גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהלי הקריאייטיב מסכימים: "תהיה לנו שנה טובה בקאן"

למרות מחירי ההשתתפות הגבוהים, תחרות הפרסום בקאן - האולימפיאדה של ענף הפרסום העולמי - הפכה פתאום לתחרות הקריאייטיב של המשרדים הישראליים ; מנהלי הקריאייטיב המובילים בשוק מסבירים למה זה קרה ועל איזה עבודות הם מהמרים השנה

זה מספר שנים נשלחות מדי פעם הודעות לתקשורת על זכייה של משרד כזה או אחר בתחרויות פרסום שונות בעולם. ההודעות נוטות בדרך-כלל לייחס למשרד הזוכה בפרס כבוד והדר, אך רוב המנוסים בענף הפרסום לא נוטים להתלהב, שכן ברוב הפעמים מדובר במקרה הטוב בתחרויות מהדרג השני או השלישי, ובמקרה הפחות טוב בפרסים בתחרויות אזוטריות. דווקא התחרויות מהשורה הראשונה, כמו הקליאו או מה שנחשב לאולימפיאדה של ענף הפרסום, התחרות בקאן, נותרו במשך שנים רבות יעדים מבוצרים ובלתי ניתנים להשגה.

כמות העבודות והמשרדים ששולחים עבודות לתחרויות הנחשבות בחו"ל, ובראשן לתחרות קאן, הולכת וגדלה משנה לשנה. לא מדובר בהוצאה שאפשר לזלזל בה: הגשת עבודה לפסטיבל קאן מתחילה בסכום של 500-600 יורו ובדרך-כלל מגישים עבודה ליותר מקטגוריה אחת. ההוצאה לשהייה של אדם בקאן גם היא תסתכם בסכום גבוה, כ-40 אלף שקל.

בשנתיים האחרונות נדמה כי החלו לראות ניצנים של שינוי, ומשרדי פרסום ישראליים, אם כי מועטים, החלו לזכות בפרסים בתחרויות היותר נחשבות. הראשון היה אדלר-חומסקי&ורשבסקי, שזכה בתחרות מסונפת לקאן, ואילו בשנה שעברה הצליחו בשמעוני-פינקלשטיין לזכות בשני אריות בקאן. לא עברו חודשים ספורים ובכירי קבוצת שלמור-אבנון-עמיחי נסעו למיאמי לקבל את פרס קליאו נכסף.

רוח אופטימית

נראה כי לפחות בין המשרדים השולחים, ויש השנה עשרה כאלה, שוררת רוח של אופטימיות באשר לסיכויים של משרדים מקומיים לזכות. "אני מהאופטימיים", אומר גיא בר, סמנכ"ל הקריאייטיב של גיתם. "לדעתי, השנה יהיו כמה זכיות של משרדי פרסום מקומיים. יפה לראות את פרויקט הקריאייטיב וואלי (אתר אינטרנט שמרכז את העבודות הישראליות המוגשות השנה לקאן שיצר ערן גפן, ע' ב'), ולהבין שיש לנו ייצוג לא רע בכלל. לסרט הוויראלי של מקאן להונדה, שבו רואים את נסראללה צועק מוות לישראל, עם הרעיון שאומר 'פחות דלק, פחות כסף לטרור- הונדה היברידית', יש סיכוי טוב לזכות.

"מה שבטוח יזכה בפרס הוא הדממת האינטרנט למען החטופים של y&r אינטראקטיב. זה יזכה באריה ואולי אפילו בגראנד. לבאומן עם HOT, והסרטון לסדרה 'בטיפול' יש סיכוי לא רע, כי יש שם רעיון גדול שמתבסס על זה שמכירים את הסדרה, וגם מודעת הפטרייה של אדלר לגרינפיס, יכולה לזכות".

גם ערן גפן, מנכ"ל y&r אינטראקטיב, שכבר גרף מדליה נחשבת אחת, סבור כי יש סיכוי למדליות השנה. "תהיה לנו שנה טובה בקאן. גם מפני שבמשרדים למדו להגיש את העבודות. אחת מהסיבות שקובי ברקי (שמעוני-פינקלשטיין) זכה בשנה שעברה, נוסף לזה שהוא הביא עבודה מעולה, היה שהוא ידע להגיש אותה לקטגוריה הנכונה ולהציג אותה כראוי. לטעמי, יש סיכויים טובים לסרט הוויראלי של מקאן ויש סיכוי גם ל-yes עם קמפיין החרדים. המודעה של פרי עם הטסות יכולה להיות פיינליסט, ולנו עם הדממת האינטרנט יש סיכוי לא רע".

דיויד אדלשטיין, משנה למנכ"ל קריאייטיב בבאומן-בר-ריבנאי, סבור שיותר אנשים בתעשייה "עובדים" היום בלהגיש עבודות לתחרויות בינלאומיות. "הכול התחיל מהמצוקה של הקקטוס, מכך שלא הייתה תחרות עם סמכות, והתוצאה הייתה שחיפשו הכרה במקום אחר. יש תחושה שהשנה יהיו עבודות ברמה בינלאומית: הדממת האינטרנט היא עבודה שראויה לזכות, כי היא מראה איך האינטרנט יכול להתאחד ולהתעלות מעל הכול למען מטרה אחת. אם זה היה בארה"ב, כולם היו מתעלפים. אני חושב גם, שהקיר שעשינו ל- HOT לסדרה 'הבורר' הוא רעיון בינלאומי עם שימוש חדש במדיה".

גם אדלשטיין סבור שלעובדה שהמשרדים למדו להגיש עבודות כראוי תהיה השפעה על התוצאות: "בעבר לא העלינו בדעתנו, שעם העבודה אפשר להציג הגשה שלמה, שמראה את כל השלבים מהבריף ועד התוצאות השיווקיות עם קריין ומוזיקה".

התמחות ישראלית

אורי לב-רן, מצוות הניהול של קבוצת אדלר-חומסקי סבור, שהסיכוי הגדול של הישראלים הוא באמצעי מדיה שיש בהם פחות התמחות בעולם. "הכי קשה לנו להביא מדליות בסרטים, כי שם התחרות מאוד קשה. זה כמו שבאולימפיאדה אנחנו מביאים מדליות בג'ודו ובגלישת גלים, ולא במרתון או בריצת מאה מטר. הדממת האינטרנט יכולה להביא מדליה בתחום האינטרנט וגם בפרינט יש לנו סיכוי. אני אוהב את המודעות של גיתם לטירת צבי, ואת העבודה של הפטרייה לגרינפיס".

גם גפן סבור שהבולטות לעבודות הישראליות היא בתחומי האינטרנט והניו מדיה: "הסיבה לכך שרוב ההישגים הישראליים היו עד עתה באינטרנט ובניו מדיה היא שבפרסום המסורתי, בסרטים בפרינט וכדומה, לעולם הרחב יש פור של עשרות שנים עלינו. אבל הניו מדיה התחיל בכל העולם בו-זמנית, ולכן אנחנו כתף אל כתף איתו. בתחום זה אין להם יתרון עלינו".

דווקא קובי ברקי, סמנכ"ל הקריאייטיב של שמעוני-פינקלשטיין, האיש שהצליח להביא בשנה שעברה שתי מדליות זהב בקאן, ומי שנחשב לאיש קריאייטיב בעל ידע רב בנושא תחרויות בינלאומיות, סקפטי מאוד לגבי סיכויי זכייה רחבים יותר לעבודות ישראליות: "בכל הקשור בניו מדיה מבחינת אבולוציה אנחנו קרובים למה שעושים בעולם, בעוד שבטלוויזיה ובפרינט שהיא תרבות מושרשת, אנחנו מפגרים גם ברמת הרעיון וגם ברמת הביצוע.

"עד היום המשרדים הישראליים שיחקו בפסטיבלים דרג ב', כמו גולדן דראם ופסטיבל ניו יורק וקרסטה, שם גם אפשר לזכות בסרטים ובפרינט, אבל בפסטיבלים הגדולים לא היו כמעט זכיות בתחומים האלה, ואני לא בטוח שזה ישתנה בקרוב. אם להפריד בין הניו מדיה לאינטרנט, אז עד לפני 3-4 שנים מבחינת רמת הקריאייטיב באינטרנט היינו קרובים למה שקורה בעולם, אבל בשנים האחרונות נוצר שוב פיגור גדול מבחינה רעיונית, והפער מתחיל להיות קרוב למה שרואים במדיות המסורתיות".

למרות זאת, העבודה שלה הוא נותן את הסיכוי הגבוה לזכות היא דווקא עבודת אינטרנט - החשכת האינטרנט של y&r אינטראקטיב. עבודה נוספת שלטעמו יש לה סיכוי לזכות, היא סרטון הספרדייה שאדלר-חומסקי עשו לברליץ.

נמדדים בעולם

למשרדים המובילים היום ברור שלהשתתפות בתחרויות יש תועלות בולטות. לדברי בר, "התחרות קאן היא האורים והתומים, כי שם הפרס הוא הכי יוקרתי. למרות שיש עוד הרבה פסטיבלים אחרים, זה לא אותו דבר. זה כמו לזכות באוסקר או לזכות בתחרות הסרטים בקאן. להשתתפות בתחרות כמה השלכות - ובוודאי לזכיות בה. למשרדים, שהם חלק מרשת בינלאומית, יש אינטרס לזכות בפרסים כי זה חלק מאיך שהם מודדים אותך.

"בקאן, כל נקודה שמשרד של הרשת מביא נספרת לרשת העולמית עצמה. סך נקודות שהרשת זכתה בהם, זה מה שמדרג אותה, ולכן לכל נקודה מכל מקום בעולם יש משמעות, וברשת יודעים בדיוק מי הביא אותה. מעבר לזה, יש את התרומה למדד הקריאטיביות של המשרד, כי מי שמביא פרסים לאורך זמן מקבל הכרה גם בשוק המקומי.

"לדעתי, בקרב הלקוחות יש עדין חשיבות יותר אמוציונלית לפרסי הקקטוס, אבל זה ילך וישתנה, ויהפוך לחשוב ללקוחות בדיוק כפי שזה חשוב לנו - אנשי הקריאייטיב. אבל הסיבה הכי חשובה היא, שקאן היא שם קוד לסטנדרט שנוצר לשאוף ולהגיע אליו בכמה שיותר עבודות".

גם גפן מסכים שיש לזכייה חשיבות ברמה הבינלאומית: "החברות נהפכות לחלק מרשתות בינלאומיות, הקשרים מתהדקים והתחרויות מאוד חשובות להן. בזירה הבינלאומית הרשת נמדדת על-פי קאן, קליאו וכדומה, וכשאתה זוכה הרשת מכירה בקיומך. המשרדים פה מוכנים להשקיע את הסכומים הגדולים הנדרשים להשתתפות בתחרות קאן, כי זאת תחרות שאין עליה עוררין - הלגיטימיות שלה יותר חזקה. אי אפשר להתווכח עם זכייה כזאת. בארץ, כולם מבינים שהקקטוס, עם כל הכבוד לו, הוא מאוד מקומי ורוצים את הסטמפה החיצונית ליכולות שלך".

ברקי טוען, כי מדובר גם בשיווק עצמי של המשרד: "משרדי פרסום לא עושים במהלך השנה פעילות לבדל את עצמם, והתחרויות הן פלטפורמה אובייקטיבית שבה כולם מתמודדים מול כולם. נוסף למעמד מול הרשת הבינלאומית, יש לזה עוד יתרון חשוב - זה מאוד מסייע לגיוס עובדים. למשרדים זוכים קל יותר לגייס עובדים טובים, כי אלה מחפשים את הקריאייטיב המנצח".

לב-רן טוען, שיש להשתתפות בתחרויות גם תועלות מבחינת גיוס ושימור לקוחות. "עבור הלקוחות, ההשתתפות של המשרדים בתחרויות היא אחת מהדרכים למדוד את איכות המשרד. לאורך ההיסטוריה, משרדים שלא היו קריאטיביים לא שרדו. אפשר לנופף בשירות, אבל מי שלא היה קריאטיבי נעלם והתחרויות הם הדרך להוכיח את היכולת הזאת.

"יש גם את העניין של הרשת הבינלאומית: משרד שזוכה מקבל יותר כוח בתוך הרשת - אפילו ברמה של להשתתף בכנסים של קריאטיביות. מטרתם של כנסים אלה היא לעודד את הזכיות בתחרויות,ואם זכית בקאן או הבאת פיינליסט, אתה מוזמן. אלה כנסים שחשובים מאוד למנהלי הקריאייטיב ומחזקים את מעמדה ברשת הבינלאומית".

לב-רן, שכיהן כיו"ר תחרות הקקטוס, סבור שלהשתתפות בתחרויות הייתה השפעה לא רק על התנהלות התחרות המקומית השנה, כי אם על הקריאייטיב הישראלי בכלל: "בחודשים האחרונים אני רואה לא מעט עבודות יפות ומקוריות גם במדיה הכללית, ולא רק עבודות שנעשו במיוחד לתחרויות. משרדים כמו יהושע, באומן וגיתם עושים עבודות שיכולות לזכות בפרסים בינלאומיים. זה כמו שרואים משהו בחנות צעצועים, ומרגישים שזה חייב להיות שלך. זאת אש שמלבה את עצמה".

רוב אנשי הקריאייטיב ששלחו עבודות לתחרויות סבורים שיש לכך השלכה גם על התוצרים המקומיים. בר טוען, כי ההתמודדות הזאת עושה משהו גם בהתבוננות על עבודות ללקוחות השוטפים: "הרבה פעמים אני שואל את עצמי כשאני מקבל לשולחן רעיון, אם הרעיון שבו מספיק גדול, אם אני יכול לתרגם ולשלוח אותו לקאן. אני רואה את השיפוט השנה בקקטוס ואת ההשפעה של התחרויות מחו"ל עליו - כל העבודות שזכו שם נשלחות לתחרויות בינלאומיות ולא רק לקאן. עד לפני שנה, הקקטוס היה פח הזבל של העבודות, ואילו הפעם הסטנדרט היה עבודות שיזכו פה, שיש להן פוטנציאל לזכות בפרסים בינלאומיים".

לדברי גפן, לגידול בהשתתפות הישראלית בתחרויות הבינלאומיות יש השפעה על הקריאייטיב בארץ, כי כדי לזכות בקאן לא מספיק להיות מצטיין או מעולה. "מחפשים שם דברים שלא ראו, וזה חייב להיות גאוני או חדשני. כולם מבינים שצריך לשלוח משהו מרענן. זה מכריח את הקריאייטיב לעשות דברים שלא עשו, להביא משהו שיגידו 'כזה עוד לא ראינו', ולאט לאט זה מחלחל גם לעבודות היומיומיות".

אדלשטיין מזכיר, שתמיד עדיף להסתכל על התמונה המלאה: "זה מוציא אותנו מהביצה המקומית, ונותן פרופורציה. הרבה פעמים כשמישהו מהמשרד מתווכח איתי על רעיון, אני אומר לו: 'באפיקה זה לא היה זוכה'. זה סיפור יקר והרבה התעסקות לשלוח לתחרויות, אבל זה שווה את זה גם ברמה היחצ"נית. עם זאת, זה לא פחות חשוב גם לתחושת הגאווה הפנימית של המשרד - ההרגשה שהכול אפשרי".

גם בנושא ההשפעה על הקריאייטיב המקומי מציג ברקי השקפה שונה מרוב הפרסומאים: "אין בעיני השפעה אמיתית על הקריאייטיב בארץ. קאן זה רף מאוד גבוה, ולשאוף לאיכות העבודות שמוצגות שם, זה לא דבר של מה בכך. זה דורש שינוי עמוק במשרד, והגדרה מחדש של מה זה רעיון ומה זה קריאייטיב.

"בעיני, חלק מהעבודות שנשלחו כמעט לא ראויות. ניכר שיש מוטיבציה, אבל אני לא חושב שזה עולה בקנה אחד עם הקריאייטיב בארץ. העבודות שנשלחות הן בדרך-כלל הקצפת - שתי שכבות מעל העבודה השוטפת. אני מניח, שההשתתפות בתחרויות מייצרת יותר מוטיבציה, אבל אין קיצורי דרך. בעבודה היומיומית בינתיים ההשפעה זניחה".

עוד כתבות

מטוס של וויזאייר בנתב''ג / צילום: Shutterstock

וויזאייר חוזרת לישראל: לאיזה יעד תוכלו להוזיל את הטיסה בעד 80%?

חברת הלואו קוסט וויזאייר חוזרת לנתב"ג בהדרגה וצפויה להשפיע על מחירי הטיסות ליעדי אירופה ● איך תתבצע החזרה המדורגת ולאילו יעדים, ובפני אילו אתגרים צפויות לעמוד חברות התעופה המקומיות?

דירות חדשות / צילום: Shutterstock

פחות מ-1,000 דירות: המשקיעים ה"נאמנים" נוטשים את שוק הדיור

בכל אחד מחודשי הרבעון השני של השנה נמכרו פחות מ-1,000 דירות למשקיעים, תופעה שנרשמה לאחרונה רק בעת סגר הקורונה והחודשים הראשונים למלחמת "חרבות ברזל"

משפחות חטופים ופעילי מחאה בצומת מעוז אביב, תל אביב / צילום: אודי סלמנוביץ Udi Salmanovich

לקראת השביתה בשבוע הבא: ההסתדרות, משפחות החטופים ובכירי המשק ייפגשו הבוקר

נציגי משפחות החטופים והמשפחות השכולות יפגשו הבוקר עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ועם בכירי פורום העסקים, בהם מנכ"לית מטא ישראל עדי סופר־תאני ומנכ"ל פוקס הראל ויזל ● מטה ההייטק הודיע על הצטרפות לשביתה ב־17 באוגוסט ● בהסתדרות מבהירים: "הכאב מוצדק, אך שביתה לא תשנה פעולה צבאית"

אלי כהן, מנכ''ל הבנק הבינלאומי / צילום: אייל טואג

הבנק הבינלאומי: הרווח הנקי צמח ב-5% - מחציתו יחולק כדיבידנד

במחצית הראשונה נשחק הרווח הנקי של הבנק בניהולו של אלי כהן ל-1.2 מיליארד שקל, ירידה של כ-1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ● דירקטוריון הבנק מאמץ את ההנחיה של המפקח על הבנקים, ומחלק מחצית מהרווח הנקי שלו כדיבידנד ● התמתנות במתן האשראי במשק שהיקפו צמח ב-2.3% בלבד ברבעון שחלף, למול עליה של 12% במחצית הראשונה

חדשות הביומד / צילום: Shutterstock

המחקר שגילה דרך מפתיעה לעורר את מערכת החיסון

מחקר חדש ממליץ לצפות בסרטונים של אנשים משתעלים כדי לא להידבק במחלות, הבכיר שפוטר חוזר לנהל את תחום החיסונים ב-FDA, משרד הכלכלה יעניק תמיכה מיוחדת לתחום המכשור הרפואי, ויורוג'ן מפרסמת תוצאות חזקות ערב השקת המוצר השני שלה ● השבוע בביומד

משפחות חטופים ופעילי מחאה חוסמים את איילון דרום / צילום: זהר בר-יהודה Zohar Bar-Yehuda

ענקיות התוכנה שמצטרפות לשביתה למען החטופים: אלה החברות שברשימה

מטה ההייטק מצטרף לשביתה ביום ראשון הבא, שעליה הכריזו משפחות החטופים והמשפחות השכולות ● במסגרת זו החברות יאפשרו לעובדיהן להצטרף לשביתה, בקריאה לעצור את ההשתלטות על עזה, להציל את חיי החטופים, להשיבם במסגרת הסכם ולמנוע את התרחבות מעגל השכול

רון מיאסניק / צילום: Bain Capital Ventures

בן 26 בלבד - וינהל את הפעילות הישראלית של קרן הענק האמריקאית

קרן ההון סיכון האמריקאית ביין קפיטל, שאחד ממייסדיה הוא המועמד הרפוליקאי לשעבר לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, פותחת פעילות בישראל וממנה כאן שותף מקומי - רון מיאסניק בן ה-26

דונלד טראמפ, נשיא ארה''ב / צילום: ap, Julia Demaree Nikhinson

אנבידיה ו-AMD יעבירו 15% מהכנסות ממכירת שבבים בסין לממשל טראמפ

חברות השבבים אנבידיה ו-AMD הסכימו לתת לממשל ארה"ב 15% מהרווחים שלהן ממכירת שבבים בסין ● מדובר בהסכם יוצא דופן, שמעמיק את הקשרים של החברות עם ממשל טראמפ

מנכ''ל אינטל, ליפ בו טאן / צילום: Reuters, Laure Andrillon

בבית הלבן קוראים למנכ"ל אינטל להתפטר, וזו עלולה להיות בשורה רעה לישראל

בניסיון להאיץ את בניית מפעלי חברות הטק בארה"ב, בכירים במפלגה הרפובליקאית - בראשם הנשיא - פתחו במסע לחצים על מנכ"ל אינטל וקראו לפיטוריו ● האם המהלכים האחרונים עלולים לפגוע בתוכניות של המפעל בקריית גת?

חיילי צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

באוצר מאותתים: כיבוש עזה יגדיל את הגירעון, אבל בשוק מסרבים להתרגש

באוצר מתקשים להיערך לתוכנית שאינה ברורה להם ותתבטא בהגדלת הגירעון מ־3% מהתוצר ל־4% לפחות ב־2026 ● בניגוד לציפיות, הבורסה פתחה את השבוע בעליות ● פרופ' יעקב נגל, יו"ר הוועדה לבחינת תקציב הביטחון: "מיליארדים יוסטו ללחימה ולא להתעצמות אסטרטגית"

גיא ברנשטיין, מנכ''ל פורמולה מערכות / צילום: יח''צ

פורמולה במו"מ מתקדם למכירת סאפיינס לפי שווי של 2 מיליארד דולר

חברת ההחזקות של גיא ברנשטיין בדרך להשלים מהלך משמעותי נוסף, עם מכירת חברת התוכנה המוחזקת ● במידה שהעסקה תצא לפועל, פורמולה תכיר ברווח משמעותי על החזקותיה בחברה, שנסחרת כיום לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר בלבד

קמפיין הפרסום החדש של בילינסון / צילום: צילום מסך

​בבילינסון מנסים להתחרות בשיבא ובאיכילוב על היולדות החדשות

בית החולים הופך את כל חדרי האשפוז אחרי לידה פרטיים, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, ועולה בקמפיין פרסומי חדש שבמרכזו תינוק שנוצר באמצעות בינה מלאכותית ● יאנגו טקסי נכנסת לפעילות באילת, וניר רפואה מצטרף לפייבר ● אירועים ומינויים

הגרלת דירות בתוכנית הדיור הממשלתית

הנחה של מעל מיליון שקל על דירה ברעננה: ההגרלה הגדולה שיוצאת לדרך

ההגרלה העשירית נפתחת היום ב־21 יישובים, ובהם ירושלים, נתניה, רעננה ובאר יעקב ● ככל שמחירי הנדל"ן ביישוב גבוהים יותר, כך ההנחה עשויה להיות גדולה יותר ● ייתכן שזו ההגרלה האחרונה של "דירה בהנחה" באזורי הביקוש

הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; האת'ריום בשיא של ארבע שנים

באסיה מקווים למצוא סימנים לכך שהמועד האחרון מחר להפוגה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין יוארך ● לקראת מדד המחירים לצרכן מחר בארה"ב, אנליסטים מזהירים מפני סטגפלציה • בלומברג: הסוחרים נוטשים מניות שנמצאות בסיכון לנוכח הבינה המלאכותית, ויש ישראלית ביניהן

מושגים לאזרחות מיודעת. משימה ממשלתית / צילום: Shutterstock

שיעורי הביצוע של משרדי הממשלה עוררו סערה. מה עומד מאחוריהם?

ברשתות החברתיות פורסם גרף עם שיעורי הביצוע של משרדי הממשלה, והגולשים עטו על הנתונים ● מה המספרים האלה אומרים, ולמה חשוב לשים לב? ● המשרוקית של גלובס מציגה: המוניטור מבאר מושגים

מפעל הייצור של טסלה ליד ברלין / צילום: ap, Ebrahim Noroozi

טסלה בוחנת השקת האב בישראל. מה תקבל בתמורה?

לגלובס נודע כי במסגרת סיור של שרת התחבורה רגב במפעל יצרנית הרכב החשמלי בגרמניה, סוכם על הגעה לישראל של בכיר בחברה כדי לבחון הקמת "האב" של טסלה לתחבורה חכמה ● במקביל, משרד התחבורה פתח בהדרגה את הרגולציה לנהיגה אוטונומית

אבי בן אסאייג, מנכ''ל אסם / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל אסם: "הניצחון יהיה בפתיחתם של עוד עשרות מפעלים בפריפריה"

אבי בן אסאייג קרא לחיזוק הייצור המקומי ולהסרת חסמי תחרות בכנס מובילות בתעשייה הישראלית של גלובס ● לדבריו, "מי שמשקיע בצפון או בדרום לא עושה טובה, הוא בונה עתיד מבטיח לו ולמדינת ישראל"

בנק מזרחי טפחות והבק הבינלאומי / צילום: איל יצהר

שלושה בעלי שליטה יקבלו השבוע צ'ק של 340 מיליון שקל

המפקח על הבנקים התיר לבנקים לחלק עד 50% מהרווח הנקי שלהם ברבעון השני ● מזרחי טפחות והבינלאומי הם בנקים עם גרעין שליטה, כך שבעלי השליטה צפויים לגרוף מיליוני שקלים נוספים לכיסם

Nothing Phone 3 / צילום: יח''צ

היצרנית טוענת שזה מכשיר הדגל הראשון שלה. אז בדקנו

יצרנית הסמארטפונים הבריטית Nothing משיקה את מכשיר ה–Nothing Phone 3 במטרה להביא בשורה לצרכנים ● העיצוב והמצלמה מוצלחים, אבל לא בטוח שהחבילה המלאה מצדיקה את המחיר

בית אבות עמל בשרון של הרשת עמל ומעבר / צילום: עפל גרופ, ויקיפדיה

פימי תנפיק את רשת הסיעוד של עמל ומעבר לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל

קרן פימי רכשה בשנת 2022 80% מרשת עמל ומעבר, על פי שווי של מיליארד שקל ● ההנפקה, שעיקרה בהצעת מכר של הבעלים, מתוכננת לאוקטובר השנה, תהיה לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל