גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהלי הקריאייטיב מסכימים: "תהיה לנו שנה טובה בקאן"

למרות מחירי ההשתתפות הגבוהים, תחרות הפרסום בקאן - האולימפיאדה של ענף הפרסום העולמי - הפכה פתאום לתחרות הקריאייטיב של המשרדים הישראליים ; מנהלי הקריאייטיב המובילים בשוק מסבירים למה זה קרה ועל איזה עבודות הם מהמרים השנה

זה מספר שנים נשלחות מדי פעם הודעות לתקשורת על זכייה של משרד כזה או אחר בתחרויות פרסום שונות בעולם. ההודעות נוטות בדרך-כלל לייחס למשרד הזוכה בפרס כבוד והדר, אך רוב המנוסים בענף הפרסום לא נוטים להתלהב, שכן ברוב הפעמים מדובר במקרה הטוב בתחרויות מהדרג השני או השלישי, ובמקרה הפחות טוב בפרסים בתחרויות אזוטריות. דווקא התחרויות מהשורה הראשונה, כמו הקליאו או מה שנחשב לאולימפיאדה של ענף הפרסום, התחרות בקאן, נותרו במשך שנים רבות יעדים מבוצרים ובלתי ניתנים להשגה.

כמות העבודות והמשרדים ששולחים עבודות לתחרויות הנחשבות בחו"ל, ובראשן לתחרות קאן, הולכת וגדלה משנה לשנה. לא מדובר בהוצאה שאפשר לזלזל בה: הגשת עבודה לפסטיבל קאן מתחילה בסכום של 500-600 יורו ובדרך-כלל מגישים עבודה ליותר מקטגוריה אחת. ההוצאה לשהייה של אדם בקאן גם היא תסתכם בסכום גבוה, כ-40 אלף שקל.

בשנתיים האחרונות נדמה כי החלו לראות ניצנים של שינוי, ומשרדי פרסום ישראליים, אם כי מועטים, החלו לזכות בפרסים בתחרויות היותר נחשבות. הראשון היה אדלר-חומסקי&ורשבסקי, שזכה בתחרות מסונפת לקאן, ואילו בשנה שעברה הצליחו בשמעוני-פינקלשטיין לזכות בשני אריות בקאן. לא עברו חודשים ספורים ובכירי קבוצת שלמור-אבנון-עמיחי נסעו למיאמי לקבל את פרס קליאו נכסף.

רוח אופטימית

נראה כי לפחות בין המשרדים השולחים, ויש השנה עשרה כאלה, שוררת רוח של אופטימיות באשר לסיכויים של משרדים מקומיים לזכות. "אני מהאופטימיים", אומר גיא בר, סמנכ"ל הקריאייטיב של גיתם. "לדעתי, השנה יהיו כמה זכיות של משרדי פרסום מקומיים. יפה לראות את פרויקט הקריאייטיב וואלי (אתר אינטרנט שמרכז את העבודות הישראליות המוגשות השנה לקאן שיצר ערן גפן, ע' ב'), ולהבין שיש לנו ייצוג לא רע בכלל. לסרט הוויראלי של מקאן להונדה, שבו רואים את נסראללה צועק מוות לישראל, עם הרעיון שאומר 'פחות דלק, פחות כסף לטרור- הונדה היברידית', יש סיכוי טוב לזכות.

"מה שבטוח יזכה בפרס הוא הדממת האינטרנט למען החטופים של y&r אינטראקטיב. זה יזכה באריה ואולי אפילו בגראנד. לבאומן עם HOT, והסרטון לסדרה 'בטיפול' יש סיכוי לא רע, כי יש שם רעיון גדול שמתבסס על זה שמכירים את הסדרה, וגם מודעת הפטרייה של אדלר לגרינפיס, יכולה לזכות".

גם ערן גפן, מנכ"ל y&r אינטראקטיב, שכבר גרף מדליה נחשבת אחת, סבור כי יש סיכוי למדליות השנה. "תהיה לנו שנה טובה בקאן. גם מפני שבמשרדים למדו להגיש את העבודות. אחת מהסיבות שקובי ברקי (שמעוני-פינקלשטיין) זכה בשנה שעברה, נוסף לזה שהוא הביא עבודה מעולה, היה שהוא ידע להגיש אותה לקטגוריה הנכונה ולהציג אותה כראוי. לטעמי, יש סיכויים טובים לסרט הוויראלי של מקאן ויש סיכוי גם ל-yes עם קמפיין החרדים. המודעה של פרי עם הטסות יכולה להיות פיינליסט, ולנו עם הדממת האינטרנט יש סיכוי לא רע".

דיויד אדלשטיין, משנה למנכ"ל קריאייטיב בבאומן-בר-ריבנאי, סבור שיותר אנשים בתעשייה "עובדים" היום בלהגיש עבודות לתחרויות בינלאומיות. "הכול התחיל מהמצוקה של הקקטוס, מכך שלא הייתה תחרות עם סמכות, והתוצאה הייתה שחיפשו הכרה במקום אחר. יש תחושה שהשנה יהיו עבודות ברמה בינלאומית: הדממת האינטרנט היא עבודה שראויה לזכות, כי היא מראה איך האינטרנט יכול להתאחד ולהתעלות מעל הכול למען מטרה אחת. אם זה היה בארה"ב, כולם היו מתעלפים. אני חושב גם, שהקיר שעשינו ל- HOT לסדרה 'הבורר' הוא רעיון בינלאומי עם שימוש חדש במדיה".

גם אדלשטיין סבור שלעובדה שהמשרדים למדו להגיש עבודות כראוי תהיה השפעה על התוצאות: "בעבר לא העלינו בדעתנו, שעם העבודה אפשר להציג הגשה שלמה, שמראה את כל השלבים מהבריף ועד התוצאות השיווקיות עם קריין ומוזיקה".

התמחות ישראלית

אורי לב-רן, מצוות הניהול של קבוצת אדלר-חומסקי סבור, שהסיכוי הגדול של הישראלים הוא באמצעי מדיה שיש בהם פחות התמחות בעולם. "הכי קשה לנו להביא מדליות בסרטים, כי שם התחרות מאוד קשה. זה כמו שבאולימפיאדה אנחנו מביאים מדליות בג'ודו ובגלישת גלים, ולא במרתון או בריצת מאה מטר. הדממת האינטרנט יכולה להביא מדליה בתחום האינטרנט וגם בפרינט יש לנו סיכוי. אני אוהב את המודעות של גיתם לטירת צבי, ואת העבודה של הפטרייה לגרינפיס".

גם גפן סבור שהבולטות לעבודות הישראליות היא בתחומי האינטרנט והניו מדיה: "הסיבה לכך שרוב ההישגים הישראליים היו עד עתה באינטרנט ובניו מדיה היא שבפרסום המסורתי, בסרטים בפרינט וכדומה, לעולם הרחב יש פור של עשרות שנים עלינו. אבל הניו מדיה התחיל בכל העולם בו-זמנית, ולכן אנחנו כתף אל כתף איתו. בתחום זה אין להם יתרון עלינו".

דווקא קובי ברקי, סמנכ"ל הקריאייטיב של שמעוני-פינקלשטיין, האיש שהצליח להביא בשנה שעברה שתי מדליות זהב בקאן, ומי שנחשב לאיש קריאייטיב בעל ידע רב בנושא תחרויות בינלאומיות, סקפטי מאוד לגבי סיכויי זכייה רחבים יותר לעבודות ישראליות: "בכל הקשור בניו מדיה מבחינת אבולוציה אנחנו קרובים למה שעושים בעולם, בעוד שבטלוויזיה ובפרינט שהיא תרבות מושרשת, אנחנו מפגרים גם ברמת הרעיון וגם ברמת הביצוע.

"עד היום המשרדים הישראליים שיחקו בפסטיבלים דרג ב', כמו גולדן דראם ופסטיבל ניו יורק וקרסטה, שם גם אפשר לזכות בסרטים ובפרינט, אבל בפסטיבלים הגדולים לא היו כמעט זכיות בתחומים האלה, ואני לא בטוח שזה ישתנה בקרוב. אם להפריד בין הניו מדיה לאינטרנט, אז עד לפני 3-4 שנים מבחינת רמת הקריאייטיב באינטרנט היינו קרובים למה שקורה בעולם, אבל בשנים האחרונות נוצר שוב פיגור גדול מבחינה רעיונית, והפער מתחיל להיות קרוב למה שרואים במדיות המסורתיות".

למרות זאת, העבודה שלה הוא נותן את הסיכוי הגבוה לזכות היא דווקא עבודת אינטרנט - החשכת האינטרנט של y&r אינטראקטיב. עבודה נוספת שלטעמו יש לה סיכוי לזכות, היא סרטון הספרדייה שאדלר-חומסקי עשו לברליץ.

נמדדים בעולם

למשרדים המובילים היום ברור שלהשתתפות בתחרויות יש תועלות בולטות. לדברי בר, "התחרות קאן היא האורים והתומים, כי שם הפרס הוא הכי יוקרתי. למרות שיש עוד הרבה פסטיבלים אחרים, זה לא אותו דבר. זה כמו לזכות באוסקר או לזכות בתחרות הסרטים בקאן. להשתתפות בתחרות כמה השלכות - ובוודאי לזכיות בה. למשרדים, שהם חלק מרשת בינלאומית, יש אינטרס לזכות בפרסים כי זה חלק מאיך שהם מודדים אותך.

"בקאן, כל נקודה שמשרד של הרשת מביא נספרת לרשת העולמית עצמה. סך נקודות שהרשת זכתה בהם, זה מה שמדרג אותה, ולכן לכל נקודה מכל מקום בעולם יש משמעות, וברשת יודעים בדיוק מי הביא אותה. מעבר לזה, יש את התרומה למדד הקריאטיביות של המשרד, כי מי שמביא פרסים לאורך זמן מקבל הכרה גם בשוק המקומי.

"לדעתי, בקרב הלקוחות יש עדין חשיבות יותר אמוציונלית לפרסי הקקטוס, אבל זה ילך וישתנה, ויהפוך לחשוב ללקוחות בדיוק כפי שזה חשוב לנו - אנשי הקריאייטיב. אבל הסיבה הכי חשובה היא, שקאן היא שם קוד לסטנדרט שנוצר לשאוף ולהגיע אליו בכמה שיותר עבודות".

גם גפן מסכים שיש לזכייה חשיבות ברמה הבינלאומית: "החברות נהפכות לחלק מרשתות בינלאומיות, הקשרים מתהדקים והתחרויות מאוד חשובות להן. בזירה הבינלאומית הרשת נמדדת על-פי קאן, קליאו וכדומה, וכשאתה זוכה הרשת מכירה בקיומך. המשרדים פה מוכנים להשקיע את הסכומים הגדולים הנדרשים להשתתפות בתחרות קאן, כי זאת תחרות שאין עליה עוררין - הלגיטימיות שלה יותר חזקה. אי אפשר להתווכח עם זכייה כזאת. בארץ, כולם מבינים שהקקטוס, עם כל הכבוד לו, הוא מאוד מקומי ורוצים את הסטמפה החיצונית ליכולות שלך".

ברקי טוען, כי מדובר גם בשיווק עצמי של המשרד: "משרדי פרסום לא עושים במהלך השנה פעילות לבדל את עצמם, והתחרויות הן פלטפורמה אובייקטיבית שבה כולם מתמודדים מול כולם. נוסף למעמד מול הרשת הבינלאומית, יש לזה עוד יתרון חשוב - זה מאוד מסייע לגיוס עובדים. למשרדים זוכים קל יותר לגייס עובדים טובים, כי אלה מחפשים את הקריאייטיב המנצח".

לב-רן טוען, שיש להשתתפות בתחרויות גם תועלות מבחינת גיוס ושימור לקוחות. "עבור הלקוחות, ההשתתפות של המשרדים בתחרויות היא אחת מהדרכים למדוד את איכות המשרד. לאורך ההיסטוריה, משרדים שלא היו קריאטיביים לא שרדו. אפשר לנופף בשירות, אבל מי שלא היה קריאטיבי נעלם והתחרויות הם הדרך להוכיח את היכולת הזאת.

"יש גם את העניין של הרשת הבינלאומית: משרד שזוכה מקבל יותר כוח בתוך הרשת - אפילו ברמה של להשתתף בכנסים של קריאטיביות. מטרתם של כנסים אלה היא לעודד את הזכיות בתחרויות,ואם זכית בקאן או הבאת פיינליסט, אתה מוזמן. אלה כנסים שחשובים מאוד למנהלי הקריאייטיב ומחזקים את מעמדה ברשת הבינלאומית".

לב-רן, שכיהן כיו"ר תחרות הקקטוס, סבור שלהשתתפות בתחרויות הייתה השפעה לא רק על התנהלות התחרות המקומית השנה, כי אם על הקריאייטיב הישראלי בכלל: "בחודשים האחרונים אני רואה לא מעט עבודות יפות ומקוריות גם במדיה הכללית, ולא רק עבודות שנעשו במיוחד לתחרויות. משרדים כמו יהושע, באומן וגיתם עושים עבודות שיכולות לזכות בפרסים בינלאומיים. זה כמו שרואים משהו בחנות צעצועים, ומרגישים שזה חייב להיות שלך. זאת אש שמלבה את עצמה".

רוב אנשי הקריאייטיב ששלחו עבודות לתחרויות סבורים שיש לכך השלכה גם על התוצרים המקומיים. בר טוען, כי ההתמודדות הזאת עושה משהו גם בהתבוננות על עבודות ללקוחות השוטפים: "הרבה פעמים אני שואל את עצמי כשאני מקבל לשולחן רעיון, אם הרעיון שבו מספיק גדול, אם אני יכול לתרגם ולשלוח אותו לקאן. אני רואה את השיפוט השנה בקקטוס ואת ההשפעה של התחרויות מחו"ל עליו - כל העבודות שזכו שם נשלחות לתחרויות בינלאומיות ולא רק לקאן. עד לפני שנה, הקקטוס היה פח הזבל של העבודות, ואילו הפעם הסטנדרט היה עבודות שיזכו פה, שיש להן פוטנציאל לזכות בפרסים בינלאומיים".

לדברי גפן, לגידול בהשתתפות הישראלית בתחרויות הבינלאומיות יש השפעה על הקריאייטיב בארץ, כי כדי לזכות בקאן לא מספיק להיות מצטיין או מעולה. "מחפשים שם דברים שלא ראו, וזה חייב להיות גאוני או חדשני. כולם מבינים שצריך לשלוח משהו מרענן. זה מכריח את הקריאייטיב לעשות דברים שלא עשו, להביא משהו שיגידו 'כזה עוד לא ראינו', ולאט לאט זה מחלחל גם לעבודות היומיומיות".

אדלשטיין מזכיר, שתמיד עדיף להסתכל על התמונה המלאה: "זה מוציא אותנו מהביצה המקומית, ונותן פרופורציה. הרבה פעמים כשמישהו מהמשרד מתווכח איתי על רעיון, אני אומר לו: 'באפיקה זה לא היה זוכה'. זה סיפור יקר והרבה התעסקות לשלוח לתחרויות, אבל זה שווה את זה גם ברמה היחצ"נית. עם זאת, זה לא פחות חשוב גם לתחושת הגאווה הפנימית של המשרד - ההרגשה שהכול אפשרי".

גם בנושא ההשפעה על הקריאייטיב המקומי מציג ברקי השקפה שונה מרוב הפרסומאים: "אין בעיני השפעה אמיתית על הקריאייטיב בארץ. קאן זה רף מאוד גבוה, ולשאוף לאיכות העבודות שמוצגות שם, זה לא דבר של מה בכך. זה דורש שינוי עמוק במשרד, והגדרה מחדש של מה זה רעיון ומה זה קריאייטיב.

"בעיני, חלק מהעבודות שנשלחו כמעט לא ראויות. ניכר שיש מוטיבציה, אבל אני לא חושב שזה עולה בקנה אחד עם הקריאייטיב בארץ. העבודות שנשלחות הן בדרך-כלל הקצפת - שתי שכבות מעל העבודה השוטפת. אני מניח, שההשתתפות בתחרויות מייצרת יותר מוטיבציה, אבל אין קיצורי דרך. בעבודה היומיומית בינתיים ההשפעה זניחה".

עוד כתבות

עידן עופר / צילום: סיון פרג'

עסקת ענק לעידן עופר: השליטה באתלטיקו מדריד נמכרת לפי שווי של 2.5 מיליארד אירו

קרן אפולו רוכשת 55% ממניות מועדון הפאר הספרדי לפי שווי של 2.5 מיליארד אירו ● המיליארדר עידן עופר מחזיק כשליש ממניות המועדון, אותן רכש לפני 7 שנים תמורת 100 מיליון אירו בלבד, ובעקבות המהלך הפך עופר לבעל המניות השני בגודלו בקבוצת הכדורגל ● השלמת העסקה צפויה ברבעון הראשון של שנת 2026

השקל מתחזק מול הדולר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

השקל שובר שיא חדש והמומחים תוהים: לאן הוא יכול להגיע

התחזקות השקל, לצד הרגיעה הביטחונית והאופטימיות בוול סטריט, מחזקות את ההערכות שבנק ישראל יפחית ריבית בהחלטה הקרובה ● מדד המחירים לצרכן שיתפרסם ביום ו' יהיה גורם מכריע

אוטובוס בתחנה בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

250 מיליון שקל התכווצו ל־50: לאן נעלם שיפור השירות באוטובוסים

עיכובים בהגשת התוכנית, קיצוצים רוחביים ומחלוקת בין משרדי האוצר והתחבורה מותירים בצד את רוב התוספות שהקצה האוצר לשיפור השירות באוטובוסים ● מה נותר מההבטחה הגדולה?

מייקל סיילור ופיטר ת'יל / צילום: AP

ירידות של עד 30% בחודש אחד: האוויר יוצא מטרנד הקריפטו החם של השנה

הטרנד שלהט בשוק המטבעות הדיגיטליים, בהובלת משקיעים בפרופיל גבוה כמו מייקל סיילור ופיטר ת'יל, מחשב מסלול מחדש ● הנפילות במטבעות הקריפטו השונים מאז הכרזת המכס על סין באוקטובר, גוררות איתן את חברות האוצר ● יש גם מי שכבר מהמר נגדן

חמשת היזמים של טנזאי - פבל גורביץ, אריאל צייטלין, עפרי זיו, איתמר טל, וענר מזורסקי / צילום: אלעד מלכה

היזמים הסדרתיים מציגים: גיוס סיד גדול במיוחד לחברת סייבר שהקימו לפני חצי שנה

חצי שנה אחרי הקמתה, חברת הסייבר הישראלית טנזאי מכריזה היום (ג') על גיוס של 75 מיליון דולר ● הגיוס נעשה בסבב סיד - סבב גיוס ראשוני בתחילת דרכה של חברה - והוא מהגדולים שנראו עד כה בענף ● חמשת היזמים הוותיקים מבקשים לשנות את תחום השירותים בסייבר: "יש כאן הזדמנות אדירה"

אל''מ אביחי אדרעי / צילום: כפיר זיו

הקול של צה"ל מתימן ועד איראן פורש: כך הוא מסכם 2 עשורים בתפקיד

דובר צה"ל בערבית אל"מ אביחי אדרעי הודיע היום על פרישה, ועל כן אנחנו מגישים את הראיון שנערך איתו באוגוסט האחרון מחדש לקוראים ● העמודים בהובלתו צברו 5 מיליון עוקבים, אזרחים במדינות ערב שולחים לו מסרים עם הכיתוב "אוהבים אותך", והחשיפה שלו גם הביאה לאיומים על חייו ● אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, הצליח לעשות את הבלתי אפשרי - ולהפוך את ישראל לשחקנית גדולה גם בזירה ההסברתית ● ראיון מיוחד

אילן סיגל, מנכ''ל פלאפון ו-yes / צילום: רמי זרנגר

פלאפון מעלה את הצעת הרכישה של הוט מובייל, ומציבה למוכרת דדליין

פלאפון מעדכנת את ההצעה שלה כלפי מעלה ב-100 מיליון שקל, לאחר שאתמול דווח כי קבוצה של גופים מוסדיים בראשותה עומד יו"ר בזק לשעבר, גיל שרון, בוחנת השתלטות על חברת הוט מובייל לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל ● החברה מציעה לרכוש את הוט מובייל בסכום של עד 2.1 מיליארד שקל, ומציבה לאלטיס דדליין של חמישה ימים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, קורוויב ב-16%

נאסד"ק ירד ב-0.2%, דאו ג'ונס זינק במעל ל-1% ● אנבידיה ירדה לאחר שסופטבנק חשפה היום כי מכרה את כלל החזקותיה בחברה, בשווי של 5.83 מיליארד דולר ● הסנאט האמריקאי אישר אתמול הצעת חוק לסיום השבתת הממשל ● ישראליות בוול סטריט: לייבפרסון וקלטורה זינקו בעקבות הדוח הרבעוני ● הביטקוין מתקשה להתאושש, מתחת ל-104 אלף דולר ● נעילה חיובית באירופה

חיילי מילואים בצפון הארץ / צילום: דובר צה''ל

הפשרה שמקדמת את נקודות הזיכוי ממס ללוחמי המילואים

יו"ר ועדת הכספים דרש לכלול בחבילת ההטבות גם משרתים ששכרם נמוך מכדי ליהנות מנקודות זיכוי ממס, והגיע להבנות עם האוצר על הרחבת החוק ● בין ההסכמות: קיבוע התשלום המינימלי של 321 שקל ליום מילואים, אשר היה נהוג במהלך המלחמה ● העלות הצפויה: כחצי מיליארד שקל בשנה

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: Reuters, Lev Radin/Si

המסמכים הפנימיים נחשפים: חשש בממשל טראמפ להסכם בעזה

מזכ"ל חיזבאללה מאיים: "התקיפות לא יכולות להימשך, לכל דבר יש גבול" ● הצרפתים חזרו בהם מההחלטה לאסור על 8 חברות ישראליות לקחת חלק בתערוכת הנשק ● בכירים בממשל טראמפ מודאגים מאוד מהיכולת להמשיך וליישם את הסכם הפסקת האש בעזה ● כוחות צה"ל חיסלו מחבל שחצה את הקו הצהוב ● הרמטכ"ל אייל זמיר בהלוויתו של הדר גולדין: "המעגל נסגר, מבצע צוק איתן הסתיים" ●  החות'ים הודיעו: נפסיק את המתקפות על ספינות ישראליות בים סוף ● עדכונים שוטפים 

נתב''ג / צילום: Shutterstock

הפרק הסודי בחוק: התוכנית להוזלת עלויות אבטחת חברות התעופה

באוצר חשפו את טיוטת חוק ההסדרים לתקציב הבא, ובו רפורמות מקיפות בתחומי המס, הנדל"ן ועוד ● במסגרת זו, האוצר מקדם שינויים רחבים בענף התעופה ובהם גם עדכון וייעול תקציב מערך האבטחה בטיסות

מטה סופטבנק בעמק הסיליקון / צילום: Shutterstock

מניית אנבידיה נפלה לאחר שסופטבנק חיסלה במפתיע את החזקותיה בחברה

סופטבנק חשפה היום כי מכרה את מניות של אנבידיה בשווי של 5.83 מיליארד דולר ● מניית אנבידיה ירדה בכ-3% לאחר עלייה מרשימה של קרוב ל־6% אמש לאחר פרסום הידיעות על סיום ההשבתות בממשל האמריקאי ● עוד מדווחת סופטבנק על עלייה משמעותית ברווח הנקי שלה בשל אחזקותיה ב-OpenAI

מייקל ברי ואלכס קארפ / צילום: שחר שחר, דוברות אונ' תל אביב

ראש בראש - המשקיע שחזה את משבר 2008 מול המנכ"ל של החברה הכי לוהטת בוול סטריט

מייקל ברי הימר נגד מניות אנבידיה ופלנטיר ● אלכס קארפ, מנכ"ל פלנטיר כינה את המהלך של בארי - "מטורף לחלוטין" ● בארי לא נשאר חייב

תומר ראב''ד, יו''ר קבוצת בזק / צילום: אוראל כהן

האישור הסופי הגיע: בזק בדרך להפוך לחברה ללא גרעין שליטה

קרן סרצ'לייט תוכל למכור את כל החזקותיה, בזק תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה ● יו"ר דירקטוריון בזק תומר ראב"ד יוכל להמשיך ולהישאר בתפקידו אך שאר הדירקטורים מטעם סרצ'לייט יעזבו את הדירקטוריון

ראשת ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני ושניים משרי הממשלה בהצגת חוק התקציב / צילום: Reuters, oberto Monaldo/LaPresse/ABACA

המולטי־מיליונרים באירופה נהרו ל"דיל הטוב ביבשת", עכשיו הם עלולים לספוג מס חדש

אחרי שהפכה למוקד לנהירת מיליונרים זרים בזכות פטור מהכנסות בחו"ל, איטליה מתכוונת להגדיל את המס האחיד עליהם מ־200 ל־300 אלף אירו בשנה ● האופוזיציה דורשת למסות את עשירי המדינה, העיתונים קובעים: "אנחנו עדיין העסקה הכי טובה באירופה"

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: ap, Gil Cohen-Magen

היועמ"שית לבג"ץ: לבטל את מינוי קולה לממונה על חקירת הפצ"רית

בתשובתה לעתירות שביקשו לפסול את החלטת לוין על המינוי כתבה היועמ"שית כי "אין תקדים להתערבות כזו של דרג פוליטי בחקירה פלילית מתנהלת" ● לדבריה, המהלך של לוין "ייקבע תקדים מסוכן, שיכרסם בעצמאות מערכת אכיפת החוק"

בדיקות מעבדה / אילוסטרציה: Shutterstock

הכשל בבדיקת ה-BRCA: לא נמצאו נבדקות נוספות שקיבלו תוצאה שלילית כוזבת

לפני כשבועיים הודיע משרד הבריאות על חשד לתקלה בבדיקת הסקר לאיתור מוטציות בגן ה-BRCA לסרטן השד ● כעת מודיע המשרד כי אין צורך שהנשים שנבדקו בזמן הרלוונטי ייבדקו שוב ● המשרד גם ישנה את הרגולציה לבדיקות המפותחות באופן ייעודי לאוכלוסייה בישראל, כמו בדיקת ה-BRCA

מנכ''ל BBC טים דייווי ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: Reuters, Jonathan Ernst

בגלל סיקור מוטה של המלחמה בעזה וטראמפ: בכירים ב־BBC התפטרו, והממלכה סוערת

דוח פנימי של רשות השידור הבריטית על סיקור מוטה, בעיקר נגד ישראל ונגד טראמפ, הודלף ל"טלגרף" ● בתגובה, שני בכירים ב־BBC התפטרו, בהם המנכ"ל טים דייווי ● השמרנים דורשים רפורמה ו"ריסון" של הרשת בערבית, בעוד הקהילה היהודית מברכת על חשיפת ההטיה

אריק קליינשטיין, אראל מרגלית, גילי רענן, חמי פרס / צילום: יוסי זליגר, שחר עזרן, בן יצחקי, ענבל מרמרי

פיטנגו, גלילות, סייברסטארטס ו-JVP: מה גרם לקרנות הישראליות להכריז בבת אחת על גיוס של מעל למיליארד דולר

דוח מלפני חודשיים הצביע על מגמת ירידה דרמטית בגיוסי קרנות ההון סיכון הישראליות, אך חודש לאחר סיום המלחמה התפרסמו גיוסים של שמונה קרנות בסך של 1.37 מיליארד דולר ● האם סיום המלחמה הוביל לפריחה בתחום או שהגיוסים התרחשו כבר במהלכה?

המהלך שיאפשר בניית שכונות חדשות באשקלון ונתיבות / צילום: Shutterstock

אחרי שנים של קיפאון: המהלך שיאפשר בניית שכונות חדשות באשקלון ונתיבות

הממשלה ביטלה את ההפרדה בין מקורות לחברה־הבת - כדי לאפשר הקמת והפעלת מתקני טיפול בשפכים ברשויות מתקשות ● המהלך צפוי להביא לאישור אלפי יח"ד