בישראל 2015, שדומה לעתים כי מעולם לא הייתה מפולגת ומסוכסכת יותר, צומחים לצד הקיטוב והעוינות בין קבוצות ומגזרים גם יוזמות רבות של היכרות עם האחר, קירוב לבבות ויזמות חברתית מסוגים שונים. מתברר שבארץ פועלים יותר ממאה עסקים של תיירות חברתית, שפזורים לאורכה ולרוחבה.

בעיירה הדרומית אופקים הקים יצחק קריספיל עמותה של 43 משפחות שמקימה עסקים חברתיים, ובהם גם עסקים תיירותיים. מיזם "עיר האופניים", למשל, מציע טיולי אופניים מודרכים (החל מעשרה משתתפים), כשהמדריך מספר על הנרטיב המקומי של העיר - מצבא וביטחון ועד חינוך וכלכלה - מנקודת ראות אישית, ובכך מקרב אותם למקום ולקהילה עם אופי.

נושא האופניים התפתח מאוד בעיר. יש המון חוגים, נסלל סינגל חדש עם קק"ל, אושרה הקמת פאמפטרק, ובשבתות מתארחות בעיר קבוצות רוכבים. יש גם מיזם לתיקוני אופניים מקולקלים שמועברים למי שצריך (טל' 054-5370088).

סיור דומה מתקיים בשכונה ד' בבאר-שבע, שכונה מורכבת עם קהילה שבחרה לעבור ולגור בה למרות הקשיים, כדי לשפר את איכות החיים בעיר. במהלך הביקור מציגים בפני האורחים מיני מיזמים מקומיים: קולנוע רחוב, שוק וחנות יד שנייה, מספרה קהילתית ועוד. כשרעבים אפשר לסור ליוזמה חברתית אחרת בשכונה, קפה רינגלבלום - קפה-מסעדה שמעסיק נוער בסיכון בתוכנית תעסוקתית חברתית שמכשירה אותם להיות טבחים, ולצד ארוחה טובה אפשר לפגוש את צוות המקום לשמוע על האתגרים ועל הסיפוק שבעבודה (רח' רינגלבלום 86, באר-שבע. א'-ה' 23:30-08:30, ו' 14:00-08:00, טל' 08-6491001. כשר וחלבי).