גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהלי הקריאייטיב מסכימים: "תהיה לנו שנה טובה בקאן"

למרות מחירי ההשתתפות הגבוהים, תחרות הפרסום בקאן - האולימפיאדה של ענף הפרסום העולמי - הפכה פתאום לתחרות הקריאייטיב של המשרדים הישראליים ; מנהלי הקריאייטיב המובילים בשוק מסבירים למה זה קרה ועל איזה עבודות הם מהמרים השנה

זה מספר שנים נשלחות מדי פעם הודעות לתקשורת על זכייה של משרד כזה או אחר בתחרויות פרסום שונות בעולם. ההודעות נוטות בדרך-כלל לייחס למשרד הזוכה בפרס כבוד והדר, אך רוב המנוסים בענף הפרסום לא נוטים להתלהב, שכן ברוב הפעמים מדובר במקרה הטוב בתחרויות מהדרג השני או השלישי, ובמקרה הפחות טוב בפרסים בתחרויות אזוטריות. דווקא התחרויות מהשורה הראשונה, כמו הקליאו או מה שנחשב לאולימפיאדה של ענף הפרסום, התחרות בקאן, נותרו במשך שנים רבות יעדים מבוצרים ובלתי ניתנים להשגה.

כמות העבודות והמשרדים ששולחים עבודות לתחרויות הנחשבות בחו"ל, ובראשן לתחרות קאן, הולכת וגדלה משנה לשנה. לא מדובר בהוצאה שאפשר לזלזל בה: הגשת עבודה לפסטיבל קאן מתחילה בסכום של 500-600 יורו ובדרך-כלל מגישים עבודה ליותר מקטגוריה אחת. ההוצאה לשהייה של אדם בקאן גם היא תסתכם בסכום גבוה, כ-40 אלף שקל.

בשנתיים האחרונות נדמה כי החלו לראות ניצנים של שינוי, ומשרדי פרסום ישראליים, אם כי מועטים, החלו לזכות בפרסים בתחרויות היותר נחשבות. הראשון היה אדלר-חומסקי&ורשבסקי, שזכה בתחרות מסונפת לקאן, ואילו בשנה שעברה הצליחו בשמעוני-פינקלשטיין לזכות בשני אריות בקאן. לא עברו חודשים ספורים ובכירי קבוצת שלמור-אבנון-עמיחי נסעו למיאמי לקבל את פרס קליאו נכסף.

רוח אופטימית

נראה כי לפחות בין המשרדים השולחים, ויש השנה עשרה כאלה, שוררת רוח של אופטימיות באשר לסיכויים של משרדים מקומיים לזכות. "אני מהאופטימיים", אומר גיא בר, סמנכ"ל הקריאייטיב של גיתם. "לדעתי, השנה יהיו כמה זכיות של משרדי פרסום מקומיים. יפה לראות את פרויקט הקריאייטיב וואלי (אתר אינטרנט שמרכז את העבודות הישראליות המוגשות השנה לקאן שיצר ערן גפן, ע' ב'), ולהבין שיש לנו ייצוג לא רע בכלל. לסרט הוויראלי של מקאן להונדה, שבו רואים את נסראללה צועק מוות לישראל, עם הרעיון שאומר 'פחות דלק, פחות כסף לטרור- הונדה היברידית', יש סיכוי טוב לזכות.

"מה שבטוח יזכה בפרס הוא הדממת האינטרנט למען החטופים של y&r אינטראקטיב. זה יזכה באריה ואולי אפילו בגראנד. לבאומן עם HOT, והסרטון לסדרה 'בטיפול' יש סיכוי לא רע, כי יש שם רעיון גדול שמתבסס על זה שמכירים את הסדרה, וגם מודעת הפטרייה של אדלר לגרינפיס, יכולה לזכות".

גם ערן גפן, מנכ"ל y&r אינטראקטיב, שכבר גרף מדליה נחשבת אחת, סבור כי יש סיכוי למדליות השנה. "תהיה לנו שנה טובה בקאן. גם מפני שבמשרדים למדו להגיש את העבודות. אחת מהסיבות שקובי ברקי (שמעוני-פינקלשטיין) זכה בשנה שעברה, נוסף לזה שהוא הביא עבודה מעולה, היה שהוא ידע להגיש אותה לקטגוריה הנכונה ולהציג אותה כראוי. לטעמי, יש סיכויים טובים לסרט הוויראלי של מקאן ויש סיכוי גם ל-yes עם קמפיין החרדים. המודעה של פרי עם הטסות יכולה להיות פיינליסט, ולנו עם הדממת האינטרנט יש סיכוי לא רע".

דיויד אדלשטיין, משנה למנכ"ל קריאייטיב בבאומן-בר-ריבנאי, סבור שיותר אנשים בתעשייה "עובדים" היום בלהגיש עבודות לתחרויות בינלאומיות. "הכול התחיל מהמצוקה של הקקטוס, מכך שלא הייתה תחרות עם סמכות, והתוצאה הייתה שחיפשו הכרה במקום אחר. יש תחושה שהשנה יהיו עבודות ברמה בינלאומית: הדממת האינטרנט היא עבודה שראויה לזכות, כי היא מראה איך האינטרנט יכול להתאחד ולהתעלות מעל הכול למען מטרה אחת. אם זה היה בארה"ב, כולם היו מתעלפים. אני חושב גם, שהקיר שעשינו ל- HOT לסדרה 'הבורר' הוא רעיון בינלאומי עם שימוש חדש במדיה".

גם אדלשטיין סבור שלעובדה שהמשרדים למדו להגיש עבודות כראוי תהיה השפעה על התוצאות: "בעבר לא העלינו בדעתנו, שעם העבודה אפשר להציג הגשה שלמה, שמראה את כל השלבים מהבריף ועד התוצאות השיווקיות עם קריין ומוזיקה".

התמחות ישראלית

אורי לב-רן, מצוות הניהול של קבוצת אדלר-חומסקי סבור, שהסיכוי הגדול של הישראלים הוא באמצעי מדיה שיש בהם פחות התמחות בעולם. "הכי קשה לנו להביא מדליות בסרטים, כי שם התחרות מאוד קשה. זה כמו שבאולימפיאדה אנחנו מביאים מדליות בג'ודו ובגלישת גלים, ולא במרתון או בריצת מאה מטר. הדממת האינטרנט יכולה להביא מדליה בתחום האינטרנט וגם בפרינט יש לנו סיכוי. אני אוהב את המודעות של גיתם לטירת צבי, ואת העבודה של הפטרייה לגרינפיס".

גם גפן סבור שהבולטות לעבודות הישראליות היא בתחומי האינטרנט והניו מדיה: "הסיבה לכך שרוב ההישגים הישראליים היו עד עתה באינטרנט ובניו מדיה היא שבפרסום המסורתי, בסרטים בפרינט וכדומה, לעולם הרחב יש פור של עשרות שנים עלינו. אבל הניו מדיה התחיל בכל העולם בו-זמנית, ולכן אנחנו כתף אל כתף איתו. בתחום זה אין להם יתרון עלינו".

דווקא קובי ברקי, סמנכ"ל הקריאייטיב של שמעוני-פינקלשטיין, האיש שהצליח להביא בשנה שעברה שתי מדליות זהב בקאן, ומי שנחשב לאיש קריאייטיב בעל ידע רב בנושא תחרויות בינלאומיות, סקפטי מאוד לגבי סיכויי זכייה רחבים יותר לעבודות ישראליות: "בכל הקשור בניו מדיה מבחינת אבולוציה אנחנו קרובים למה שעושים בעולם, בעוד שבטלוויזיה ובפרינט שהיא תרבות מושרשת, אנחנו מפגרים גם ברמת הרעיון וגם ברמת הביצוע.

"עד היום המשרדים הישראליים שיחקו בפסטיבלים דרג ב', כמו גולדן דראם ופסטיבל ניו יורק וקרסטה, שם גם אפשר לזכות בסרטים ובפרינט, אבל בפסטיבלים הגדולים לא היו כמעט זכיות בתחומים האלה, ואני לא בטוח שזה ישתנה בקרוב. אם להפריד בין הניו מדיה לאינטרנט, אז עד לפני 3-4 שנים מבחינת רמת הקריאייטיב באינטרנט היינו קרובים למה שקורה בעולם, אבל בשנים האחרונות נוצר שוב פיגור גדול מבחינה רעיונית, והפער מתחיל להיות קרוב למה שרואים במדיות המסורתיות".

למרות זאת, העבודה שלה הוא נותן את הסיכוי הגבוה לזכות היא דווקא עבודת אינטרנט - החשכת האינטרנט של y&r אינטראקטיב. עבודה נוספת שלטעמו יש לה סיכוי לזכות, היא סרטון הספרדייה שאדלר-חומסקי עשו לברליץ.

נמדדים בעולם

למשרדים המובילים היום ברור שלהשתתפות בתחרויות יש תועלות בולטות. לדברי בר, "התחרות קאן היא האורים והתומים, כי שם הפרס הוא הכי יוקרתי. למרות שיש עוד הרבה פסטיבלים אחרים, זה לא אותו דבר. זה כמו לזכות באוסקר או לזכות בתחרות הסרטים בקאן. להשתתפות בתחרות כמה השלכות - ובוודאי לזכיות בה. למשרדים, שהם חלק מרשת בינלאומית, יש אינטרס לזכות בפרסים כי זה חלק מאיך שהם מודדים אותך.

"בקאן, כל נקודה שמשרד של הרשת מביא נספרת לרשת העולמית עצמה. סך נקודות שהרשת זכתה בהם, זה מה שמדרג אותה, ולכן לכל נקודה מכל מקום בעולם יש משמעות, וברשת יודעים בדיוק מי הביא אותה. מעבר לזה, יש את התרומה למדד הקריאטיביות של המשרד, כי מי שמביא פרסים לאורך זמן מקבל הכרה גם בשוק המקומי.

"לדעתי, בקרב הלקוחות יש עדין חשיבות יותר אמוציונלית לפרסי הקקטוס, אבל זה ילך וישתנה, ויהפוך לחשוב ללקוחות בדיוק כפי שזה חשוב לנו - אנשי הקריאייטיב. אבל הסיבה הכי חשובה היא, שקאן היא שם קוד לסטנדרט שנוצר לשאוף ולהגיע אליו בכמה שיותר עבודות".

גם גפן מסכים שיש לזכייה חשיבות ברמה הבינלאומית: "החברות נהפכות לחלק מרשתות בינלאומיות, הקשרים מתהדקים והתחרויות מאוד חשובות להן. בזירה הבינלאומית הרשת נמדדת על-פי קאן, קליאו וכדומה, וכשאתה זוכה הרשת מכירה בקיומך. המשרדים פה מוכנים להשקיע את הסכומים הגדולים הנדרשים להשתתפות בתחרות קאן, כי זאת תחרות שאין עליה עוררין - הלגיטימיות שלה יותר חזקה. אי אפשר להתווכח עם זכייה כזאת. בארץ, כולם מבינים שהקקטוס, עם כל הכבוד לו, הוא מאוד מקומי ורוצים את הסטמפה החיצונית ליכולות שלך".

ברקי טוען, כי מדובר גם בשיווק עצמי של המשרד: "משרדי פרסום לא עושים במהלך השנה פעילות לבדל את עצמם, והתחרויות הן פלטפורמה אובייקטיבית שבה כולם מתמודדים מול כולם. נוסף למעמד מול הרשת הבינלאומית, יש לזה עוד יתרון חשוב - זה מאוד מסייע לגיוס עובדים. למשרדים זוכים קל יותר לגייס עובדים טובים, כי אלה מחפשים את הקריאייטיב המנצח".

לב-רן טוען, שיש להשתתפות בתחרויות גם תועלות מבחינת גיוס ושימור לקוחות. "עבור הלקוחות, ההשתתפות של המשרדים בתחרויות היא אחת מהדרכים למדוד את איכות המשרד. לאורך ההיסטוריה, משרדים שלא היו קריאטיביים לא שרדו. אפשר לנופף בשירות, אבל מי שלא היה קריאטיבי נעלם והתחרויות הם הדרך להוכיח את היכולת הזאת.

"יש גם את העניין של הרשת הבינלאומית: משרד שזוכה מקבל יותר כוח בתוך הרשת - אפילו ברמה של להשתתף בכנסים של קריאטיביות. מטרתם של כנסים אלה היא לעודד את הזכיות בתחרויות,ואם זכית בקאן או הבאת פיינליסט, אתה מוזמן. אלה כנסים שחשובים מאוד למנהלי הקריאייטיב ומחזקים את מעמדה ברשת הבינלאומית".

לב-רן, שכיהן כיו"ר תחרות הקקטוס, סבור שלהשתתפות בתחרויות הייתה השפעה לא רק על התנהלות התחרות המקומית השנה, כי אם על הקריאייטיב הישראלי בכלל: "בחודשים האחרונים אני רואה לא מעט עבודות יפות ומקוריות גם במדיה הכללית, ולא רק עבודות שנעשו במיוחד לתחרויות. משרדים כמו יהושע, באומן וגיתם עושים עבודות שיכולות לזכות בפרסים בינלאומיים. זה כמו שרואים משהו בחנות צעצועים, ומרגישים שזה חייב להיות שלך. זאת אש שמלבה את עצמה".

רוב אנשי הקריאייטיב ששלחו עבודות לתחרויות סבורים שיש לכך השלכה גם על התוצרים המקומיים. בר טוען, כי ההתמודדות הזאת עושה משהו גם בהתבוננות על עבודות ללקוחות השוטפים: "הרבה פעמים אני שואל את עצמי כשאני מקבל לשולחן רעיון, אם הרעיון שבו מספיק גדול, אם אני יכול לתרגם ולשלוח אותו לקאן. אני רואה את השיפוט השנה בקקטוס ואת ההשפעה של התחרויות מחו"ל עליו - כל העבודות שזכו שם נשלחות לתחרויות בינלאומיות ולא רק לקאן. עד לפני שנה, הקקטוס היה פח הזבל של העבודות, ואילו הפעם הסטנדרט היה עבודות שיזכו פה, שיש להן פוטנציאל לזכות בפרסים בינלאומיים".

לדברי גפן, לגידול בהשתתפות הישראלית בתחרויות הבינלאומיות יש השפעה על הקריאייטיב בארץ, כי כדי לזכות בקאן לא מספיק להיות מצטיין או מעולה. "מחפשים שם דברים שלא ראו, וזה חייב להיות גאוני או חדשני. כולם מבינים שצריך לשלוח משהו מרענן. זה מכריח את הקריאייטיב לעשות דברים שלא עשו, להביא משהו שיגידו 'כזה עוד לא ראינו', ולאט לאט זה מחלחל גם לעבודות היומיומיות".

אדלשטיין מזכיר, שתמיד עדיף להסתכל על התמונה המלאה: "זה מוציא אותנו מהביצה המקומית, ונותן פרופורציה. הרבה פעמים כשמישהו מהמשרד מתווכח איתי על רעיון, אני אומר לו: 'באפיקה זה לא היה זוכה'. זה סיפור יקר והרבה התעסקות לשלוח לתחרויות, אבל זה שווה את זה גם ברמה היחצ"נית. עם זאת, זה לא פחות חשוב גם לתחושת הגאווה הפנימית של המשרד - ההרגשה שהכול אפשרי".

גם בנושא ההשפעה על הקריאייטיב המקומי מציג ברקי השקפה שונה מרוב הפרסומאים: "אין בעיני השפעה אמיתית על הקריאייטיב בארץ. קאן זה רף מאוד גבוה, ולשאוף לאיכות העבודות שמוצגות שם, זה לא דבר של מה בכך. זה דורש שינוי עמוק במשרד, והגדרה מחדש של מה זה רעיון ומה זה קריאייטיב.

"בעיני, חלק מהעבודות שנשלחו כמעט לא ראויות. ניכר שיש מוטיבציה, אבל אני לא חושב שזה עולה בקנה אחד עם הקריאייטיב בארץ. העבודות שנשלחות הן בדרך-כלל הקצפת - שתי שכבות מעל העבודה השוטפת. אני מניח, שההשתתפות בתחרויות מייצרת יותר מוטיבציה, אבל אין קיצורי דרך. בעבודה היומיומית בינתיים ההשפעה זניחה".

עוד כתבות

בנק הפועלים / צילום: אביב גוטליב

סניפי בנק הפועלים יושבתו היום: העובדים מחריפים את המאבק נגד ההנהלה

העובדים מוחים על מבוי סתום לטענתם במו"מ מול ההנהלה, בכל הנוגע ליישום תוכנית ההתייעלות עליה הכריזה

יודפת אפק ארזי / צילום: יונתן בלום

בגיל 44 בלבד היא מובילה את אחד מפרויקטי הענק: "חשוב לישראל כמו מטוס קרב"

היא טיפסה בסולם הדרגות במשרד האוצר, עשתה מהפך כמנכ"לית עיריית בת ים, אבל אז איבדה את בעלה לסרטן, עזבה את השירות הציבורי וביקשה ממירי רגב להתמנות ליו"ר נת"ע ● בראיון ראשון ובלעדי, יודפת אפק־ארזי מדברת על המעורבות שלה בניהול, אבל מבהירה: "אני לא מתבלבלת", ומסמנת את היעד לקדנציה: "הלו"ז למטרו שאפתני, אבל נעשה הכול כדי לעמוד בו" ● ראיון בלעדי

כיפת ברזל / צילום: דוברות משרד הביטחון

בעקבות טיל מתימן: אזעקות במרכז, בשפלה ובאזור ירושלים

טיל בליסטי אחד שוגר לעבר ישראל, שעות אחרי שעשרות מטוסי קרב תקפו בצנעא ● טראמפ בפגישה עם ארדואן: רוצים לסיים את המלחמה בעזה ● פחות מיממה אחרי פגיעת הכטב"ם באילת, חיל האוויר תקף בסיס של המטכ"ל החות'י בתימן ● צה"ל פרסם את תחקיר פגיעת הכטב"ם החות'י ● מערכת הלייזר "מגן אור" צפויה להיפרס באילת ● 48 חטופים, 720 ימים בשבי ● עדכונים שוטפים

עבד אל־פתאח א־סיסי, נשיא מצרים / צילום: ap, Alexander Vilf

כשהכלכלה חלשה והחוב תופח, הגז מישראל הופך לחבל ההצלה של מצרים

בעסקת ענק של 35 מיליארד דולר עם מאגר לוויתן, הגדילה מצרים את התלות שלה בגז הישראלי הזול יחסית ● החשמל מייצב את המשטר ומאפשר את המשך פעילות התעשייה, הנשלטת ע"י הצבא ● לדברי מומחים, באמצעות ההסכם שואפת מצרים להפוך ל'האב' אזורי של סחר בגז

כסף בקיר. עם עלאא מסרי / צילום: שניר איביזקי

המשקיע שעשה 200 אלף שקל על דירה. תוך שבוע

עלאא מסרי מבאר שבע החל את דרכו כמשקיע נדל"ן בגיל 16 בלבד ● אף שהבנקים לא רצו להלוות לו כסף, הוא רכש עם חברים דירה מוזנחת ונטושה בעיר, מכר אותה ברווח כעבור שבוע, ומאז רכש כבר שני נכסים נוספים באזור

פס ייצור של XPENG שנפתח באוסטריה. מתי בישראל? / צילום: יח''צ

מחצית מכלי הרכב "הירוקים" שנמכרו בישראל בחודשים ינואר-אוגוסט השנה היו מתוצרת סין

ישראל תפסה את המקום החמישי בדירוג שוקי היצוא לרכבי פלאג–אין מסין, אחרי ברזיל, מקסיקו, בלגיה, ובריטניה בחודשים ינואר ועד אוגוסט השנה ● האיחוד האירופי צפוי להכריז עד סוף השנה על רגולציה חדשה שתעניק הטבות לקטגוריה חדשה של כלי רכב חשמליים קומפקטיים במחיר נגיש ● חברת טלקאר נערכת לקראת כניסה לפלח המסחריות הקלות והמוניות החשמליות בישראל, באמצעות הדגם החדש PV5 של קיה ● השבוע בענף הרכב

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט סגרה רצף של שלושה ימי ירידות; אינטל זינקה ב-15% ביומיים

בורסות אירופה ירדו ● שוק הקריפטו ממשיך בצניחה ● תשואות האג"ח בארה"ב עלו, הדולר התחזק בעולם ● מנכ"ל סיטדל, קן גריפין, מתח היום ביקורת קשה על ממשל טראמפ על כך שהוא כורת הסכמים עם חברות גדולות ● אורקל, סילבר לייק ו־MGX מאבו דאבי יהיו המשקיעים המרכזיים בעסקי טיקטוק בארה"ב ● הכלכלה האמריקאית צמחה מהר יותר מההערכות הקודמות ברבעון השני ● ירידה במכירת בתים קיימים

תרופות / צילום: Shutterstock

טראמפ הכריז: החל מאוקטובר יוטל 100% מכס על תרופות מיובאות

לדברי טראמפ, ארה"ב תטיל מכס של 100% על כל תרופה ממותגת או מוגנת פטנט שתיובא לארה"ב החל מ־1 באוקטובר

אבנר סטפק / צילום: שלומי יוסף

אבנר סטפק: "הבועה בשוק הנדל"ן הגיעה לקנה מידה מדעי - והמחירים מתחילים לרדת"

אבנר סטפק, מבעלי השליטה במיטב, סבור שהראלי בבורסה שיקף תיקון מתבקש לשנים קשות, אך מזהיר שהמשך המלחמה עלול לשחוק את הכלכלה ● שוק הנדל"ן, הוא בטוח, נמצא במצב של בועה - שכבר מראה סימנים של ירידת מחירים ● ולמה למרות שהנתונים מראים שמיטב הוא בית ההשקעות הגדול בישראל, סטפק מעדיף להתרחק מהטייטל הזה ● כוחות השוק

ירדן בארי / צילום: יח''צ

האתר שמתפוצץ ברשתות החברתיות, והישראלית שעומדת מאחורי ההצלחה

מתוך 180 שווקים שבהם פועלת חברת מוצרי הבריאות iHerb, ישראל נמצאת בעשירייה הפותחת, והיא בין המדינות המובילות במכירות פר נפש ● בראיון ראשון מספרת ירדן בארי, מנהלת השוק הישראלי בחברה, עד כמה משמעותית העבודה עם משפיענים, מהי התחושה כשאתרים אחרים מעתיקים את המלאי, מה הישראלים עדיין לא הפנימו, ואיך הפך ספטמבר לאחד החודשים החזקים במכירות

היא הכירה במדינה פלסטינית ומיד השלימה עסקה עם אלביט

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: אוסטרליה מבקרת את ישראל אבל ממשיכה לקנות נשק ישראלי, איראן התחילה לשקם את אתרי הטילים שלה אבל חסר לה מרכיב אחד עיקרי, והאנטישמיות בקמפוסים בארה"ב לא נחלשה ● כותרות העיתונים בעולם 

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

נכנעה ללחץ: המהלך הדרמטי של מיקרוסופט נגד צה"ל

ענקית הטכנולוגיה הודתה הערב כי היא חסמה את השימוש במערכת הענן שלה בעקבות תחקיר שפורסם בעיתון הבריטי הגרדיאן ● לפי התחקיר, מדובר בחשבונות ביחידת 8200 שהיו קשורים באיסוף מידע על שיחות טלפון של פלסטינים בעזה וביהודה ושומרון

ענת וד''ר שמואל חרל''פ / צילום: כפיר זיו

הזוג שמאחורי תרומת הענק: "אין לנו פס ייצור של תרומות"

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● יו"ר קבוצת כלמוביל ד"ר שמואל חרל"פ ובת זוגו ענת מספרים על ההפגזה שהחלה את מפעל הנדבנות שלהם לפני יותר מ־20 שנה ומסבירים מדוע הם לא רוצים שיקראו על שמם בניינים: "אנחנו לא רוצים הנצחה, אלא הכרה" ● בראיון חרל"פ מתייחס גם להשקעותיו בטכנולוגיה, מסביר מה הסיבה האמיתית בעיניו שאין עדיין כלי רכב אוטונומיים על הכביש ומדבר על ההשראה מוורן באפט

אלוף דוד זיני / צילום: דובר צה''ל

מינוי דוד זיני לראש השב״כ אושר פה אחד בוועדת גרוניס

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים אישרה את מינוי דוד זיני, לאחר העתירות והתנגדות בכירים לשעבר בארגון • הוועדה קבעה שזיני לא עבר על הכללים באופן קבלת ההצעה למינוי מנתניהו • לפי הוועדה, היו מקרים בהם נתניהו ביקש מראשי השב"כ לבצע פעולות שאינן ראויות במשטר דמוקרטי

צילום: דוברות משטרה

״החות׳ים לא טיפשים״: כך הצליח הכטב״ם לחמוק מכיפת ברזל ולפגוע באילת

תא"ל (מיל') רן (רנכו) כוכב, מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר התייחס לכטב"ם שנפל הערב באילת ● "הגנת שמי המדינה היא המשימה מספר 1 של חיל האוויר, והוא נכשל בה" ● "התירוצים הם נכונים, אבל יש עיר נופש, אנשים רוצים לנפוש, לגור, לעשות עסקים, ולקבל 100% יירוט"

מרצדס G–580 חשמלי / צילום: יח''צ

גם שטח וגם ירוק: זה רכב של קצוות ורק מעטים יוכלו להרשות אותו לעצמם

מרצדס G-580 החשמלי, הגרסה החשמלית של רכב השטח האייקוני שעולה כמו דירה בפריפריה, מצליח להיות שילוב נדיר בין סמל סטטוס קשוח ובין הנעה "ירוקה" ● יש לו תא נוסעים מרווח ויוקרתי, ועיצוב שהופך אותו למוקד עניין ציבורי ● אבל הטווח המוגבל שלו מעיב על השימושיות ביחס לגרסאות הבנזין והדיזל ● מבחן דרכים

סרקוזי במהלך המשפט שלו בינואר האחרון / צילום: ap, Aurelien Morissard

חסר תקדים: נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי נידון לחמש שנות מאסר

לראשונה אי-פעם - נשיא הרפובליקה החמישית של צרפת נשלח למאסר, גם אם יערער על העונש ● סרקוזי הורשע בקשירת קשר לביצוע עבירה פלילית, אך זוכה מעבירות של שוחד ועבירה על חוקי מימון בחירות בעסקה מול משטרו של מועמד קדאפי בלוב ● העבירה בוצעה לפני שסרקוזי כיהן כנשיא, ולכן הוא לא זכה לחסינות

מנכ''ל אינטל, ליפ-בו טאן / צילום: Reuters, Laure Andrillon

אחרי ההשקעה של סופטבנק ואנבידיה: אינטל מחזרת אחרי אפל

אתר בלומברג חושף כי חברת השבבים האמריקאית גיששה לגבי עסקת השקעה מצד אפל, לקוחת-עבר של אינטל ● שתי החברות בחנו דרכי שיתוף-פעולה ביניהן, אך לפי המקור ששוחח עם בלומברג, ככל הנראה המו"מ לא יוביל להסכם

קניון הזהב ראשל''צ / הדמיה: ולדי קובליוב

תמורת 818 מיליון שקל: מליסרון רוכשת שליטה בקניון הזהב

חברת הנדל"ן מליסרון חתמה על הסכם עם מגדל לפיו תקבל 51% מהזכויות בקניון הזהב תמורת 818 מיליון שקל ● מנכ"ל החברה אופיר שריד: "קניון הזהב הוא קניון ותיק שנהנה מציבור מבקרים גדול וקבוע. אנו מזהים בו פוטנציאל גדול להשבחה"

בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; אינטל קופצת במסחר המוקדם, לאחר שעלתה בכ-15% תוך יומיים

הדאקס עולה בכאחוז ● אינטל קופצת במסחר המוקדם בוול סטריט בכ-5%, לאחר שהשלימה עלייה של כ-15% בשני ימי המסחר האחרונים ● אתמול וול סטריט סגרה רצף של שלושה ימי ירידות ● מדד המחירים לצריכה פרטית (PCE) בארה"ב באוגוסט עמד על 2.9% ● הביטקוין נופל הבוקר בכ-2%