גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קומברס: רבעון שיא בדרך לפיצול

החברה צפויה להודיע בחודש ינואר על פיצולה לשתי חברות נפרדות

בשבוע האחרון הורגשה התעוררות של ממש במניית קומברס שקפצה ב=20% והגיעה לרמה של 60 דולר. עכשיו גם ברור למה. קומברס פרסמה אתמול דו"ח מצוין שמצביע על המשך הצמיחה המואצת בעסקיה של חברת ההיי=טק השנייה בגודלה בישראל. הכנסותיה של החברה ברבעון גדלו ב=7% בהשוואה לרבעון השני והסתכמו ב=178 מיליון דולר. בכך עומדת קומברס ביעד שהציבה לעצמה לפני כשנה - מכירות בקצב שנתי של 700 מיליון דולר. רק חברת היי=טק ישראלית אחת יכולה להתגאות במכירות בהיקף גדול יותר - אי.סי.איי טלקום.

הצמיחה המואצת בקומברס ניכרת גם בשורת הרווח הנקי, שהסתכם ברבעון ב=29 מיליון דולר, עלייה של 12% לעומת הרבעון הקודם. נתון זה משקף רווח של 62 סנט למניה - 5 סנטים מעל לרף העליון של תחזיות האנליסטים, דבר שהוא כמעט מובן מאליו לקומברס, שמצליחה להכות את תחזיות האנליסטים כבר 18 פעמים רצופות.

מה שמשמעותי לא פחות הוא השיפור שהציגה קומברס ברבעון הנוכחי ברווחיות הגולמית והתפעולית. הרווחיות הגולמית של החברה עומדת כעת על שיעור של 60%, עלייה קלה לעומת הרבעון השני של השנה, אלא ששיפור מהותי יותר נרשם בשיעור הרווח התפעולי, אשר הגיע ברבעון לשיא של כל הזמנים - 16.8%, לעומת 16.1% בלבד ברבעון השני.

לדברי יו"ר קומברס, קובי אלכסנדר, כ=270 חברות טלפון ברחבי העולם משתמשות כעת בשירותיה של החברה, וזאת לעומת 260 לקוחות שזקפה לזכותה קומברס ברבעון שעבר.

האזור אשר תורם יותר מכל להמשך צמיחתה של החברה הוא אירופה, וזאת בשל תהליך הדה=רגולציה המתמשך בתחום הטלקומוניקציה ביבשת, אשר יוצר מאגר לקוחות חדש עבור קומברס.

אלא שגם באסיה ניכרת ברבעון מגמה חיובית בעסקיה של קומברס. לדברי יגאל נסים, סמנכ"ל הכספים של קומברס, ההכנסות מאסיה מהוות כעת 16% מכלל הכנסותיה של קומברס, וזאת לעומת 14% ברבעון הקודם.

חלק מההתאוששות באסיה ניתן ככל הנראה לייחס לשיפור שהורגש ברבעון בעסקיה של קומברס בדרום קוריאה ובתאילנד. כך לפחות מעריך האנליסט טים לוק מליהמן ברדרס בעדכון שפרסם לאחרונה. לתרומה המהותית להכנסותיה של קומברס במזרח אסיה אחראיות סין ויפן, וגם בשתי מדינות אלה לא ניכרת כעת כל חולשה בפעילותה של קומברס.

נתון מעודד לגבי הסיכויים להמשך המגמה החיובית בקומברס גם בשנה הקרובה ניתן לקבל מצבר ההזמנות של החברה, שעומד כעת על 155 מיליון דולר, לעומת 149 מיליון דולר ברבעון הקודם.

לקומברס שני תחומי פעילות עיקריים. התחום העיקרי, המהווה כ=85% מהכנסותיה, הוא פיתוח וייצור מערכות שירותים דיגיטליים מתקדמים עבור חברות הטלפונים. תחום זה מרוכז בחטיבת 'קומברס מערכות רשת'. מוצר הדגל של החברה הוא מערכת הטריילוג. עד כה מדובר היה במענה קולי, אלא שהמגמה של החברה כעת היא לבנות על גבי הפלטפורמה של הטריילוג אפליקציות נוספות, שיאפשרו מתן שירותי ערך מוסף.

"עד עכשיו התרכזנו רק בפיתוח תאים קוליים. כעת אנחנו יוצאים עם שירותי ערך מוסף חדשים, האמורים לשמש כמנוע לצמיחתה העתידית של קומברס", אמר היום ל"גלובס" סמנכ"ל הכספים של קומברס, יגאל נסים.

מדובר בשירותים כמו שירותי טלפוניה משולמים מראש עבור מפעילי טלפונים סלולריים. מוצר זה מאפשר למפעילים הסלולריים להפחית את הוצאות התפעול ולהקל את הגישה של מנויים לרשת הסלולרית. המוצר נועד לסייע למפעילים הסלולריים לחדור לפלחי שוק כמו לקוחות בעלי דירוג אשראי נמוך, סטודנטים ותלמידי תיכון.

במסגרת זו הודיעה קומברס לאחרונה גם על השקתה של מערכת חדשה בשם 2000 AIM אשר נועדה לאפשר למנויי חברות הטלפון ליהנות משירותים החורגים מהמענה הקולי הרגיל, כמו שליחת פקס ושיגור מסרים דרך האינטרנט. קומברס חתמה לאחרונה על חוזה לאספקת המערכת לחברת בל סאות' האמריקנית, הנמנית עם לקוחותיה הוותיקים של קומברס.

ויקטור הלפרט מרוברטסון סטיבנס מעריך כעת כי תוך שנה יוכלו 10%=20% מ=23 מיליון לקוחותיה של בל סאות' להשתמש בשירותים אלה, ולהערכתו חברות טלקומוניקציה נוספות בארה"ב צפויות בעתיד ללכת בעקבותיה של בל סאות' ולהציע למנוייהן שירותים דומים. הלפרט צופה איפוא כי הביקוש למוצר של של קומברס ילך ויגבר בעתיד. יגאל נסים אמר היום ל"גלובס" כי כבר במהלך השנה הקרובה יניבו המוצרים החדשים הכנסות מהותיות לקומברס.

החטיבה השנייה בקומברס, התורמת כ=15% מהכנסותיה של החברה, עוסקת בפיתוח מערכות הקלטה והשמעה דיגיטליות. במסגרת זו פונה קומברס לשני פלחי שוק - השוק הביטחוני, אליו מיועד מוצר האודיו=דיסק, והשוק האזרחי, אליו מיועדת מערכת האולטרא.

שתי פעילויות אלה רוכזו לפני מספר חודשים לחטיבה אחת - 'קומברס מערכות מידע' - וזאת כהכנה לקראת פיצולה של קומברס לשתי חברות נפרדות. מנהלי קומברס אמנם נקטו לפני מספר חודשים בנימה זהירה, והסבירו כי ביצוע הפיצול תלוי בהשגת אישורים מצד הרשויות בארץ ובחו"ל, דבר אשר עלול להערים קשיים על הכוונה לבצע את הפיצול כבר כעת, אלא שעתה הם מגלים אופטימיות רבה יותר בנושא.

"התגברנו על רוב המכשולים המשפטיים, בארץ ובארה"ב, ואנחנו מתכוונים לבצע את הפיצול בסוף ינואר 99"', אומר היום ל"גלובס" יגאל נסים.

נסים מוסיף כי החברה מתכוונת לשמור על השם אפרת (אפרת הוא שמה המקורי של קומברס), שישולב בשמותיהן של שתי החברות החדשות, אולם לדבריו השמות הסופיים עדיין לא נקבעו.

בקומברס חשבו על פיצול מזה זמן רב, והדבר קיבל תאוצה בעקבות המיזוג שבוצע בסוף השנה שעברה עם חברת בוסטון טכנולוג'י האמריקנית. תחום עיסוקה של בוסטון היה בתחום המענה הקולי, ובעקבות המיזוג נוצר חוסר איזון בין תחום זה, אשר תורם את עיקר הכנסותיה של קומברס, לבין תחום ההקלטות הדיגיטליות, שתרומתו להכנסותיה של קומברס קטנה הרבה יותר.

המתחרה העיקרית של קומברס בתחום המענה הקולי היא חברת אוקטל, שנרכשה לאחרונה על ידי לוסנט. נתח השוק של קומברס מוערך כעת ביותר מ=40%, לעומת כ=20% בלבד ללוסנט, אשר על פי הערכות האנליסטים אינה מסוגלת כעת להוות איום ממשי ולערער את מעמדה המוביל של קומברס בשוק.

עוד כתבות

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית