השגרה שבה רשויות ציבוריות אינן משיבות לפונים, או משיבות תשובות לקוניות, מוכרת לכולנו • דעת מיעוט בעליון נותנת לכך פתרון
בטכנולוגיה יש הבטחה לתיקון המצב הקיים, אבל את ההטיות שלה ואת מי שנפגע מהם, אנו לא רואים • כשמאמצים טכנולוגיה חדשה חשוב להבין את האזורים המוסתרים שבה - לא נראה שזה מה שנעשה בתזכיר החוק החדש שמבקש לאמץ מערכת זיהוי פנים במשטרה
אם נוכל להפיק לקח אחד מהערכות ועדת הבחירות, הוא שהדרך להצלחת משרד ממשלתי אינה בהכנסת מערכות ביטחוניות "לסייע" לו בתפקודו • הדרך היא - בשגרה כמו בחירום - לחזק את המערכות הקיימות
דווקא בתקופת הקורונה חשוב שהאזרחים ידעו על מה משרדי הממשלה מוציאים את כספם • אלא שרבים מהמשרדים לא משתפים את הציבור בפירוט הוצאותיהם