גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שורש לרר עוזב בהבנה

"העיתונות היא זו שהפכה, ללא הצדקה, נושאים שוליים שונים ל'פרשיות', ובדיעבד הוכח, כי לא עמד דבר מאחורי כל הטענות והפירסומים נגדי"* ראיון מיוחד עם שורש לרר, המסיים שלוש וחצי שנים סוערות כמנכ"ל רשות הנמלים והרכבות

שר התחבורה, יצחק לוי, משלים בצעדים איטיים, אך בטוחים, מינויים של אנשיו בחברות ובתאגידים שבתחום אחריותו. מאז נכנס לתפקידו, לפני פחות משנה, מינה לוי, בין היתר, בכירים לתפקידים הבאים: יו"ר מועצת רשות הנמלים והרכבות; מנכ"ל רשות שדות התעופה; יו"ר רשות שדות התעופה (שבשלב מאוחר יותר הפך למנכ"ל הרשות); מנכ"ל המועצה הלאומית למניעת תאונות דרכים; מנכ"ל משרד התחבורה; מנכ"ל חברת ההסעה ההמונית של מטרופולין ת"א; תפקידי ייעוץ שונים ובאחרונה גם את תפקיד מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות.

מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות היוצא, שורש לרר, זכה במהלך כהונתו להערכה מקצועית. מצד שני, היו באותה תקופה פירסומים רבים על מעשים בלתי תקינים לכאורה, תחת ניהולו. במבט לאחור הוא אומר: "העיתונות היא זו שהפכה, ללא הצדקה, נושאים שוליים שונים ל'פרשיות'. אני שמח שבדיעבד הוכח, כי לא עמד דבר מאחורי כל הטענות והפירסומים נגדי, ואפילו מבקרת המדינה, באחד המקרים, אישרה את תקינות מעשי".

לרר מסיים שלוש וחצי שנים סוערות כמנכ"ל הרשות, ובראיון ראשון מאז הודיע על פרישתו, הוא מתייחס לראשונה בהרחבה לפרשיות השונות שאפפו את הרשות בשנים האחרונות וגם לפעילות העסקית בתקופת כהונתו.

"אני מסיים כהונה של כמעט ארבעה שנים", אומר שורש לרר. "מראש הצבתי לי מטרה לכהן לא יותר מקדנציה אחת, ומטרתי היתה לחזור לסקטור הפרטי, אחרי שבעבר כיהנתי כמנכ"ל ממ"ן. זה מצב טבעי, שכאשר מתחלפת ממשלה, שר רוצה לעבוד עם האנשים שלו. הודעתי לשר התחבורה שכשאשר ירצה להחליף אותי אני אפנה את מקומי ללא בעיות. העזיבה היתה תוך כדי הבנה מלאה, וללא בעיות".

גלובס: עם זאת, יש לך ביקורת כנגד מספר פעולות של הממשלה הנוכחית.

לרר: "בראש ובראשונה, יש לי טענות בעניין רכבת ישראל. לא היו צריכים להפריד את הרכבת ממשרד התחבורה. הרכבת היא מערכת תחבורתית לכל דבר, וצריך לשקול את המדיניות לגביה, במקביל למדיניות הכוללת הנוגעת להובלת מטענים ונוסעים. מי ששוקל מדיניות בנושא משאיות, צריך גם לשקול מדיניות לגבי כלל תחום ההובלה, ומי ששוקל מדיניות לגבי התחבורה הציבורית, צריך לשקול אותה לגבי כלל העוסקים בתחום זה. אם הדברים מתרחשים בכיוון ההפוך, זה מוכרח להביא לעיוותים בקביעת סדרי עדיפויות.

"כמו כן, אסור היה להפריד את הרכבת מרשות הנמלים, משום שהתועלת הנובעת מהיכולת של הרשות לשקם את רכבת ישראל, יותר חשובה מאשר דיון כזה או אחר לגבי הקצאת המקורות במשק. הסוגייה מדוע בעצם הנמלים צריכים לממן את הרכבת (הנחשבת לגרעונית לאורך כל השנים - ד.ח.) היא משנית. המשתמשים בנמלים, במצב הנוכחי, מהווים את כל המשק. %50 מאגרת הנמלים היא למעשה אגרת הרציף, כלומר אגרה על הערך, ולפיכך היא מוטלת על כל המשק. על כן, יש לראות בכך מיסוי שבאמצעותו אפשר לממן גם את תשתית הרכבת. זה לא הכי אידיאלי, אבל זה קיים גם במדינות אחרות. התועלת עולה על הוויכוח התיאורטיכלכלי.

"העובדות העצובות נראות בשטח. כל נושא הרכבת נעצר למעשה. מה שממשיך, זה רק חוזים קיימים. הממשלה הקציבה בתקציב 97' רק 76 מיליון שקל, ועכשיו היא מנהלת מו"מ כדי שהרשות תלווה לה כסף לצורך הפיתוח הרכבתי. הרעיונות לפרק את הרכבת, כפי שמציע משרד התשתיות, למספר חברות, אינם נכונים ומתעלמים מהחסרונות לקוטן של הרכבת. מדובר ברצון ליישם מודלים שלא מתאימים לרכבת ישראל".

גלובס: עושה רושם שגם חלק מפיתוח הנמלים די מתעכב, בעיקר בשל בעיות הקשורות לאישורים סטטוטוריים.

לרר: "לצערי, לא קיבלו את עמדתי, לפיה צריך ללכת בשיטה שבה קובעים את הפיצוי על הנזק הסביבתי שגורמים שוברי הגלים, כפי שמקובל בכל העולם. הדבר מעיב אל קצב אישור התוכניות של פיתוח נמלי חיפה ואשדוד. הגופים השלטוניים הולכים במסלול אחר - מסלול האישורים; קודם כל, השלמת הסקרים ורק אחר כך מאשרים את התוכניות, דבר שדוחה בשנים את תוכניות הפיתוח. יש אצלנו שני נמלים בלבד, ואין מקום לחדשים. האם רוצים להגיע למצב שיסגרו בעתיד את מדינת ישראל? צריכים להבין שהשינויים בשוברי הגלים הם ללא אלטרנטיבות, וחייבים להאריך את שוברי הגלים בחיפה ובאשדוד".

גלובס: אתה גם לא מרוצה מהמשך תיפקודה של רשות הנמלים והרכבות כרשות.

לרר: "הרשות צריכה לפעול כחברה, לאו דווקא להיות מופרטת. זאת, מכיוון שהרשויות הפכו למטרה של הממשלה, המחוקקת חוקים הד-הוק, שמטרתם להביא לממשלה תמלוגים וכספים ממיסים, תוך מחשבה לטווח הקצר בלבד. גוף כלכלי צריך לפעול בסביבה משותפת ודומה לגופים כלכליים אחרים, ולא להפוך לחיה שפועלת על פי החלטות הד-הוק.

"פעלתי נגד ההחלטה האחרונה למסות את הרשות לא בגלל שאני נגד אלא בגלל שצריך למסות בהתאם לתנאים המקובלים בחברה ממשלתית, כנ"ל לגבי תשלום דיבידנד. לצערי, לא מצאתי אפשרות לקדם את הנושא, כמו שלא זכיתי לשיתוף פעולה בקצב הרצוי לגבי גיוס הון חיצוני. הרשות צריכה לעבוד על בסיס של מנוף פיננסי עם מחיר הון חיצוני. הרשות צריכה להעמיק את התיפקוד העיסקי ולהיות קומפלס תחבורתי עיסקי אורבני מקיף, כפי שמקובל בכל העולם לגבי נמלים מודרניים. אסור להסתפק בתפיסה ההסטורית, לפיה נמל הוא רק רציפים מול אוניות. צריך להקים חברות בנות ייעודיות לנושאים שקשורים לעבודת הרשות. בחברות הבנות צריך לשתף גם הון פרטי".

גלובס: איזה דברים בכל זאת זזו ברשות בשלוש וחצי השנים האחרונות?

לרר: "הצלחתי להניח את התשתית התיכנונית לפיתוח הנמלים לקראת שנת 2020. ולקבוע את האסטרטגיה לניהולם. תוכניות אלו יבטיחו שיהיו נמלי מסחר ונמלי נוסעים מפותחים לדור הבא. לדעתי, יש צורך עדיין להאיץ את ההשקעות בתוך בריכות הנמלים הקיימות, גם בתחומי התשתיות והציוד, כדי להגיע למיצוי המקסימלי של היכולת הנמלית ולהפחית את תופעת ההמתנות. כמו כן, יש להכין רפורמה בתאריכים כדי להוזילם עבור המשתמשים.

"בארבע השנים האחרונות ההשקעה בנמלים וברכבות הסתכמה ב-2 מיליארד שקל, כאשר היא מתחלקת שווה בשווה בין שני הגופים. במקביל, עודף ההכנסות על ההוצאות של הרשות הסתכם ב-1.039 מיליארד שקל, לפני תשלום תמלוגים לממשלה. בסך הכל שולמו תמלוגים בסך 720 מיליון שקל, כך שהרווח נטו הסתכם ב-319 מיליון שקל. הצלחנו מאוד, משום שגם השקענו, גם הרווחנו וגם שילמנו דיבידנד. מלבד זאת, יש לציין שגם הוזלנו את התעריפים למשתמשים. ההכנסה הריאלית לטון מטענים ירדה בעשר השנים האחרונות ב-%30. אגרת הרציף על הייבוא ירדה מ-%2 ל-%1.3. היעילות לעובד עלתה ב-%20, בעוד שההוצאה לטון ירדה מבחינת הרשות ב-%13".

גלובס: דו"ח מבקרת המדינה שפורסם בשבוע שעבר, מתח ביקורת חריפה על הצפיפות בנמלים ועל כך שעד לפני מספר שנים לא היו תוכניות אב לפיתוחם, אם כי מציין שבאחרונה ישנו שיפור משמעותי. מה תגובתך?

לרר: "הדו"ח הוא נכון. צריך לזכור שבארבע השנים האחרונות תנועת המטענים גדלה ב-%25, כאשר הפעילות החשובה ביותר - תנועת המכולות - אף גדלה ב%50. אני אכן חושב שבעבר לא ננקטו הצעדים הדרושים, בהתחשב בכך שהתהליך התיכנוני הוא ארוך מאוד. למשרד האוצר, כפי שקבעה המבקרת, יש אחריות גדולה לנושא, בעיקר עקב השיטה לפיה מחשבים רק את העלות של המשתמש הישיר של האוניה מול הרציף, במקום להסתכל על הנזק הכולל לסחר הבינלאומי של מדינת ישראל. בתקופת כהונתי, בגלל ההשקעות המאסיביות, הצלחנו להוריד את ימי ההמתנה, ולמעשה בנמל חיפה כבר לא ממתינים".

גלובס: היו"ר החדש של הרשות עזי פויכטונגר, מתח ביקורת, לפני מספר חודשים, בראיון, על דרך התנהגותך כלפי גורמים חיצוניים שונים, ובמקביל שיבח את יכולתך המקצועית. האם אתה סבור שהיה לו חלק בעזיבתך?

לרר: "אני לא חושב שיש לו חלק בעזיבתי. לגבי דרך התנהגותי, כאשר רוצים להזיז דברים - חייבים להאבק עליהם, במיוחד כאשר מנהלים גוף כל כך גדול, ובתנאים כל כך פרובלמטיים, בהתחשב במצב שבו קיבלתי את הנמלים והרכבות. אם הייתי יותר נחמד עם משרד האוצר - התור בנמלים היה מגיע עד קפריסין".

גלובס: נסיבות עזיבתך את תפקידך הקודם בממ"ן, הועלו שוב לאחרונה, והיו שטענו כי הודחתך מתפקידך.

לרר: "אני כיהנתי בתפקיד במשך 15 שנה ועוד קודם לכן החלטתי שביום שאגיע ל-15 שנה - אני אעזוב. זו תקופה מספיק ארוכה לתפקיד אחד. זה מצחיק אותי שטוענים שהדיחו אותי, משום שהגשתי את התפטרותי עוד בטרם נכתבו כל מיני מסמכים הקובעים לכאורה כי ביקשו להדיח אותי. עוד בסוף 93', ואני מגלה זאת כאן לראשונה, הייתי צריך להצטרף לתפקיד בכיר בקבוצת כלל. רק אחרי שקיבלתי הצעה מקיסר, שיניתי כיוון בגלל העניין והאתגר".

גלובס: אמרו כי פנית למשטרת ישראל בבקשה לקבל את הרישומים הפליליים של העובדים ברשות הנמלים.

לרר: "זו היתה השמצת שווא, ולא היו דברים מעולם. היה אפילו דו"ח של מבקרת המדינה, שקבע שאין שום דבר מאחורי טענות אלו. אני בסך הכל ביקשתי לערוך בדיקה בטחונית לגבי עובדי הרכבת, הנמצאים בתפקידים רגישים. מעולם לא ביקשתי נתונים לגבי עברם הפלילי".

גלובס: פרשת רכבת הזבל העסיקה רבות את הרשות ואת העיתונות. במהלך העיסוק בפרשה, התאבד מנכ"ל רכבת ישראל, אהוד הדר ז"ל.

לרר: "אהוד הדר היה אבידה גדולה, ולחינם. עד היום אני לא מבין את האירוע הזה. אני לא מאשים אף אחד. הצורה שבה נוהגים עם אישי ציבור בכל הקשור להדלפות מהמשטרה היא מאוד בעייתית. אבל אני לא יכול להגיד שזה מה שגרם במישרין לעניין. אני לא מרגיש שאני יכול לשפוט את הנושא.

"מבקרת המדינה עשתה את הניתוח הנכון בהקשר לרכבת הזבל, וקבעה שמדובר בנושא שמעולם לא התייחסו אליו כראוי, בשל חוסר תיאום בין הגופים הממשלתיים הרלוונטיים. חבל שלא השכילו לנצל את העובדה ששני שליש מכמות הפסולת מרוכזת לאורך אתרי הפסולת הסמוכים לתוואי הרכבת. לגבי יתר הטענות (בין היתר בהקשר למסירת עבודות ללא מיכרז לחברה הולנדית - ד.ח.) הרי שהיה מדובר ביחסים בין ספק לבין מנהלים ברכבת, ואני לא מצאתי שמדובר בעניין שמקומו מעבר לדיון אזרחי בבית המשפט. מדובר בסך הכל בחוזה קטן יחסית לפעילות הרכבת. ומכאן ועד הפיכת הנושא לפרשה שלמה, הדרך ארוכה".

גלובס: על הפרוייקט התחבורתי לב המפרץ בחיפה, נטען כי קבוצת יזמים פרטית - א.דורי-אמפ"ל-שופר-סל) קיבלה פרוייקט מתנה, ללא מיכרז, מהרשות.

לרר: "הפרוייקט הוא קונספציה תיכנונית וכלכלית שנפוצה בכל העולם, לפיה מקימים מרכזי תחבורה בשיתוף הון פרטי. מדוע לא היה מיכרז? משום שאחד האזורים הסמוכים לקניון לב המפרץ הוא המקום היחיד בו מתחברת צומת הרכבות עם רשת הכבישים, והקרקעות שם פנויות, כדי להקים קומפלקס שלם. חייבים להקים מסוף תחבורתי מסוג זה במזרח חיפה, ואני מעריך שהפרוייקט עדיין לא מת, למרות שהוא תקוע במשרד האוצר. הקביעה שזה המקום המתאים נעשתה על ידי מומחי תחבורה, קודם להסכם שנחתם עם קבוצת היזמים, שהיא גם הבעלים של הקניון". « דוד חיון « שורש לרר עוזב בהבנה « "העיתונות היא זו שהפכה, ללא הצדקה, נושאים שוליים שונים ל'פרשיות', ובדיעבד הוכח, כי לא עמד דבר מאחורי כל הטענות והפירסומים נגדי"* ראיון מיוחד עם שורש לרר, המסיים שלוש וחצי שנים סוערות כמנכ"ל רשות הנמלים והרכבות

עוד כתבות

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי