גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סטארט-אפ על הכוונת: כספת עד האקזיט

סייבר-ארק, המפתחת "חדר כספות אלקטרוני" לשיתוף מידע מאובטח בין ארגונים, מצרפת עוד שני לקוחות בנקאיים גדולים ומערערת על התפיסה שישראלים לא יודעים למכור ולשווק

אחת הקביעות המוכרות בנוגע לחברות סטארט-אפ ישראליות היא שבארץ יודעים להקים חברות ולפתח רעיון למוצר, אבל שיווק ומכירות הם לא בדיוק הצד החזק שלנו. בסיייבר-ארק, המפתחת תשתיות מאובטחות לשיתוף מידע בארגונים, קוראים תגר על הטענה הזאת.

היום הודיעה החברה על שני לקוחות חדשים - ING Direct Bank, אחד המוסדות הבנקאיים הגדולים בעולם, המנהל נכסים בשווי של כ-700 מיליארד דולר ומדורג במקום ה-10 ברשימת החברות בעלות היקפי ההכנסות הגבוהים בעולם של המגזין פורבס; ו-Key Bank מקבוצת KeyCorp, אחת מקבוצות הבנקאות הגדולות בארה"ב.

שני אלה מצטרפים ללקוחות הגדולים הנוכחיים של סייבר-ארק בשוק הפיננסי, ביניהם צ'ייס, קומריקה, ליהמן ברדרס ומיזהו היפאני. בסך הכל, לחברה יותר מ-30 לקוחות, כאשר בנוסף לשוק הפיננסי היא מציגה נוכחות גם במגזר התעשייתי, עם לקוחות כמו ג'ילט, דופונט ובראון; ובמגזר הממשלתי בארה"ב, עם מערכת בתי המשפט האמריקנית, הפדרל ריזרב ומשרדי הפנים והבריאות.

הפרויקטים החדשים של סייבר-ארק הם חלק מתנופה שיווקית שאפשר לזהות בחברה בתקופה האחרונה. כך, לפני כחודשיים היא נבחרה להשתתף בפרויקט גדול באחת מסוכנויות הממשל האמריקני, שהכנסותיה ממנו עשויות להגיע ל-3-5 מיליון דולר בשנים הקרובות. כמה שבועות לאחר מכן דיווחה החברה על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם נורת'רופ-גרומן, אחד הקבלנים הגדולים במערך הציבורי בארה"ב, המתמחה בעיקר בתחום הצבאי. על פי ההסכם, החברה האמריקנית תפיץ את מוצריה של סייבר-ארק ללקוחות פדרליים, ביניהם משרדי ממשלה, צבא ארה"ב, נאס"א וגופי ממשל אזרחיים.

אלון כהן, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, מסביר כי ההתפשטות של סייבר-ארק בקרב קהלי היעד שלה נעשית "בצורה ויראלית". לדבריו, כ-95% מהעסקות שהחברה חותמת הן עם לקוחות שמצאו את דרכם לחברה, ולא להיפך.

התפיסה השיווקית הזו קשורה קשר ישיר לאופיו של המוצר שמפתחת החברה. מדובר בטכנולוגיה מוגנת בפטנט, המכונה "חדר כספות אלקטרוני" - מעין מקלט בטוח, באמצעותו יכולים ארגונים לחלוק מידע עם שותפים עסקיים ו/או לקוחות בצורה מאובטחת, ללא קשר לרמת האבטחה הכללית של הרשת. החברה מספקת את הפתרונות הללו גם ברמה הפנים-ארגונית, לשיתוף מידע בין גורמים בארגון.

סייבר-ארק מוכרת את המוצרים שלה במודל של רשיונות. היקף כל עסקה בתחום התוכנה הפנים-ארגונית נע בין 50 ל-200 אלף דולר בשלב הראשון. היקפה של עסקת מכירה ממוצעת של התוכנה החוץ-ארגונית עשוי להגיע למיליון דולר בשלב הראשון.

לדברי כהן, החברה מצמצמת את קהל היעד הראשוני שלה. "מכיוון שהמוצר שלנו נועד לאפשר שימוש משותף במידע, אנחנו מקווים שנגיע ל-3,000 ארגונים נוספים, שנמצאים בקשר עם הארגונים הגדולים שקנו את המערכת שלנו", הוא מסביר. "בנוסף, כל מכירה של רשיון פותחת פתח למכירות נוספות".

סייבר-ארק, שהוקמה ב-1999 על ידי כהן ואודי מוקדי, מעסיקה כיום כ-50 עובדים במטה החברה בבוסטון ובמרכז הפיתוח בלוד. עד היום גייסה החברה כ-20 מיליון דולר. בסיבוב הסיד היא גייסה 1.5 מיליון דולר מ-Cabaret-ArbaOne. סבב הגיוס הראשון הניב 8 מיליון דולר לפי שווי של 32 מיליון דולר, כאשר למשקיעים בחברה הצטרפו נומורה (כאמור, אחד מלקוחות החברה), ג'יי.פי מורגן וסיד קפיטל פרטנרס. בסבב הגיוס האחרון, שנערך לפני כשנה, גייסה החברה 12 מיליון דולר. את הגיוס, בו השתתפו המשקיעים הקיימים, הובילה JVP ואליה הצטרפה ורטקס. ישנם מי שזוקפים את ההצלחה של החברה בשנה האחרונה למעורבות של שתי האחרונות, שסייעו לחברה להגיע ללקוחות וליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים.

בסך הכל, הסכומים שהושקעו בסייבר-ארק אינם גדולים במיוחד - לפחות כאשר משווים אותם לסכומים שגויסו על ידי חברות בעלות יומרות דומות לשלה, המפתחות ומשווקות מערכות שלמות ומשקיעות בבניית מותג ומערכי הפצה. כהן לא מסתיר את השאיפה "להפוך לסטנדרט דה-פקטו", אבל טוען שניתן להגיע ליעד הזה גם ללא השקעות מסיביות.

"המוצר שלנו היה יכול להתאים לסוגים רבים של ארגונים, אבל בחרנו לפנות לקהל יעד מצומצם", אומר כהן. "למדנו שאי-אפשר למכור טכנולוגיה - גם לא למנהלי IT - ולכן החלטנו להתמקד בשני אלמנטים שכולם יכולים להבין. הראשון היה העובדה שהמערכת שלנו בטוחה ולא מצריכה אינטגרציה מסובכת, והיא מהירה פי 27 מכל תוכנה אחרת בשוק. בנוסף, בחרנו אלמנט גרפי, שיתפוס את העניין ואת התודעה - כספת. את זה כולם מבינים וכולם צריכים".

גישת המיקוד אותה נוקטת סייבר-ארק מתבטאת גם ברמה הגיאוגרפית. "עשינו לפני שנה סקר שוק מקיף, ולמרות שראינו שיש ביקוש למוצר גם במקומות אחרים החלטנו להתמקד בחוף המזרחי בארה"ב. השאיפה שלנו היא לחדור עד סוף השנה ל-100 ארגונים גדולים באיזור הזה".

ולמה לא בחוף המערבי? "בהתחשב באמצעים שיש ברשותנו החלטתי שלא לשרוף משאבים", מסביר כהן. "הגדרתי שתחום המכירות שלנו הוא ברדיוס של 300 מייל. אם אתה לא מצליח למכור ליד הבית לא תצליח לעשות את זה גם רחוק. אין טעם לשרוף משאבים אם לא מצליחים למכור במקום כמו החוף המזרחי, שהוא שוק ענק. רק עכשיו אנחנו מתחילים לרחרח באירופה ובעתיד נפנה גם למזרח אסיה".

לדברי כהן, סייבר-ארק סוגרת בממוצע כ-20 עסקאות בכל רבעון ונמצאת במגמה של גידול. השנה, הוא מעריך, תסתיים בגידול של פי ארבעה במכירות. לדבריו, ברבעון השלישי של השנה החברה סגרה 32 עסקאות, והוא צופה כי את הרבעון האחרון היא תסגור עם 45 עסקאות חדשות. כהן טוען גם כי החברה הגיעה למצב של איזון, ובשנה הבאה היא שואפת להתחיל להציג רווחים.

באשר לכוונות האקזיט, "לאור העובדה שהמוצר שלנו עומד בזכות עצמו ולא משתלב במוצרים אחרים, אני לא רואה סיבה למזג אותנו, אם כי לא נפסול מיזוג עם מי שיאפשר לנו מנוף שיווקי", טוען כהן. "IPO תלוי גם במצב השוק. נחכה ונראה".

עוד כתבות

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב