גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

העם איתי

זה האיש שתרם יותר מכל אחד אחר לתור הזהב של הטוק רדיו בישראל. זה האיש שדחף את ורדה רזיאל-ז'קונט, איריס קול ונתן זהבי למיקרופון. זה האיש שהפך את רדיו ללא הפסקה למכרה משגשג של שקלים חדשים. ועכשיו הוא עוזב את הרדיו לעבר הטלוויזיה. היזהרו

"אני חייב להתוודות בפנייך שאני מתלבט בקשר לכתבה" כך פותח את שיחת הטלפון שלנו ירון דוידוב, 27, מנהל רדיו ללא הפסקה לשעבר ומנכ"ל רול תקשורת, מבעלי עדן שזכו בערוץ השלישי. "אני מבין את החשיבות של החשיפה, בייחוד בשביל אנשים שעובדים בתחום התקשורת, אבל אני לא בטוח שאני זקוק לזה כרגע". דוידוב מבקש זמן לחשוב, ודיאליזה חפוזה שאני עושה לו קובעת שמדובר בפגוע עיתונות, שחווה ראיונות טראומטיים בעברו.

בתיק העיתונות העמוס גיליתי כלפיו האשמות לא מעטות: "מטאור", "גאון שיודע לזהות את צורכי הקהל" ו"האיש ששינה לורדה רזיאל-ז'קונט את החיים". בשלב הזה אני גונזת את התאוריה הראשונית שלי, ומתגנב ללבי החשש שישנו זן נידח של אנשים שלא יקריבו את עצמם על מזבח החשיפה.

דוידוב מחליט להתראיין בסופו של דבר, וכאשר אנחנו נפגשים הוא נותן דעתו בסוגיה: "אני לא ממש אוהב את הסיטואציה שנוצרת אחרי פרסום כתבות. יש משהו מאוד מביך ומעמיס בתגובות ובמחמאות שאתה מקבל, שאף פעם אתה לא יודע איך להתייחס אליהן, אם הן נגועות באינטרסים, ומאיזה מקום הן באות".

- אז מה הכריע את הכף?

"חשיפה חשובה מבחינה עסקית. בעקבות כתבה מחמיאה שהתפרסמה עלי כמנכ"ל הרדיו קיבלתי מספר הצעות, שלאחת מהן, משרת המנכ"ל ברול תקשורת נעניתי. אז הבנתי את החשיבות העסקית של חשיפה, למרות שמבחינה פרטית אני לא מרגיש עם זה בנוח".

ביניים: ראה חושך בתקופה שבה נזקף לזכותו הקרדיט להצלחתו של רדיו ללא הפסקה, ודוידוב היה יכול להתרווח בנוחות בכיסא המנכ"ל, החלו לזרום אליו הצעות עבודה שונות. בנוסף להצעה מרול תקשורת, הוא קיבל הצעה לנהל משרד פרסום, הצעה להשתלב בשוק הקמעונאי והצעה להיות המנכ"ל של חברה שמתעסקת בשיווק של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה. דוידוב חשב, כנראה שהמעבר מרדיו לשיווק מקררים ודי.וי.די הוא חד מדי והחליט להישאר בתחום התקשורת. "ההצעות גרמו לי להבין שיש יותר כסף מחוץ לרדיו", הוא מחייך, "אבל גיליתי שבשבילי העניין בעבודה הוא הרלוונטי. יש אנשים שכסף הוא מרכיב יותר דומיננטי בשבילם, אני, כנראה, לא משתייך אליהם. ההצעות הגיעו בתקופה שבה מצאתי את עצמי פחות נהנה מהעבודה ברדיו, אולי בגלל שלא הצלחתי לאתגר את עצמי, והסקרנות פחתה. בדיעבד, אני יכול להגיד שההצעות נפלו על קרקע פורייה, למרות שאז לא ממש הייתי מודע לכך".

- יכול להיות שאחת הסיבות שבחרת לעזוב את הרדיו היא מהפחד מהנפילה? לפרוש בשיא?

"הפחד מהנפילה אחרי שיא הוא פחד לגיטימי, שנמצא בראש כל הזמן. זאת לא היתה תחושה דומיננטית שהתעסקתי בה על בסיס יומיומי, אבל בהחלט משהו שהתעסקתי בו אחת לשבוע".

דוידוב התחיל את דרכו ברדיו כשדרן והגיש תוכנית מוזיקה סטנדרטית לשעות הרדומות של אחר הצהריים, אך מהר מאוד התחיל לפזול לכיוונים אחרים. "ככל שהתעסקתי יותר בהגשה, הבנתי שההתעסקות בתחום הפרונטלי בלבד לא מספקת אותי". למרות זאת, גם לאחר שקיבל את המינוי של מנכ"ל הרדיו לא ויתר על ההגשה: "בשנה וחצי הראשונות שלי בתפקיד המנכ"ל המשכתי לשדר תוכנית שהתעסקה בענייני חברה, חדשות וראיונות פוליטיים. התוכנית שודרה בין שש לשמונה בבוקר, ואחרי השידור הייתי נכנס למשרד ומתחיל את יום העבודה שלי. באותה תקופה הייתי מתחיל את היום בשש בבוקר ומסיים אותו בסביבות תשע-עשר בלילה. לא ראיתי הרבה אור יום".

- לאנשים יש אנרגיות לדבר על פוליטיקה בשעות כאלה של הבוקר?

"תתפלאי. הטלפונים התחילו להגיע למערכת משש בבוקר. בסופו של דבר העייפות המצטברת הכניעה אותי, ופנינה בת-צבי החליפה אותי בתוכנית, והיא מגישה אותה עד היום".

ביניים: מילה טובה מהקו אופ כשדוידוב קיבל את המינוי ברדיו הוא היה שדרן בן 24, מה שעורר לא מעט הרמות גבה. מי שהאמין בו אז היו שלושה מחברי הדירקטוריון: יעקב גלברד, מנכ"ל הקו אופ, שהחזיקה 33 אחוז מהמניות ברדיו; אלי עזור, אחד המשקיעים הדומיננטיים; ונסים משעל, שבאותה תקופה גם החזיק באי אלו מניות.

דוידוב: "המינוי ברדיו והמינוי ברול תקשורת שונים בעליל. המינוי ברדיו היה אקט של ייאוש וניסיון אחרון לפני קבלת החלטות דרמטיות יותר כמו סגירה. הרדיו נקלע למצב בעייתי אחרי שבתוך שנתיים התחלפו שני מנכ"לים וההפסדים הכספיים הנצברים היו גדולים. המינוי ברול תקשורת הוא מינוי שיש בו תקווה גדולה. הבדל מהותי נוסף הוא היחס של העובדים למינוי: ברדיו ללא הפסקה רוב העובדים לא האמינו בי. יכולתי לראות את זה ויכולתי להבין את החשש שלהם. ברול תקשורת ההתייחסות היא אחרת - כשעובדים פוגשים במנכ"ל שסיים כהונה מוצלחת במקום אחר, היחס הוא שונה. זה הרבה יותר קל. אחת הבעיות שנתקלתי בהן ברדיו היתה היכולת של העובדים להאמין בדרך שלו ולתת לי להוביל אותם למקום אחר. חלק מהעובדים היו אנשים מבוגרים, אנשי מקצוע מנוסים שהאמינו שהתפקיד הגיע להם ולא לי. בנוסף, היתה ברדיו סיטואציה כללית של מקום במשבר, וכל אלה הפכו את מלאכת הניהול לקשה יותר".

- איך התמודדת עם חוסר האמונה?

"הרגשתי שאני חייב לדבוק בדרך שלי, בלי פשרות, והייתי מסוגל לעשות את זה בעיקר כי לא היה לי מה להפסיד. אני מאמין שעניין הגיל היווה יתרון, כי בגיל צעיר אתה יכול להרשות לעצמך לא להתפשר. אין לך גורמי לחץ כמו מחויבות לפרנס משפחה".

- מתי הרגשת שאתה מתחיל לקבל תמיכה מהעובדים ברדיו ללא הפסקה?

"עם הכוכבים שאני הבאתי לרדיו, נתן זהבי, איריס קול וורדה רזיאל- ז'קונט, זה היה פשוט יותר. הצבתי בפניהם דרך פעולה וחזון, וככל שהחזון התממש יותר, הקרדיט שלי גדל. את האמון של שדרי הרדיו הוותיקים כמו דידי הררי ונסים משעל היה קשה יותר לרכוש. הם אנשי מקצוע מנוסים מהשורה הראשונה, ובאופן טבעי הם היו יותר סקפטים.

המטרה שעמדה לנגד עיניו של דוידוב היתה רייטינג, רייטינג ורייטינג, והוא היה נחוש להשיג אותה ולייצר מוצר שקודם כל ימכור. הוא אימץ את המודל של "רדיו מדבר", השמיע מוזיקה מזרחית לטובת הרייטינג והתעלם מביקורות שהעניקו לרדיו שמות כמו "רדיו זינזאנה". דוידוב, שבא מרקע צפוני מובהק, שכלל ילדות במחוזות רמת אביב ג', הצליח אפילו להתאהב במוצר שייצר: "בתחילת הדרך הבנתי שהמוזיקה המזרחית היא חלק מעניין הרייטינג, וזה היה עוד לפני שאהבתי אותה. היום אני שומע מזרחית, בעיקר את זהבה בן ועמיר בניון".

- השתמשת גם בעצות של ורדה רזיאל-ז'קונט? קיבלת ממנה ניתוח אופי?

"ניסיתי להיעזר בשירותיה. אבל ורדה היא אדם שמעדיף לא להתעסק בפסיכולוגיה בזמנו החופשי. כעיקרון ורדה לא מאמינה בניתוח פסיכולוגי אלא יותר במתן עצה".

- האשימו את הרדיו בעממיות צינית ובניצול של אומללות המאזינים לטובת הרייטינג.

"לעניין העממיות, אין מקום להשוואה בין רדיו ללא הפסקה לגל"ץ או לרשת ב'. ניסינו ליצור מוצר שיענה על צרכים של אוכלוסיות רחבות יותר, והצלחה היא ההוכחה שהיה קיים כזה צורך. המאזינים התקשרו לרדיו מתוך בחירה חופשית, ואני לא רואה בכך כל פסול. אם מאזין נתרם מייעוץ שהוא מקבל, ואנחנו מרוויחים רייטינג, זה משרת את כולם".

ביניים: שולץ היה איום גם בתפקידו החדש מתכוון דוידוב להתרכז ברייטינג, ולא נראה שהוא מתכוון לספק את צרכיו של רוגל אלפר והמבקרים. דוידוב: "אני לא חושב שהמשדר או יוצר התוכן צריכים להיות מחנכים, והשיפוט של התכנים על פי מדדים של רייטינג הוא לגיטימי. צריך, כמובן, לזכור שאמצעי התקשורת הם משאב ציבורי, זכויות של המדינה שמוענקות במכרז. לשדר את התוכנית 'איריס לא גומרת', תוכנית הסקס, בעשר בבוקר, בשעה שילדים חשופים להאזנה, זה לא לעניין. יש גבולות שצריך לשמור עליהם, אבל יש המון מקום בין הגבולות".

- מה הגבול שלך? התוכנית של שולץ ברדיו ללא הפסקה היתה ראויה לשידור בעיניך?

"התוכנית של שולץ היתה פסולה לשידור, והיא ירדה לאחר ארבע תוכניות, כי היא הגעילה אותי. העיסוק במין הוא לגיטימי, אבל מה שהפריע לי בתוכנית הוא שעלה ממנה ריח של עידוד אלימות ואלימות נגד נשים. אי אפשר אפילו להשוות את ההתייחסות לנשים בתוכנית כאל חפץ, כי גם לחפץ מתייחסים ביותר כבוד. אני לא פוסל את שולץ כאישיות רדיופונית, אבל התוכנית היתה טעות מבחינתי. נפלתי, כנראה, למלכודת של הצורך האובססיבי לחדש".

- דודו טופז נחשב דוגמה מצוינת של רייטינג על חשבון איכות. לגיטימי בעיניך?

"דודו טופז בהחלט לגיטימי, למרות שהיו שם מספר סיטואציות פסולות לשידור לטעמי. אני זוכר שצפיתי בקטע בתוכנית שזרקו כדורי שוקולד לעברה של חלי, זה צרם לי בעין וגרם לי להעביר ערוץ באותו הרגע. לקח לי שלושה שבועות לחזור ולצפות בתוכנית. אני לא שופט את התוכנית מנקודת מבט מוסרית או חינוכית אלא בכלים של רייטינג: הסיטואציה הזאת נראתה לי כביזיון, והבריחה צופים".

ביניים: יותר עממי מ"זו ארצנו"

רול תקשורת עובדת בשיתוף פעולה עם שידורי עדן, שזכו לאחרונה במכרז על הערוץ השלישי, שעתיד לעלות לאוויר בנובמבר הקרוב. את הקבוצה מובילים מוטי קירשנבאום, יואב צפיר וישראל דורי, ובמסגרת שיתוף הפעולה תייצר רול תקשורת חלק מהתוכניות שישודרו בערוץ.

דוידוב: ב"רול תקשורת אנחנו עובדים עכשיו על תוכניות שיימכרו לערוצים השונים. האתגר מבחינתי הוא לייצר את התוכן הנכון בשביל ערוצי הנישה השונים, אבל אנחנו כחברה לא נעסוק במשהו אחד. זה דומה לעבודה שלי ברדיו במובן של לזהות צורך בציבור ולנסות לענות עליו, רק שעכשיו זאת משימה קשה יותר: אנחנו צריכים לחשוב במקביל בשביל כמה גופים ולשכנע אותם שהצורך קיים והמוצר שלנו עונה עליו".

- על מה אתם עובדים עכשיו?

"אנחנו עובדים על שמונה תוכניות טלוויזיה, ששתיים מהן כבר צולמו. אחת מהן היא תוכנית בהנחייתה של ורדה רזיאל-ז'קונט, שבה היא מארחת באולפן ארבעה סלבריטאים, והם דנים בבעיות ובסוגיות שהעלו הצופים בבית. בתוכנית שצילמנו התארחו מרגלית צנעני, קארין ארד, לי-און רוזנברג ואראל סג"ל. הפיילוט יצא מוצלח מאוד לטעמי, ובימים הקרובים הוא יוצע למכירה לגופי השידור השונים. תוכנית נוספת היא תוכנית של ראיונות פוליטיים בהנחייתו של ניב גלבוע. המיוחד בתוכנית הוא שניתנת לצופים הזדמנות לראיין את הפוליטיקאי ישירות. בתוכנית שצילמנו התארח דהאמשה מיד לאחר מכתב התנחומים ששלח לאסד.

"חוץ מזה, אנחנו עובדים על דרמה גדולה עתירת תקציב, על תוכנית אולפן שתתעסק בשיפור ההופעה החיצונית ועל תוכנית סאטירה והומור".

- משהו בסגנון של "זו ארצנו"?

"למרות שאני לא מאמין בקונספט של הפיכת תוכנית רדיו מצליחה לתוכנית טלוויזיה, 'זו ארצנו' היא תוכנית מצוינת בעיני. 'זו ארצנו' פונה לקהל יעד מאוד מסוים ומעמד סוציו-אקונומי ברור, ואני חושב שיש מקום לתוכנית סאטירה עממית יותר, כתובה היטב, שתדבר לאוכלוסייה רחבה יותר. התוכנית מבוססת על יוצרים וכותבים חדשים, שבימים אלה אנחנו עוסקים באיתורם".

ביניים: אני מנהלן דוידוב מתפקד כעורך ראשי של כל התוכניות, מה שמסביר את לוח הזמנים הלא אפשרי שלו, ואת זה שיהודית, המזכירה שלו, עונה לטלפון ומכריזה באופן אוטומטי "ירון בפגישה". דוידוב מאשר: "למרות שיש לכל תוכנית עורך בפועל, המעורבות שלי בתכנים היא טוטאלית".

- אין עליך לחץ מצד הקרובים אליך להאט את קצב העבודה? לנסוע להודו, קצת שאנטי, מדיטציות?

"טוב לי עם זה שאני וורקוהוליק, ואף אחד לא יסיט אותי מהדרך הזאת".

- בתחילת דרכך היית שדרן ועברת לניהול מאחורי הקלעים, לאן התמוססה ונעלמה השאיפה להיות על הבמה?

"השאיפה הזאת, כנראה, נעלמת באיטיות. גיליתי צדדים שאני יותר טוב בהם, ועולם חדש נפתח בפני. בהגשה ובפרונטליות אני, כנראה, פחות טוב, והתפקיד שלי הוא למצוא את האנשים שמוכשרים לכך ולנווט אותם. אין בי תחושה של החמצה, ואני חי עם זה בהשלמה".

- היה איזה רגע בקריירה שלך שעצרת ואמרת לעצמך: עשיתי את זה?

"לא. אני חושב שבתקופה שברדיו התחלתי להרגיש שהשגתי את מה שאני רוצה, הרגשתי שזה הזמן לעבור הלאה. כנראה שאני לא טיפוס שנח על זרי דפנה".

עוד כתבות

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס