גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ממציאת המברשת המחליקה: "קשה לשבור אותי, לכן אני יזמית"

הפטנט שהמציאה שרון רבי בת ה-29 עם אביה, מברשת שמחליקה שיער בדקות, הפכה להצלחה שיווקית בעולם, אבל גם הצמיחה מתחרים רבים ■ ראיון ל"ליידי גלובס"

שרון רבי/ צילום : איל יצהר
שרון רבי/ צילום : איל יצהר

"שבועיים אחרי שהתחלנו למכור את המוצר, העליתי סרטון הדגמה לדף של רשת שיווק חשמל לפני שהלכתי לישון. למחרת בבוקר התעוררנו ליקום מקביל. 10,000 איש נרשמו לאתר בלילה, ובכל דקה קיבלנו מייל מכל מקום בעולם. לא הבנו מה קורה. רק אחר הצהריים שלח לנו מישהו קישור לדף פייסבוק של תחנת רדיו אמריקאית, שם כבר היו לסרטון כ-100 מיליון צפיות. עליתי להתראיין אצלם, שברתי שיניים באנגלית ובמהלך השידור האתר שלנו קרס מרוב כניסות. מי שניהל לנו את האתר אמר שמספר הכניסות מגיע למיליוני בני אדם. המספרים האלו היו גדולים עליי, הדחקתי אותם".

כנערה היא היתה ביישנית מאוד. היום, בגיל 29, שרון רבי, יזמית עם קבלות, כבר עומדת בביטחון ומדברת על המוצר שפיתחה בקלות. ללא משקיעים, שנה מיום יציאת המברשת המחליקה שלה לשוק, רבי הצליחה לחדור לשוק הבינלאומי ולמוצר שלה קמו כבר מאות חיקויים. "זה מפתיע אותי", היא אומרת בראיון ל'ליידי גלובס', "כל המסע הזה שעברתי הוא משנה חיים. קראתי שיזמות היא מסע רוחני, ואני מאוד מאמינה בזה".

היא חוותה שלל הפתעות במהלך המסע שלה, מצוידת במוצר חדשני שהמציאה יחד עם אביה, מהנדס החשמל קובי גיא. שלוש שנים הם ישבו יחד במרתף הבית, ופיתחו את המברשת. "עשינו כל דבר אפשרי כדי לקדם את המיזם שלנו. פגשנו כל אדם שהיה מוכן לפגוש אותנו, נסענו לכל מקום בארץ".

אחרי שלוש 3 נולד מוצר שהם קראו לו 'DAFNI', על שם אחותה הקטנה. מדובר במברשת עם שטח פנים גדול, המאפשרת להחליק את השיער מהשורש בדקות ספורות. היא נראית כמו מברשת רגילה, אבל מתחממת ל-185 מעלות בתוך 50 שניות, בעוד כל החלקים החיצוניים נותרים בטוחים למגע.

- מה היית מציעה ליזמית בתחילת דרכה?

"אני מאוד מאמינה ב-1,000 אנשים וב-1,000 דעות. את צריכה להיות בררנית לגבי האנשים שאיתם את מדברת בהתחלה. רוב האנשים הם לא יזמים, וישנה ציניות מובנית לגבי רעיון חדש. כשיש לך רעיון, רוב האנשים שתדברי איתם ימצאו לך את הסיבות מדוע לא לממש אותו. עם הזמן למדתי לא לדבר עם מי שלא יעזור לי לקדם את המיזם. מי שעזר לי הם יצרנים, מהנדסים ובהמשך גם קמעונאים. נפגשתי עם מאות אנשים, וגם היום אני פוגשת לפחות אדם אחד חדש ביום בממוצע".

- איך את מייצרת את הפגישות?

"אני טובה בלמצוא את האנשים הנכונים. אפשר למצוא מייל של כל אדם בעזרת תוכנה של verify email. נניח שאני מחפשת מישהו שעובד בחברה מסוימת, אז אני כבר יודעת מה מגיע אחרי השטרודל, כעת אני צריכה לחשוב רק איך הוא רשם את שמו, ולוודא את זה בתוכנה. כשחיפשתי חברות שישווקו את המברשת, שמעתי על 'GHD', חברת מחליקים עולמית מצליחה שנמכרה במאות מיליונים. חיפשתי את המייסד שלה בלינקדאין, שלחתי לו מייל וחודש אחרי נפגשנו. לדעתי, הוא החליט לא ללכת על זה מכיוון שהוא כבר מאוד עייף. הוא עשה מכה כל כך גדולה והיה כבר שבע, אבל הוא הפך לבסוף לחבר".

מימון עצמי

בתחילת הדרך רבי ניסתה לגייס משקיעים ללא הצלחה. לבסוף היא מימנה עם אביה את עלויות הפיתוח והחדרת המוצר לשוק. "זה היה כרוך בסיכון כלכלי גבוה למשפחה. התהליך התארך, ההוצאות כל הזמן גדלו, וזה הכניס אותנו לסטרס כלכלי. בשלב מסוים כל העסק הפך להיות כבד עבורנו. בכל השנים האלו לא עבדתי, אבל גרתי עם בעלי בבסיס צבאי וההוצאות היו מעטות. במהלך הדרך ילדתי שתי בנות, זה באמת היה קשה".

- מה למדת מהקשיים?

"הדבר הכי גדול שלמדתי מהקשיים הוא שזו המלחמה שלי, זה החלום שלי. כשהפסקנו לחפש מושיע, הדברים הסתדרו והחלו לקרות מעצמם. ברגע ששחררנו את המוצר לשוק, הצלחנו להתחיל למכור. הרי המשמעות של משקיע בסופו של דבר היא הלוואה, מה שעלול ליצור בעיות בהמשך. חודש אחרי שסרט ההדגמה של המוצר הפך ויראלי, החיים שלנו השתנו, ועשינו זאת בכוחות עצמנו".

- איך ניתן להחדיר מוצר חדש לגמרי לשוק הבינלאומי ללא משקיע?

"הדבר הכי חשוב הוא לחפש את הפוטנציאל המסחרי - היכן ולמי המוצר יימכר. אחר-כך צריך להתדפק על הדלתות הללו, לשלוח מיילים ולשאול אנשים מי מכיר, ממש לחזר. אם זה מוצר שיש אפשרות להראות כיצד הוא פועל, כדאי לייצר סרטונים, גם אם לא הכי איכותיים. לסרטון ביתי סיכוי גבוה יותר להפוך לוויראלי, כי אנשים לא אוהבים משהו מלוטש שנראה כאילו מנסים למכור להם. אם את הסרטון שלנו היו מעלים ב'לוריאל' עם דוגמנית, הוא כנראה לא היה הופך לוויראלי. הצרכניות לא היו מרגישות שהנה, הן גילו משהו שהן חייבות לבדוק ולספר לחברה. אני יכולה לומר שהסרטון שלנו יצר ביקוש מלמטה. הקניינים כבר הגיעו אלינו, אבל לאורך כל הדרך אנחנו מחפשים הזדמנויות".

רבי מסתובבת הרבה בעולם עם המיזם שלה. "כשאת מגיעה ל-QVC, ערוץ הקניות הגדול בארה"ב, זה המקום האידיאלי לנשים יזמיות בצרכנות לפרוח. את נכנסת לשם, יושבת בלובי כשלידך מישהי שרק כעת מכרה את החברה שלה במיליארד דולר. את קושרת עמה ועם נשים נוספות שם קשרים. מה שמעניין בזה הוא לא הכסף שלהן, אלא ההגשמה. אלו נשים שחלמו כמוני והגיעו רחוק מאוד, וזאת סביבה מאוד תומכת ומעצימה".

הדרך שלה ליצירת זיהוי בינה ובין המוצר לא הייתה קלה. רבי רצתה להיות הפרונט של המוצר שלה, לספר את הסיפור בעצמה. "זה המוצר שלי ואני לא מפחדת לדבר באנגלית מול מצלמה, אבל מפיקים בערוץ הקניות אמרו לי שאני לא מתאימה ורצו לקחת מישהי אחרת שתציג אותו. התאכזבתי והעליתי פוסט לאינסטגרם. אין לי הרבה עוקבים, זה יותר לעצמי, רשמתי ציטוט של ויקטור פרנקל: 'כשאתה לא יכול לשנות את הסיטואציה, האתגר הוא לשנות את עצמך'.

"הבנתי שאני צריכה להשתפר אם אני רוצה להיות הפרזנטורית של הסיפור שלי ושל המשפחה שלי. הגעתי למצב שדיברתי בעת נסיעה עם עצמי על המברשת כמו מטורפת, לומדת להסביר, מתרגלת בכל מקום שהייתי בו. דווקא ה'לא' שקיבלתי דרבן אותי להתאמץ. היה לי חשוב שאני אהיה זו שתספר את הסיפור, זה המסע שלי".

כשהוזמנה להציג את המברשת בערוץ הקניות בארה"ב, שמגיע ל-88 מיליון בתי אב, לא דמיינה את מה שעומד להתרחש. "בזמן השידור המנחה אמרה שכבר בעת ההצגה נמכרו כל המברשות, כלומר, 1,700 מברשות בעשר דקות. הקניינית התקשרה אלי וביקשה שאזיז את הטיסה כדי לעשות שידור נוסף לצורך הזמנה מראש, וכך היה".

לקחת הימור

רבי גדלה באזור המרכז. אמה עורכת דין ואביה מהנדס חשמל. כיום הוא השותף של רבי בחברה שלה. אני מרימה ראש להביט בשיערה החום החלק, שהדפני שלה מייצרת לה. "תמיד היה לי שיער כמו של הגריד מ'הארי פוטר' - שיער מאוד מחושמל. נהגתי להדביק אותו עם ג'ל לקוקו. אבל כמו הרבה ילדים, תמיד דמיינתי שאמצא תרופה לסרטן, לא שאמצא פתרון להחלקת שיער. תמיד הייתי בת בין בנים. למדתי בתיכון רובוטיקה ופיזיקה, וגם בצבא הייתי חונכת מתמטיקה ופיזיקה של פרחי טיס. באוניברסיטה למדתי הנדסת חשמל ופיזיקה".

- איך זה מרגיש לעבוד עם אבא?

"היום אנחנו כבר בהרכב משפחתי: אחותי דפנה, אמא שלי, בעלי ואבא שלי. תמיד רציתי שתהיה לנו חברה משפחתית, אני מאמינה בזה, אני מאמינה בכוחה של משפחה. זה כמובן מגיע עם מורכבויות, אם בא לך לנבוח על מישהו, את לא יכולה, כי הוא גם אדם משמעותי בחייך. כולנו שותפים בחברה, ונפגשים כל יום במשרד. היה לי חשוב לייצר חברה משפחתית כדי לחבר בינינו, ולבנות מקור לביטחון עצמי לכולם תחת מטרייה אחת, מקום שבו כולם יכולים לצמוח".

- האם היה רגע שבו נשברת במהלך הדרך?

"בערך חודשיים לפני ההשקה היינו בדיאלוג עם אתר אמריקאי שמאוד התלהב, אבל הם נסוגו בטענה שלמרות טיבו של המוצר, אף אחד לא שמע עליו. כאמא טרייה אמרתי לעצמי שאולי אני צריכה כבר להתחיל לחפש עבודה. התפקיד של בעלי עמד להסתיים והיינו חייבים לשכור דירה, מה שהיה משנה את המצב הכלכלי שלנו. בראש שלי שמתי לעצמי איזה תאריך, שזה היה תאריך העזיבה של הבסיס, ובדרך גם העברתי שיעורים פרטיים, כדי להרוויח עוד קצת כסף.

"כאשר הגיע התאריך, פגשנו דרך חברים משותפים את אנשי חברת אלקטרה, והם הסכימו להמר עלינו. לבסוף גם שכנענו אתר נוסף להמר עלינו. הם לא רצו תחילה, אך שכנענו אותם שיתחילו בזהירות. הם לקחו 1,500 יחידות במקום 2,500, זה היה סכום הכסף הכי גדול שראיתי בימי חיי על הנייר עד אז. למדתי מזה שתמיד יש רגעי משבר, רגעים שבהם נדמה ששום דבר לא הולך לצמוח מכאן. היום, כאשר מגיע רגע כזה, אני מזכירה לעצמי שזה טבעי, שאי אפשר לשמוח כל הזמן. הבנתי שיש מחזוריות כזו לשמחה ועצב, ואני משתדלת לא לתקשר את העצב לאף אחד כדי לא להגדיל אותו, כך אני נותנת לו לחלוף".

- את הרגעים הקשים את עוברת לבד?

"לרוב כן. לעתים אני משתפת את בעלי, אך לא מעבר לזה, כדי לא להעצים אותם. פעמים רבות שיתוף מגיע מחוסר ביטחון, מה שמוביל למשבר גדול יותר. אם אני דואגת, ואת מאוד חזקה, אז אני אדבר איתך, כי אני יודעת שאת תרימי אותי. אני מאוד מאמינה בלשאול את עצמי: אם ההרגשה הזו תממש את עצמה ב- 100%, מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות? ואני מתמודדת עם זה רגע בראש שלי. נניח, אם מישהו אומר לי 'לא', אני מבינה שזו בסך הכול דלת אחת שלא נפתחה עכשיו. אני מתמודדת עם זה רגע, וזוכרת את כל שאר הדברים שעובדים טוב, וזה מייצב אותי. אני אומרת לעצמי שאשרוד את ה'לא' הזה".

- השיטה הזו עובדת גם בחייך האישיים?

"בהחלט. בילדותי היו לי משברים חברתיים מאוד רציניים. הייתי הילדה שנוח לעשות עליה חרם ולהוציא עליה זעם, כי הייתי מאוד שקטה וביישנית. למדתי עם הזמן שאין בן אדם שיכול לקבוע מי אני. יש משפט של אלינור רוזוולט שאני מאוד אוהבת: 'אף אחד לא יכול לגרום לך להרגיש נחות ללא ההסכמה שלך', ואני מזכירה אותו לעצמי ברגעים מסוימים.

"חוויתי כל כך הרבה משברים חברתיים, שהבנתי שכדי להתחזק אני חייבת לשנות את עצמי ולהתחזק פנימה. קשה יותר לשבור אותך כשאת חזקה מבפנים. זה גם מה שמאפשר לי להיות יזמית. אני לא מפחדת שלא יאהבו את הרעיון שלי, זה לא מביך אותי, אני יודעת לומר לעצמי: זאת הדעה שלו, שנובעת מחוויית החיים שלו, וזה לא מראה בשום צורה על טיב הרעיון שלי או הדבר הזה שיש לי תשוקה לממש אותו".

- מישהי מהמחרימות בילדותך רכשה את המברשת?

"כן, ודרכי. אני לא כועסת עליהן, אני גם לא חושבת שנמצא את עצמנו חברות הכי טובות, אבל אני מבינה שלילדים יש יצר רע, ושהם עושים מה שקל. באותה תקופה זה היה כלפיי, כמו שהיום אנשים מחקים את DAFNI כי הם חושבים שזה קל, אבל אנחנו נטפל בהם".

בימים אלה היא שוקדת על פיתוח כמה מוצרים, שיענו על צרכים נוספים בתחום השיער. היא לא מוכנה לומר מה הם: "אני לא רוצה לגלות, כי אני צריכה ללמוד מטעויות. מאות חברות מחקות אותנו, אז אני כבר נזהרת ולמודת ניסיון. המטרה היא לגדול ולבסס את דפני כחברה שמייצרת חדשנות לנשים".

מאז אוגוסט 2016, המברשת מסתמנת כהצלחה רבתי, והיא נמכרת כבר ב-20 מדינות בעולם, גם ברשתות ענק. "הדבר הכי מרגש הוא לשמוע שנשים אומרות שזה שינה להן את החיים".

מאז שהושק המוצר נולדו לו הרבה מאוד חיקויים. "את החלק השני של הפיתוח והייצור עשינו בסין. זמן קצר לאחר מכן ראינו באתר סיני חיקוי של המברשת, חצי שנה לפני שהשקנו את המוצר. ברגע שהסרט הפך ויראלי, הרבה גופים גדולים החלו לחקות את המברשת, והייתה תקופה שבכל יום, כמעט, קיבלתי מייל ממישהו שאמר לי: 'עזבי אני לא רוצה למכור את זה בגלל שיש חיקוי זול שעומד לצאת'. החיקויים הם מחמאה מעצבנת, ממש כמו פפראצי, או הורדה בלתי חוקית. זה מישהו שלא אוהב את המוצר שלך כמוך, ומתפשר בהרבה דברים כדי למכור אותו במחיר זול יותר. יש אנשים שאפילו קראו למוצר שלהם באותו שם כמונו, וזה ממש מסוכן, כי המוצרים שהם יצרו לא עברו תקינה. בישראל הוצאנו צו מניעה לזייפן אחד, אבל אי אפשר להילחם בכולם".

- עברתם כבר לרווחיות?

"החזרנו את כל ההוצאות והחברה מתקיימת מעצמה. נחמדים אלינו בבנק. טפו טפו טפו."

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?