גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רמת בית הכרם: אושרה תוכנית חברת רובינשטיין למרכז מסחרי

בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים דחה עתירה שהגישו תושבים שהתנגדו לתוכנית

אושרה תוכנית של חברת א.א רובינשטיין נכסי דיור מוגן להקמת מרכז מסחרי בשכונת רמת בית הכרם בירושלים. בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים דחה עתירה שהגישו תושבים שהתנגדו לתוכנית. התושבים ביקשו לקבוע, כי ההיתר לבניית המרכז המסחרי ניתן שלא כדין, כיוון שהכניסות, הפתחים ושטחי השירות נקבעו באופן שאינו תואם את הוראות התב"ע.

מדובר בתוכנית להקמת מרכז מסחרי בשטח של 2,300 מ"ר, במפלס אחד. המרכז המסחרי הוא חלק מתוכנית הכוללת שטחים המיועדים למגורים, משרדים ודיור מוגן בהיקף כולל של 24 אלף מ"ר. המתחם נמצא בין הרחובות שמואל בייט ואביזוהר וגפני. חברת א. א. רובינשטיין רכשה את הזכויות במגרש בסוף שנת 2001, וקידמה תוכנית להקמת דיור מוגן ואזורי מסחר.

החברה יזמה תב"ע חדשה לדיור מוגן, וביקשה, במטרה לחסוך זמן, להוציא היתר בנייה למרכז המסחרי שלא שונה ביחס לתוכנית המקורית. הוועדה המחוזית, לאחר מספר דיונים, החליטה לאשר את התוכנית.

המתנגדים, באמצעות עו"ד יורם בר-סלע, טענו לשורה של פגמים בהחלטת הוועדה המחוזית. כך למשל טענו, כי ההחלטה התקבלה כאשר שני חברי ועדה, נציג המינהל ונציג עיריית ירושלים, שהשתתפו בדיונים ובקבלת ההחלטה, היו במצב של ניגוד עניינים.

עוד טענו המתנגדים, כי התוכנית פוגעת בתושבי השכונה בכל הקשור בהגדלת נפחי תנועה. נטען בנוסף, כי אישור התוכנית מהווה סטייה ביחס לתוכנית המקורית. בית המשפט דחה את עיקר הטענות וקבע, כי החלטת הוועדה המחוזית היתה סבירה, מידתית, מקצועית ועניינית. הוועדה המחוזית רואה את התמונה בכללותה באופן המקיף והמקצועי ביותר בתכלית האובייקטיבית ובתכלית הסובייקטיבית שבבסיס התוכנית.

לעניין ניגוד העניינים, קבעה השופטת יהודית צור, כי גם אם קיים ניגוד עניינים מדובר בשני אינטרסים ציבוריים מוסדיים, ולא באינטרס ציבורי המתנגש עם אינטרס אישי. במצב שכזה, המשקל שיש לייחס לניגוד העניינים ככל שהוא קיים יהיה קטן ביותר, ואין בו בהכרח כדי לפסול השתתפות בדיוני הוועדה. החשש עליו הצביעו העותרים לעניין שיקול הדעת של נציג המינהל כחבר בוועדה המחוזית נראה רחוק וקלוש. חברותו של נציג המינהל בוועדה המחוזית מוסדרת מחוק התכנון והבנייה בהיותו מופקד על מרבית קרקעות המדינה.

צור קבעה, כי החלטת הוועדה המחוזית היא החלטה מקצועית, ואין בה כל סטייה או חריגה ממתחם הסבירות. התושבים לא הצביעו על פגיעה העשויה להיגרם כתוצאה מהקמת התוכנית.

בית המשפט קבע, כי היתר הבנייה שהוצא לחברת א. א. רובינשטיין לפני כשנתיים הוצא כחוק, וחברת רובינשטיין פעלה על-פי היתר בנייה לפי הפרשנות הסבירה ועל-פי התב"ע. אין כל הצדקה, קובעת צור, לשנות בדיעבד את התוכנית, לרבות את פתחי הכניסה למרכז המסחרי, כפי שנתבקש על-ידי התושבים. בית המשפט מתח ביקורת על התנהלות המתנגדים, שפנו במקביל להגשות העתירה גם לוועדת הערר, וזאת מבלי ליידע על כך את בית המשפט. העותרים חויבו בהוצאות משפט בסך 7,500 שקל. (עת"מ 1052/04).

עוד כתבות

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר האמריקאי ששמח לשלם 275.9 מיליון דולר מסים

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק יורד ב-0.1% ● מורגן סטנלי עולה ב-5%, טראמפ מדיה צוללת ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

קרן המטבע חותכת בחצי את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2024

בעוד בנק ישראל צופה צמיחה שנתית של 2%, תחזית הצמיחה של קרן המטבע לכלכלת ישראל היא 1.6% בלבד ● לפי הקרן, התחזיות של ישראל נמצאות בסיכון בשל המלחמה בעזה ● בניגוד לכלכלנים רבים, רואה הקרן כי האינפלציה בישראל תתמתן ותגיע ל-2.4% בלבד ● הצמיחה העולמית צפויה לעמוד על 3.2% בשנה הנוכחית

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

שר המשפטים יריב לוין, יו''ר הוועדה לבחירת שופטים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המערכת קורסת תחת העומס, אבל הוועדה לבחירת שופטים לא מינתה שופטים

למרות שהייתה אמורה למנות שופטים לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב, מרכז ולבית משפט השלום בירושלים, הוועדה לבחירת שופטים התכנסה אך לא בחרה שופטים חדשים ● השופטים בישראל דנים בעשרות ומאות תיקים בו זמנית, ובינתיים בתי המשפט נותרים במחסור גדול של שופטים וקורסים תחת העומס, כך שהציבור נפגע

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה