גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עוד אחד מסימני המשבר בהיי-טק: רוצים מנהלים מבוגרים

במשך שנים, קידשנו בארץ את הנעורים. בגלל הריצה אל הצעירים, הרבה הון אנושי הולך לאיבוד בארץ

במודעת הדרושים של חברת ניהול אפקטיבי, העוסקת בפיתוח מנהלים, כתוב במפורש: "עדיפות לבני 40 ומעלה".

אין זו בדיוק מודעה מהסוג שהיה מתפרסם לפני שנתיים-שלוש, בעיצומו של עידן הבועה. כלומר, מודעות צבעוניות על רקע תמונות ענקיות של צעירים רצים, צעירים מטפסים, צעירים רוקדים, צעירים בועטים וצעירים צוללים. במודעות האלה לא התייחסו במפורש לסוגיית הגיל, אך התמונות העבירו מסר ברור: בני 40 ומעלה אינם רצויים אצלנו. שכן, מה מבינים הזקנים העייפים האלה בטכנולוגיה או בעבודה קשה?

עד כדי כך התקשו בני 40 ומעלה להשתלב בתפקידי ניהול בכלכלה החדשה, שהיו כאלה שאפילו ניסה להסתיר את גילם. אך גם זה לא תמיד עזר, כי הקמטים והכרס היו מסגירים אותם.

אז מדוע איתן מאירי, מנכ"ל ניהול אפקטיבי, מעדיף דווקא אנשים באמצע החיים? "לדעתי, אנשים מגיעים לאיזון רק אחרי גיל 40", הוא גורס. "עד אז, זה כמו בגיל ההתבגרות. או שהידיים ארוכות מדי, או שהרגליים ארוכות מדי. אין פרופורציות. אני מאמין, שלפני שאתה יכול להבין ולנהל אנשים אחרים, אתה צריך להבין ולנהל את עצמך".

מאירי אינו היחידי, שהגיע למסקנה הזאת בעקבות התפוצצות הבועה. רונן סוראסקי, מנכ"ל משותף בחברת הדהאנטינג, העוסקת בגיוס בכירים, מסכים כי יש היום העדפה ברורה למנהלים מבוגרים יותר. "אין ספק, ששיער אפור הוא 'אין'", הוא אומר. "פעם היו אומרים לנו, 'רק אל תביאו לנו בני 50 פלוס'. היום כבר לא שומעים את זה. השוק חזר למצב של תחרות אמיתית, והיום מחפשים אנשים עם קבלות, אנשים שעשו את זה, ולכן מדובר בדרך כלל באנשים עם ניסיון, אנשים יותר בשלים, שכבר היו בסרטים האלה כמה פעמים".

סוראסקי עצמו מחפש היום מנהל למרכז פיתוח עבור אחד מלקוחותיו. "הם רוצים מישהו עם ניסיון בייצור מוצר, עם ניסיון בניהול אנשים בהיקפים גדולים, מי שיכול לקחת ילדים מוצלחים ולשים להם גבולות. בקיצור, מישהו שיכניס בשלות לארגון".

והם אמרו ספציפי שהם מעדיפים בני 40 פלוס?

"לא צריך להגיד. באופן טבעי, מי שעונה לקריטריונים האלה לא יכול להיות הרבה פחות מהגיל הזה".

ולפני שנתיים-שלוש, מה היו דרישות לתפקיד כזה?

"אז היתה נכונות רבה יותר לגלות גמישות לגבי נושא הניסיון על חשבון הפוטנציאל. חיפשו אז אנשים, שרצים למרחקים קצרים, במקום אנשים שמסוגלים להשתתף במירוץ מרתון. אז, באותם ימים, ראו רק את הצדדים השליליים של הגיל. הייתה תפיסה, שאנשים מבוגרים הם יותר נוקשים, פחות דינמיים. היום רואים גם את הצדדים החיוביים של הגיל - את היציבות, הבשלות, הפיכחון, הסולידיות, הפרספקטיבה, היכולת להתמודד עם לחצים". לדעת סוארסקי, העובדה שמעדיפים אנשים בגיל מבוגר יותר, אינה סותרת את העובדה, שבהיי-טק עדיין מחפשים אנשים צעירים בנפשם. "הדבר הזה לא השתנה", הוא אומר. "בעולם ההיי-טק עדיין רוצים אנשים חרוצים, שאינם מפחדים ללכלך את הידיים, ושאינם צריכים סביבם גדודים של עוזרים".

גם נתונים, שמציג אתר הגיוס ג'וב אינפו, המתמחה בהיי-טק, מראים שבני 20 פלוס איבדו את המונופול שלהם בענף. בתשובה לשאלה, השיבו 48% מהגולשים, כי הגיל הממוצע של המנהלים הבכירים אצלם הוא 40-30, 32% אמרו שהמנהל הממוצע הוא מעל 40, ורק 20% השיבו - 30-20.

"ככל שהמוטיבציה של החברות לצאת מהמשבר חזקה יותר, עולה גם רף הדרישות לגבי גיוס הסקטור הבכיר", מסביר גלעד אילון, מנהל Executive, מחלקת הבכירים בג'וב אינפו. "הדרישות הגבוהות משליכות, כמובן, גם על גילם של המועמדים". עם זאת, הוא מציין, כי ההבדלים בגיל אינם אחידים. "מועמדים לניהול בתפקידים טכנולוגיים הם לרוב מעל גיל 30, בעלי ניסיון של ניהול צוותים בפיתוח. לעומת זאת, הפרופיל לתפקידי ניהול בכירים בשיווק ומכירות מתאפיין ברמת גיל גבוהה מ-35. היום הדרישות אף הוחמרו, ובהגדרת הפרופיל המקצועי למנהלי שיווק בכירים, דורשות החברות הישגים בינלאומיים מוכחים, היקפי מכירות של מיליוני דולרים וקשרים אישיים רחבים".

ה"קאמבק" של בני גיל הביניים קשור באופן ישיר לתהפוכות הרבות, שעברה תעשיית ההיי-טק בשנתיים האחרונות. היום, דרושים אנשים שלא רק יודעים להמציא אלא גם למכור; אנשים, שיודעים לא רק לגייס עובדים, אלא גם לנהל ולהפעיל אותם; אנשים, שיודעים לא רק להוציא כסף, אלא גם לחסוך אותו; אנשים, שיודעים לא רק לדבר במונחים של שווי שוק, אלא יודעים גם להראות רווחים.

"יש היום חזרה לחברות כבדות יותר", מסביר יוסי פילוס, מנהל מחלקת ההיי-טק בקסלמן וקסלמן. "הכל לוקח היום הרבה יותר זמן, גם המעבר משלב הפיתוח לייצור, גם המעבר מייצור למכירות, וגם המעבר ממכירות לאקזיט, אם בכלל יהיה אקזיט. לפיכך, דרושים אנשים יותר מנוסים".

בתקופת ההייפ, מספר סוראסקי, הקידום היה מהיר מאוד, ולכן צעירים בני 20 פלוס תפסו עמדות מפתח בתעשייה, עוד לפני שהיו בשלים לכך. "אחד הקים סטארט-אפ, והביא את כל החברים לעבוד איתו. היו ביניהם גם הרבה אנשי פיתוח מוצלחים, אבל פעמים רבות הייתה הדרך שלהם חסרה תשתית חשובה".

דברים אלו יכולים להסביר מדוע החליטה SQ Link, העוסקת בפרויקטים של מערכות מידע לארגונים גדולים, לבצע במהלך השנה האחרונה מהלך מהפכני של החלפת כל המנהלים הצעירים, כלומר בני 20 פלוס, במנהלים יותר מבוגרים. "לקחנו את כל מנהלי הפיתוח והפרויקטים בני 30-25 והחלפנו אותם באנשים יותר מנוסים. חלק החזרנו לפיתוח, וחלק פיטרנו", מספר מנכ"ל הקבוצה תמיר גורן.

התוצאות, לטענתו, מדברות בעד עצמן. "הפרויקטים שביצענו קודם לכן לא היו באותה איכות שאיפיינה אותם טרם עידן האינטרנט. עכשיו חזרנו למה שהיינו. את כל בדיקות האיכות עושים היום כמו שצריך".

מה היה אז גיל העובדים הממוצע?

"בניהול - 27-25, בפיתוח - 23-22".

מדוע העדפתם אנשים צעירים?

"הייתה אז איזו תפיסה בשוק, שרק חבר'ה צעירים מכירים את הסביבות החדשות בתחום האינטרנט. אבל התברר לנו, שלא חשוב מה היא הפלטפורמה. זה לא חשוב אם זה אינטרנט או קובול. הפלטפורמה נועדה רק להציג את הדברים. מה שחשוב זה הראייה הכוללת. כלומר, לא רק המיקרו אלא גם המקרו. האחריות לדעת, שפרויקט מתחיל בזמן מסוים ונגמר בזמן מסוים. חוסר פשרות באיכות. את כל הדברים האלה אין לצעירים. בקיצור, למדנו שאין קיצורי דרך בתחום הזה".

מה הגיל הממוצע של המנהלים שלכם היום?

"35 פלוס. רק אם אני מוצא איזה כוכב בלתי רגיל, אני מוכן לרדת ל-30".

שלי בלוך, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת ויסוניק, המתמחה במוצרי תקשורת לצרכים אוטומטיים ביתיים, הייתה אחראית לפני שנתיים לגיוס עובדים באתר האינטרנט IOL, שהתמזג בינתיים עם וואלה. "באתי ממקום, שבו סגדו לנעורים", היא מספרת. "התפיסה היתה, שכמה שיותר צעיר - יותר חדשני, ושאפשר לעצב אנשים לפי ה'אני מאמין' של הארגון".

באווירה כזאת, היא אומרת, אי אפשר היה להכניס אנשים מבוגרים לתפקידי ניהול. "ברגע שאני סוגדת לנעורים, אני צריכה להביא מנהלים, שיעברו טוב את האנשים שאני מחפשת. אי אפשר להביא מישהו בחליפה, המשדר כי הוא ממוסד ותהליכי".

הגיל הממוצע של המנהלים שהיא מגייסת היום עלה ב-15-10 שנים. "השינוי הוא אדיר. היום, כשמסתכלים על קורות חיים, משתמשים במונח חדש. אומרים 'בואו נראה, אם הוא גמר בתי ספר טובים', והכוונה אינה לאוניברסיטאות אלא למקומות העבודה הקודמים. אם הוא המועמד נמצא במקום עם ניהול טוב, יש לו עבורנו ערך מוסף גבוה".

מה התכונות שאת מחפשת היום לעומת אלה שחיפשת אז?

"היום, כשאני מגייסת מנהל, אני מחפשת מישהו עם בשלות וניסיון בחיים. לעומת זאת, מה שהיה חשוב אז, זו היכולת לפעול בכאוס וביצירותיות. כן, יצירתיות, זו הייתה מילת המפתח".

הסגידה לנעורים, אומר איתן מאירי, איפיינה לא רק את תעשיית ההיי-טק, אלא את התרבות הישראלית בכלל. "במשך שנים, קידשנו בארץ את הנעורים. היו אנשים כמו יגאל אלון ושמעון פרס, שהגיעו לתפקידים בכירים כבר בגיל מאוד צעיר. זה מאוד שונה מהתרבות היפאנית, למשל. אבל בגלל הריצה אל הצעירים, הרבה הון אנושי הולך לאיבוד בארץ. יש אנשים, שבגלל שעשו טעות אחת בקריירה שלהם, לא רוצים להעסיק אותם שוב. אנשים לא מבינים, שלומדים מטעויות ושזו הדרך לצבור ניסיון".

יתרון נוסף של מועמדים מבוגרים, לדבריו, קשור לתהליך המיון. "מי שכבר עבד כמה שנים, יש לו כבר היסטוריה תעסוקתית, ואז קל יותר לעשות אקסטראפולציה על עברו".

בלוך מסכימה: "עבודת הגיוס היום הרבה יותר קלה. בעבר הייתי צריכה לסמוך בעיקר על האינטואיציה שלי, כי לרוב המועמדים לא היה רקע תעסוקתי, ובמקרים רבים, גם לא רקע השכלתי".

לדברי נירית מעיין, מנהלת חברת ההשמה טופ-טק, הגיל הממוצע של המנהלים שהיא מגייסת היום עומד על 50-40. "חזרנו במידה רבה למה שהיה לפני ארבע-חמש שנים. זה לא אומר, שאין לנו השמות של מנהלים בני 30 ומשהו, אבל היום הדבר החשוב ביותר זה ניסיון מוכח בתחום ספציפי, ומטבע הדברים, מדובר באנשים יותר מבוגרים".

צעירים הצליחו לתפוס עמדות מפתח בתעשיית האינטרנט, לדבריה, לא רק בגלל שהייתה זו תעשייה צעירה, אלא בעיקר בגלל אילוצים של כוח אדם. "היה מחסור אדיר בעובדים, אז לקחו מה שהיה".

ההעדפה של מנהלים מבוגרים, משוכנע פילוס, עוד תניב פירות. "אני מאמין, שחלק מהחברות שיראו הצלחות בשנים הקרובות, יהיו חברות המנוהלות על ידי אנשים מבוגרים יחסית".

עוד כתבות

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

תקציב הפרסום של ישראכרט, בהיקף 25 מיליון שקל, עובר לראובני-פרידן

ב-12 השנים האחרונות טופל תקציב ישראכרט בקבוצת פובליסיס ● זהו התקציב הראשון בעידן המנכ"לים החדשים בראובני-פרידן, שירי הייסר ואסף גריס

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

מחשש לתקיפה? ספינה איראנית עזבה את חופי תימן

דיווח: ביידן אישר לישראל לפעול קרקעית ברפיח - תמורת צמצום התקיפה באיראן ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק • מנהיגי הארגון הכלכלי הבינלאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • במהלך הלילה והבוקר נשמעו אזעקות באזור מטולה • האיחוד האירופי צפוי להטיל סנקציות על איראן • עדכונים שוטפים 

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר, אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר משופרסל התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת-הלב של רשות ניירות ערך?

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

עליות באירופה; מגמה דומה בחוזים העתידיים בארה"ב

הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס ● הניקיי עלה ב-0.3% ● החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית ● בגוגל פיטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה

אווטאר של חברה וירטואלית ב־Replika / צילום: מתוך אתר החברה

לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר

בשוק יש היום שורה של צ'אטבוטים ייעודיים למשימות נקודתיות ● אלה יכולים לסייע הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים - מכתיבת קורות חיים, דרך חבר וירטואלי ועד שיווק

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

ישראל וארה"ב בוחנות נשק חדש נגד איום הכטב"מים האיראני

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארה"ב וישראל בוחנות מערכות נשק מיקרו־גל ולייזר נגד כלי טיס בלתי מאוישים ● בזמן שיירוט באמצעות כיפת ברזל, למשל, מוערך בכ־30 אלף דולר, עלות יירוט באמצעות לייזר היא זניחה

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות