גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התינוק הזה הוא שלי, לא שלי

האמנית מירי נשרי שלחה ל-300 איש, גברים ונשים, קופסת עץ ובתוכה ציור של עובר, בלוויית השאלה "התכיר באבהותך על התינוק הזה?" את התגובות, קצתן נזעמות, קצתן אוהדות, הציגה בתערוכה בגלריית הקיבוץ. המשך הפרויקט יהיה ספר בעקבות התערוכה

"אני לא מבין איך את יכולה לעשות לי את זה, אחרי כל השנים, אחרי כל מה שהיה בינינו. אם את רוצה מלחמה, אני אתן לך מלחמה, תאמיני לי. אני מבקש ממך להפסיק להטריד אותי ואת המשפחה שלי. מה שאת אומרת, הוא לא נכון, לא היה, לא נברא. את יכולה לחזור על זה גם אלף פעם. זה לא יעשה את זה ליותר נכון, ליותר אמיתי. הילד הזה לא שלי, אני לא זוכר שאי פעם השתתפתי ביצירת העובר הזה. את לא יכולה להפיל עלי את הילד הזה. אני מבקש ממך להפסיק להטריד אותי ואת המשפחה שלי. אני לא אתן לך להרוס לי את החיים. אני אלחם בך בכל בית משפט. אני לא מבין איך את יכולה לעשות לי את זה אחרי כל מה שהיה בינינו".

הטקסט הזה של הבמאי/תסריטאי אבי מוגרבי הוא אחת התגובות החזקות, ואולי הריאליסטיות ביותר, שמופיעה כמונולוג של שעה, עם וריאציות קלות, על מסך וידאו. מוגרבי, עם עוד כ-300 אנשים בעמדות השפעה בארץ ובעולם, גברים ונשים, קיבל בדואר שנשלח לביתו קופסת עץ בגודל של x13‏13 ס"מ, ובתוכה ציור של עובר שנראה כמעט כמו עובר אמיתי: אדמדם, חום, כתום, או צהוב על גבי טקסטורה של בועות פלסטיק. לציור צורפה שאלה: "התכיר באבהותך על התינוק הזה?"

את הקופסה שלחה האמנית מירי נשרי, ואת כל התגובות, שהגיעו בצורת טקסטים ועבודות אמנות בפורמט של הקופסה שנשלחה או בפורמט נפרד, הציגה לאחרונה כפרויקט בין-תחומי בגלריית הקיבוץ. אוצרת התערוכה היא טלי תמיר.

נשרי עובדת על הפרויקט זה שנתיים ומתעתדת לעבוד עליו לפחות שנתיים נוספות. הא מתכננת גם ספר, ובימים אלה היא מחפשת מימון שיאפשר לה להציג את הפרויקט, בפורמט ייחודי, שלא רק יתעד את התגובות, אלא גם ישמר את תחושת החומר והחושניות שאפיינה את התערוכה.

"כל חוויית הביקור בתערוכה הזאת כמוה כדפדוף בספר", אומרת נשרי. "הצופה קורא תגובה מילולית מסוימת ובצעד הבא שלו הוא מתרשם מתגובה אמנותית ויזואלית, כשברקע מהדהד קולו של אבי מוגרבי במונולוג המהפנט והאין- סופי שלו. גם לתגובות במדיום כזה יינתן ביטוי בספר".

האובייקט-תינוק ששלחה נשרי לאמנים, אנשי אקדמיה, אנשי דת, סופרים, אוצרים, פוליטיקאים ומבקרים מחפש משפחה וייחוס. הוא תובע, למעשה, אימוץ ברמת המחויבות הגבוהה ביותר: הורה-ילד. בעובריותו הוא מסמל פסיביות, פוטנציאל בלתי ממומש, פגיעות וחוסר אונים. כמוהו כיצירת אמנות שמבקשת קונטקסט, הכרה וייחוס. נשרי פועלת בשתי הרמות: גם כאם מטריארכלית, אלת הפריון שמפיצה את עובריה לאבות שיעניקו להם את חסותם, וגם כאמנית יוצרת המבקשת תגובה אקטיבית לאמנותה.

הפרויקט מורכב מהיפוכים ומהשתקפויות מראה המשחקות משחק מתעתע זו עם זו. בעצם הפצת העוברים שלה בדואר לאנשים שנבחרו בקפידה על פי ייחוסם ומעמדם החברתי מחליטה נשרי מי יהיה הקהל המידי שלה, מיהם האנשים שהיא רוצה לנהל דיאלוג אתם, ומיהם האנשים שהייתה רוצה לצרפם למשפחתה האינטלקטואלית-אמנותית-וירטואלית. היא נוטלת לעצמה את החירות לעקוף את הממסד האמנותי ואת הדמויות המשפיעות בו בכך שהקונטקסט שבו היא עובדת הוא אמנות דואר - מדיום שאמנים רבים השתמשו בו למשלוח ולהפצת אמנותם. היא הופכת מאמן לאוצר ומאמן לאספן, כיוון שכל אוסף התגובות שהיא מקבלת נותר בבעלותה.

הדיאלוג שמנהלת נשרי עם צופיה הנבחרים, שגם הם אחראים להצלחת הפרויקט, מוסיף להפרות את עצמו ולהתרבות, כשהוא מוצג לאחר מכן בחלל הגלריה: תגובה אחת יוצרת דיאלוג עם תגובה אחרת, תגובות חיוביות וחובקות, לצד תגובות מלאות זעם והתכחשות. התינוקות הבלתי רצויים נערמים בשקית ניילון ומצפים לאב אלטרנטיבי, ולבסוף הצופה האקראי שמגיע לביקור בגלריה מופרה מהדיאלוג שנוצר בין הפרטים למכלול, ונושא אותו עמו הלאה להמשך חייו, לקשר עם התינוק הפרטי שלו.

הרובד האנושי העמוק שבוחנת נשרי באמצעות המטפורה האמנותית שלה הוא שאלת האחריות ההדדית שלנו כבני אדם ומהות הקשר הדינמי והרוחני בין אנשים. בפנייה שלה ל"אבות" הפוטנציאלים היא כותבת: "מעצם היותך אדם שחי בעולם הזה כמוני היחסים בינינו הם בלתי נמנעים". בכך היא מסבה את תשומת לבו של הצופה הנבחר שלה לאחריותו לדברים המתרחשים בעולם סביבו, בלי שיהיה לגמרי מודע לכך. "במתנה שלי יש אמנם טוב, נתינה ונדיבות, אבל זו מסוג המתנות שאתה חושב אולי להחזיר אותן, כי הן תובעות ממך לשחק במשחק שייתכן שלא היית בוחר לשחק בו", אומרת נשרי.

לעומת תגובתו של מוגרבי, תגובתו של האב מרסל דיבואה מזדהה לגמרי עם גישתה של נשרי. דיבואה: "הקהילה היא גוף גדול, שכל האיברים שלו קשורים זה לזה ברמה של חסד. יש עזרה ואחריות הדדית. כל אחד תורם לקיומו של האחר ושל השלם. לדוגמה: יש לי יחסים רוחניים עם נזירה קרמליטית, לעתים אנו מתכתבים ואני יודע שהיא מתפללת למעני ואני מתפלל למענה. אבל גם כשאין היא מתפללת למעני, עצם הנוכחות שלה בעולם תורמת לנוכחותי ולהפך".

גם המשוררת מאיה בז'רנו מדברת על השקת תודעות: "אני מקדישה את השיר: 'גאולה שהיא' לילד הווירטואלי של מירי נשרי. הגאולה האמיתית שלו ושל אנשים בעולם היא הנגיעה וההשקה ההדדית בדומה לנשיקות הכלבים ברחוב. אבל אצלנו זו השקת התודעה, החשיבה והרגש, ואחרי כן הבשר. וכך צריכים להיוולד ילדים מתוך האהבה אל האהבה".

האמנית דגנית ברסט הגיבה בחום, בטקסט קצרצר, המזכיר הייקו יפני, כתוב בכתב יד קליגרפי בדיו אדומה: "מירי! מירי!/ האם הלא ייאמן/ אכן קרה?/ האם סערת הלב,/ האם התשוקה/ הניבה את פריה?/ בשמחה גדולה אתן לו/ את שמי,/ אם הוא שלי./ שלך דגנית".

יוקו אונו שלחה תגובה אוהדת, נשית וחושנית: תצלום של שד בגודל של כמעט 1:1 שהדביקה על חלקה החיצוני של הקופסה, ומתחתיו כתבה את המילה TOUCH. אבל היו נשים שהגיבו בחריפות על תביעת האבהות שנשרי הפנתה אליהן: אנחנו לא צריכות אישור או ייחוס גברי, הן כתבו. האמנית הצרפתיה אנט מסנג'ה כתבה לנשרי: "איך את יכולה לבקש ממני להיות אבא, אני בשוק. אני אם להרבה חתולים ואמנים... אבל אנסה בכל זאת למצוא לתינוק הזה אב בסביבה שלי". רות גביזון הציעה לנשרי בתגובתה לנקוב במושג "הורות" ולא "אבהות", מפני שהתגובה הראשונית של נשים רבות הייתה שהחומר מופנה לגברים בלבד.

נשרי, כאם למשפחה מטריארכלית פונה במודע לאבהות הפטריארכלית, גם כשהיא פונה לנשים. נשרי: "החברה שאנו חיים בה היא פטריארכאלית, עדיין האב הוא זה שנותן לצאצא את שמו ואת הייחוס שלו בעולם. ככל שהאב מוצלח יותר או מפורסם יותר, כך יהיו לצאצאיו סיכויים גדולים יותר להצליח. פניתי לנשים שחשבתי שהן חזקות דיין לתת לתינוק אותו ייחוס פטריארכלי שמקבלים תינוקות מאבותיהם, ובכך לומר שגם אישה יכולה למלא את התפקיד הזה. היה בזה גם משחק והומור".

נשרי נוטלת לעצמה את תפקיד ההפצה, שהוא תפקיד גברי בדרך כלל. אבל היא מפיצה עוברים שכבר הופרו פעם אחת מעצם היותם עוברים. ברור לה שהיא האם, כי התינוק מתפתח בתוכה. אבל אבות? יש הרבה אבות פוטנציאלים שהתינוק הבלתי חוקי הזה מפר את שלוותם הבורגנית, או גברים שמפגינים נדיבות אנושית עילאית ומסכימים לאמץ את העובר הזה שאינו יוצא חלציהם. אחת המטרות של נשרי בהמשך העבודה על הפרויקט היא להגיע ליותר נשים, ליצור אתן דיאלוג, להתגבר על האי-הבנות ולקבל מהן תגובות, דבר שלדעתה לא מוצה בשלב הנוכחי של הפרויקט.

נקודת המוצא ההתחלתית שלה הייתה תסכולה האישי כאמנית פלסטית. היא החלה את דרכה האמנותית לאחר שסיימה את לימודי האמנות במדרשה, בתחילת שנות ה-80. מאז עסקה בעיקר בציור ובפיסול בנושאים הקשורים לאבולוציה ביולוגית ולמרקמים אורגניים, והציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות בגלריות ובמוזיאונים. בשנת 1996 היא קיבלה את פרס שר החינוך, התרבות והספורט לאמנויות פלסטיות. על מוטיב העובר היא עובדת לסירוגין זה 11 שנה, מאז שהרתה וילדה את בנה.

פרויקט העוברים הוא הפרויקט המושגי הראשון של נשרי, אפשר לומר, אבל היא עדיין לא נפרדת מהאובייקט האמנותי ומהחומר. מגע ידה ניכר בכל אחת מ-300 הקופסאות שהפיצה, אף שאת הקופסאות עצמן ייצר בשבילה נגר. היא גם התעקשה על דימוי ריאליסטי וחושני של העובר, שנראה כמעט אמיתי, כדי לא למסמס את התגובה שעורר. היה לה צורך להפוך את האמנות לדבר חי, משפיע, משמעותי ותובעני יותר מתמונה או פסל בתערוכה.

הפרויקט הזה ענה גם על הצורך בהקמת משפחה ויצירת קונטקסט אמנותי. וכך גם נוצרה לדבריה של נשרי "המשפחה שבתוך המשפחה", והכוונה היא לאמנים המגיבים ישירות לעבודתם של אמנים אחרים ויוצרים עבודה משותפת, דוגמת תגובתם של יוקו אונו, פיליפ רנצר, מאיר פרנקו, קובי הראל ואחרים.

במהלך העבודה חל טשטוש בגבולות שבין החיים לאמנות. את התגובות שקיבלה, בעיקר בתחילת הפרויקט, היא לקחה באופן אישי מאוד לטוב ולרע. התגובות השליליות פגעו בה, והתגובות החיוביות גרמו לה אושר, בגלל אופיו האינטימי של הפרויקט. בהמשך התקבלו כל התגובות בברכה, ובלבד שהייתה תגובה. היו גם תגובות שנשאו אופי אינטימי, אבל זו הייתה אינטימיות בלתי אינטימית, כי בסופו של דבר הכול הוצג ונחשף.

נשרי: "למרות מצבה הבעייתי של האמנות הפלסטית בתקופתנו, אני מסרבת לקבל את מות האובייקט או הציור. חשוב לי הקשר הפיזי לחומר. הקשר לאובייקט חשוב בעיני כמו הקשר לבני אדם. אובייקט האמנות אינו מקבל את המשמעות שלו רק בעיני המתבונן. הוא טעון, לדעתי, במקרה הטוב, גם בכוח מיסטי ופולחני. אמנות היא טבע דומם ואני מאמינה בכוחם של הדברים הדוממים. אף שהאינטרנט יכול להיות המדיום האידאלי לפרויקט הפצת העוברים שלי, לא התפתיתי להפוך את האובייקט לדימוי וירטואלי מובהק, ולוותר על החושניות הריאליסטית שלו. כאמן פלסטי היום אני מרגישה כמו חיה בסכנת היכחדות בארץ אקזוטית, אי שם בסטודיו שלי". 0« אריאלה סבא « התינוק הזה הוא שלי, לא שלי « האמנית מירי נשרי שלחה ל-300 איש, גברים ונשים, קופסת עץ ובתוכה ציור של עובר, בלוויית השאלה "התכיר באבהותך על התינוק הזה?" את התגובות, קצתן נזעמות, קצתן אוהדות, הציגה בתערוכה בגלריית הקיבוץ. המשך הפרויקט יהיה ספר בעקבות התערוכה

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות