גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השפעה שולית או השפעה שלילית

יממה אחרי ההודעה של ביוג'ן ואלן בנוגע לאנטגרן, תרופה שאמורה להתחרות בקופקסון, בטבע מסרבים להתרגש, אבל המתחרים מתעקשים ללבות את האש * שמואל ברקוביץ', מנכ"ל מדיסן פארמה, הנציגה של ביוג'ן בישראל: "צפויה פגיעה חזקה מאוד בקופקסון" * משה מנור, סגן נשיא טבע למוצרים גלובליים: "בסך הכל, כרגע אין הרבה אינפורמציה. ביוג'ן, משיקוליה שלה, לא פירטה את תוצאות הניסויים של האנטגרן"

שוק המניות האמריקני הגיב אתמול בחדות על הודעת ביוגן (BIIB) ואלן (ELN) מאתמול, לפיה בכוונתן להגיש לאישור ה-FDA את תרופת האנטגרן לטיפול בטרשת נפוצה כבר בחודשים הקרובים. שתי המניות הגיבו אתמול בעליות חדות בוול סטריט, של 20.3% (ביוג'ן) ושל 34.1% (אלן).

לעומת העליות החדות שרשמו ביוג'ן ואלן, נרשמו אתמול ירידות שערים חדות למדי במניות החברות שמייצרות את המוצרים הקיימים לטיפול בטרשת. מניית סרונו (יצרנית הרביף) איבדה 6.7%, שרינג (יצרנית הבטאסרון) איבדה 3.5%, וטבע, יצרנית הקופקסון, צנחה ב-3.7%.

המסחר במניות אלו ביטא את תגובת המשקיעים לאפשרות שהאנטגרן ייכנס לשוק במהלך השנה הבאה. מדובר בתרופה שעשויה להביא לשינוי משמעותי באיכות חייהם של הסובלים מטרשת. כיום ניתן לטפל בהתקפים שנגרמים מהמחלה בארבעה מוצרים, שנחלקים לשתי קבוצות. בקבוצת התרופות המבוססות על מולקולה ביולוגית (אינטרפרון) מתחרות 3 תרופות: הבטאסרון, הרביף והאוונקס. מולן מתחרה הקופקסון של טבע, שהיא התרופה היחידה שמבוססת על מולקולה כימית.

כל התרופות הקיימות מחייבות הזרקה יומית או אחת ליומיים. לעומת זאת, האנטגרן יותר "ידידותי" לחולים, שכן התרופה (המבוססת אף היא על אינטרפרון) נלקחת רק אחת לחודש - כלומר הרבה פחות הזרקות.

אלא שלאנטגרן גם חיסרון. בעוד כל התרופות האחרות מוזרקות על ידי החולה באמצעות מזרקים אוטומטיים, האנטגרן מוזרק ישירות לווריד - פעולה המבוצעת אך ורק במרפאות על ידי אחיות או רופאים, כלומר החולה יאלץ להגיע למרפאה לצורך קבלת התרופה.

הגשת הבקשה לאנטגרן צפויה, על פי הודעת החברות, להתבצע במהלך החודשים הקרובים, ולאחר שנה אחת בלבד של ניסויים קליניים (Phase III). זאת כשה-FDA נוהג לדרוש שנתיים לפחות של ניסוים מוכחים בתרופות המיועדות למחלות כרוניות. לכן, בטבע מביעים היום סקפטיות רבה בנוגע לאפשרות שהתרופה אכן תאושר בסופו של דבר במהלך הרבעון השני של 2005 - כפי שמצפים בביוג'ן.

מכירת הקופקסון

שמואל ברקוביץ', מנכ"ל מדיסן פארמה, הנציגה של ביוג'ן בישראל, סבור שהתרופה החדשה תכוון ישירות לבטנה הרכה של טבע, שהקופקסון הוא התרופה האתית היחידה שלה עד כה, ואחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלה בשנתיים האחרונות. "אין לי נתונים פורמליים, אבל משיחות שקיימתי עם ראשי החברה ולאור ניסיון העבר, אני סבור שצפויה פגיעה חזקה מאוד בקופקסון בעולם מהתרופה".

- למה דווקא בקופקסון? הרי מדובר בתרופה אינטרפרונית, ולכן סביר יותר שהנפגעות העיקריות יהיו התרופות מהמשפחה הזו.

"מה שמפריע היום לשיווק התרופות הוא התדירות של קבלת הזריקות, כשהקופקסון נלקחת בתדירות הגבוהה ביותר - כל יום, בניגוד ליום כן יום לא בשאר התרופות. מלבד נושא איכות החיים של החולים, מדובר גם בהשפעה פסיכולוגית, שכן הזרקה יומיומית מדגישה לחולה את מצבו כחולה.

"עכשיו תבוא תרופה חדשה שתוריד את תדירות הטיפול לפעם בחודש. מבחינה מנטלית מדובר בשיפור עצום למטופל, שפתאום ירגיש פחות 'חולה'. לכן אני סבור שתהיה התעניינות הרבה בתרופה".

לדברי ברקוביץ' היות והתרופה מבוססת על אינטרפרון, המגמה תהיה קודם כל ניסיון לתקוף את התרופה הכימית (הקופקסון), ואח"כ את התרופה הביולוגית.

- ישנם חולים שמגיבים בצורה טובה יותר לתרופה הכימית מאשר לאינטרפרון, ולכן הם לוקחים את הקופקסון. התרופה שלכם לא תוכל לטפל בהם, כפי שהתרופות האינטרפרוניות הקיימות אינן יכולות.

"ההתקפה של האנטגרן על המנגנון היא בצורה שונה מהאינטרפרונים. הוא תוקף את המערכת האימונולוגית בצורה שונה מכפי שעושות התרופות הקיימות. תוצאות ניסויי השלב השני היו דרמטיות - היה שיפור של 90% במספר ההתקפים".

- ואיך התוצאות של ניסויי השלב השלישי, שעל בסיסן תקבלו (או לא) את האישור?

"התוצאות הללו טרם פורסמו, וגם אני לא יודע אותן. מה שכן, אני מניח שברגע שה-FDA הסכים שיגישו את הבקשה, יש בכך איתות מסוים. בכל 25 שנות ניסיוני אני לא זוכר תרופה שהגישה בקשה ל-FDA אחרי שנה אחת בלבד של ניסויים, כלומר שנה מראש לפני המועד הסופי. כנראה שזה מעיד על המובהקות הסטטיסטית של התוצאות שהתקבלו עד כה, ועל עוצמת השיפור שחל במצבם של המטופלים בתרופה".

- הבקשה שתוגש היא בקשה כללית-רחבה, כלומר לכלל החולים בטרשת נפוצה, או בקשה צרה המיועדת למגזר מסוים בלבד?

"הבקשה שתוגש היא בקשה כללית, לכל החולים שמקבלים את הטיפולים הקיימים. התרופה מיועדת לחולים בשלב המוקדם של המחלה, ולא רק לשלבים המתקדמים".

- איך התרופה תשפיע על השוק?

"אני מעריך, שאף אחת מ-4 התרופות הקיימות לא יעלו בנתח השוק. כשהתרופה החדשה תצא לשוק חלק גדול מהרופאים יעדיפו לתת אותה למטופלים, כדי לנסות ולהקל עליהם, ולכן האנטגרן תגזול נתחי שוק משאר התרופות, לפחות בשלב הראשון".

- המקטרגים טוענים שהתרופה שלכם תאלץ את המטופלים להיטלטל בכל פעם עד המרפאה כדי לקבל את התרופה.

"גם היום המטופלים נוהגים לבקר את הרופא בתדירות גבוהה, כך שזה לא יהווה שינוי של ממש. חולים במחלות כרוניות 'אוהבים' לפגוש את הרופאים, הם מרגישים חובה פסיכולוגית לדסקס איתם את מצבם באופן שוטף, כך שמבחינה זו לא תיגרם להם מעמסה שלא קיימת גם כיום".

לעומת האופטימיות שמשדר ברקוביץ' מכיוונה של ביוג'ן, בטבע מנסים להנמיך ממשמעות האפשרות למתחרה חדש לשוק הקופקסון. תגובתה הרשמית של דוברת החברה: "ביוג'ן לא פרסמה כל נתון רשמי בנוגע לתוצאות הניסוי. כרגע, אין לנו אפשרות לנתח את הנושא לעומק, כשיתפרסמו מלוא הנתונים, נדע כיצד להגיב".

בטבע מביעים תמיהה בנוגע למהירות שבה ביוג'ן הגישה את הבקשה לאישור ה-FDA. "עד כה, לא אושר שום טיפול לטרשת נפוצה לאחר פחות משנתיים של ניסויים", אומרים בחברה.

- משה מנור, סגן נשיא טבע למוצרים גלובליים, כיצד אתם רואים את האיום שמתקרב על הקופקסון?

"בסך הכל, כרגע אין הרבה אינפורמציה. ביוג'ן, משיקוליה שלה, לא פירטה את תוצאות הניסויים של האנטגרן. לכן לא בטוח שה-FDA יאשר תרופה למחלה כרונית אחרי שנה אחת בלבד של ניסויים".

- נראה שאם הם פנו כל כך מהר ל-FDA כנראה שהתוצאות שלהם מאוד מובהקות.

"לא הגיוני לאשר תרופה למחלה כרונית על סמך ניסויים של שנה אחת. היו תרופות שעבדו במשך שנה אחת, אבל בשנה השנייה הן כבר איבדו מהאפקטיביות שלהן. אנחנו חושבים שה-FDA ירצה תוצאות לאורך פרק זמן משמעותי יותר.

"בלי התוצאות קשה לי להגיב, אבל לפי מה שאני יודע על התרופה והמנגנון שלה, יכולות להיות בעיות בפרופיל הבטיחותי שלה או בפוטנציאל ליצירת נוגדנים שונים בגוף כנגדה. יכול להיות שיתעלו אותה לשימוש החולים היותר קשים או לאלו שלא מצליחים להשתפר מהתרופות הקיימות. יכול להיות שזו לא תהיה תרופה מהקו הראשון למלחמה במחלה, אלא לחולים ספציפיים בלבד".

- עבור חולה שצריך היום לקבל קופקסון על בסיס יומיומי, האפשרות להוריד את הסבל לפעם בחודש. על פניו נראה שהעדיפות של האנטגרן ברורה.

"אני חושב שנושא הנוחות הוא נושא רלבנטי, אבל לא על פיו בוחרים תרופות. קודם כל, צריכים לבדוק שהתרופה אפקטיבית ובטוחה לשימוש. טרשת נפוצה היא מחלה לכל החיים ואנשים לוקים בה לעיתים בשנות ה-30 לחייהם. כלומר זו תרופה שצריך לקחת לפעמים ל-40 שנה, ולכן התרופה חייבת להיות בטוחה מאוד ואפקטיבית לאורך זמן. נוחות זה דבר חשוב, אבל לא הדבר הכי חשוב.

"יש חולים שלא מקבלים היום תרופות אינטרפרוניות, כי אינם מגיבים היטב למולקולה הביולוגית. חולים כאלה ימשיכו לקבל את הקופקסון, גם אם היא פחות נוחה לשימוש מבחינתם".

יצוין, כי טבע מנסה כבר כמה שנים לפתח גרסה נוחה יותר משלה לקופקסון - גרסה אוראלית (בניגוד לתרופות הקיימות, שניתנות בהזרקה). לפני שנה וחצי פורסמו תוצאות מאכזבות לניסויים בתרופה, ומאז טבע שומרת על דממת אלחוט בכל הנוגע בה.

"אנחנו ממשיכים לעבוד על פיתוח המוצר", אומר מנור, "וברגע שנסיים את הפיתוח ונגיע לשלב הניסויים הקליניים נדווח על כך". מנור אינו מוכן לנקוב בלוחות זמנים, אולם על פי הליכי האישור של תרופות דומות, ניתן להבין שמדובר בכמה שנים לפחות. גם אם טבע תחל מחר בניסויי Phase III, מדובר בניסויים שיארכו שנתיים לפחות, ולאחר מכן צפוי תהליך הרישוי ב-FDA, שלוקח לפחות שנה.

המשמעות היא, שגם אם טבע 'מבשלת' מוצר כנגד המתחרה החדש, כניסתו לשוק תהיה לפחות בעוד 3 שנים. בחברה מסרבים להגיב בנושא זה.

כך או כך, היום פורסמו מספר עדכונים של בתי ההשקעות בעקבות ההודעה של ביוג'ן מאתמול. מרבית האנליסטים מסכימים, שגם בהנחה השלילית ביותר מבחינת טבע, כלומר אם האנטגרן יצליח לזנב בקופקסון, מדובר בפגיעה מוגבלת בחברה כולה. אלה אלקלעי, מנהלת המחקר של אי.בי.אי, כותבת כי קשה לחזות את מידת הפגיעה בקופקסון בטרם פורסמו כל הנתונים על ניסויי האנטגרן. אולם לדבריה, מול הפגיעה הפוטנציאלית צריך לזכור להציב על המאזניים את המשך הצמיחה החזויה לטבע בשנתיים הקרובות מצבר המוצרים שלה ומהאפשרות להשקת מוצר אתי חדש עד סוף השנה.

גם ב-UBS אינם מודאגים מהאנטגרן. בבית ההשקעות אומרים, כי כרגע לא ברור האם התרופה החדשה תמוצב כטיפול משלים לתרופות קיימות או שמא חולי טרשת נפוצה ישתמשו בה כתרופה בודדת, ולכן קשה לכמת את ההשלכה הפוטנציאלית על קופקסון, אם בכלל תהיה כזו. "אם נשתמש בכניסת הרביף לשוק האמריקני כמקרה בוחן, נצפה להשפעה מינימלית", אומרים האנליסטים.

האנליסטים צופים, כי מכירות הקופקסון תהוונה 9%-8% מהמכירות ו-12%-11% מהרווחים השנתיים של טבע בשנים 2006-2004. כך, שאפילו אם קצב הצמיחה של הקומפקסון יצמצם לחצי בעקבות כניסתה של אנטגרן (התרחיש הגרוע ביותר), הפגיעה תגרע רק 5-3 סנטים מהרווח למניה ב-2006, שצפוי להסתכם בכ-3.05 דולרים למניה.

עוד כתבות

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"