונים, שהיו הבסיס למוצריה של החברה כיום.

התחום של אודיוקודס הוא פיתוח מוצרי תוכנה וחומרה שנועדו לאפשר לחברות טלקומוניקציה להתגבר על המכשולים בשידורי קול ופקס על גבי רשתות תקשורת נתונים ואינטרנט. מוצריה של החברה כוללים תוכנות ושבבים להמרת אותות אנלוגיים לדיגיטליים (DSP), כרטיסי תקשורת ותוכנות תקשורת.

עם לקוחותיה של החברה נימנים חברות טלקומוניקציה ידועות בעולם כמו אסנד, שנרכשה לפני כמה חודשים על ידי לוסנט, סיסקו, אלקטל, קלארנט וגם ווקלטק הישראלית.

אודיוקודס מאפשרת בין היתר ללקוחותיה לבנות ציוד שישתלב במאמציהן של חברות הטלפוניה המובילות לבנות רשת תקשורת על בסיס פרוטוקול האינטרנט, כשהיא נהנית מאיכות של רשת תקשורת טלפונית רגילה.

מומחיותה של אודיוקודס היא בדחיסת קול. מדובר בטכנולוגיה המאפשרת לצמצם את רוחב הפס שגוזל אות קול על ידי דחיסתו וצמצומו, תוך שמירה על איכות קול סבירה. לשם כך מנצלת אודיוקודס את יכולתה בתחום פיתוח שבבי ה-DSP, המעניקה לה מגוון יישומים בתחום של דחיסת קול, פקס ומודם על גבי רשתות תקשורת נתונים כגון פריים ריליי, ATM ופרוטוקול אינטרנט.

ברמה האסטרטגית מתמקדת אודיוקודס בסגמנט העליון של השוק, שבו יש ביקוש לציוד טלפוניית אינטרנט באיכות וקיבולת גבוהים ולקוחות המוכנים לשלם מחירים בהתאם. עם זאת היא שומרת על קו מוצרים רחב הכולל פלטפורמות שרתים אנלוגיים.

מתחרותיה העיקריות של אודיוקודס בתחום של פתרונות ה-DSP הן טלוג'י נטוורקס (TELOGY) והוטהאוס (HOTHAUSS) האמריקניות. מדובר בשתי ספקיות הפועלות במסגרת הסכמי OEM עם יצרנים המשתמשים בתוכנות DSP במקביל לשבבים מתוצרתה של טקסס אינסטרומנטס. מעריכים שחברות נוספות כמו רוקוול, אנלוג דיווייסס ומוטורולה ישיקו בקרוב שבבים דומים. בתחום כרטיסי התקשורת מתחרותיה של אודיוקודס הן אנלוג קורפוריישן, דיאלוג'יק, נייצ'ורל מיקרוסיסטמס וראדיסיס - כולן אמריקניות.

די.אס.פי.ג'י, שפרישתם של אדלסברג וביאליק הנחיתה עליה מכה קשה, העדיפה לשתף פעולה עם החברה החדשה שהקימו השניים, כשהיא מזמינה ממנה פרויקטים ועבודות פיתוח שסייעו למימון פעילותה של החברה בשנים הראשונות לקיומה.

במקביל חתמה די.אס.פי גרופ על הסכמי שיתוף פעולה טכנולוגיים עם אודיוקודס, ובהמשך אף השקיעה מהונה בחברה והפכה לבעלת המניות הגדולה בה.

את העליות המסחררות של מניית אודיוקודס אפשר להבין מעיון בתוצאותיה הכספיות של החברה, המשקפות צמיחה מואצת. החברה מיהרה לפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי טרם ההנפקה והציגה מכירות של כ-8.3 מיליון דולר ברבעון ורווח נקי של כ-2.9 מיליון דולר (%45 יותר משברבעון הקודם). על בסיס הרבעון האחרון נסחרת החברה במכפיל רווח של כ-67, המשקף ציפיות להמשך צמיחתה המסחררת.« מאת עדי מנדלסון « 180 מיליון דולר תוך 5 חודשים « אודיוקודס השלימה בסוף השבוע הנפקה שנייה בוול-סטריט, פחות מחמישה חודשים לאחר ההנפקה הראשונה * החברה גייסה 123 מיליון דולר, מחצית מהסכום בהצעת מכר

עוד כתבות

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לישראל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים