X

שיתוף

סגירה

מירב אורן

מייסדת-שותפה ומנכ”לית
Versatile Natures

תחום: למידת מכונה ובינה מלאכותית בענף הבנייה

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - מירב אורן / צילום: ענבל מרמרי
אישי: נשואה ואם לשניים | תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון, ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב

הפיתוח

מערכת שמקבלת את כל הנתונים מאתר הבנייה ומשכללת את קבלת ההחלטות של המנהל בשטח בזמן אמת.

ניהול

במשך כעשור עבדה באינטל, ובתפקידה האחרון ניהלה בה קבוצה גלובלית. "לנהל אנשים בסין זה לא כמו בישראל ובאירלנד, ואינטל היא בית ספר מדהים בניהול ולימוד תהליכים. לא היה יום שלא למדתי משהו. עזבתי כי נזקקתי לחופש כדי ליצור משהו חדש מאפס. אי אפשר להתחרות בתחושה של להגות רעיון ולראות אותו מיושם בשטח".

להיות יזמית "אחרי אינטל עשיתי הפוגה קצרה כדי להיות אמא, ובזמן הזה הקמתי בית ספר דמוקרטי. את הסטארט–אפ הקמתי ב–2016, ואחד הדברים הראשונים שעשיתי היה לקבל עצה ממנטור להירשם לאקסלרטור הבינלאומי מסצ’אלנג’. נרשמנו, ואפילו ניצחנו. הזכייה נתנה לנו בוסט, ואפשרה לנו להמשיך לממן את הניסויים הראשונים ואת הגשת הפטנט".

איך לברוא תפקיד

"אבא שלי קבלן, גדלתי באתרי בנייה. באיזשהו ערב שורטט פתרון על דף נייר. אחי, שהוא מהנדס בניין ומנהל פרויקטים, אמר שהוא חייב שהמנהלים שלו יראו את זה. הם ראו והתלהבו, וככה קמה החברה. מדף נייר התפתחנו למוצר אמיתי. כיום אנחנו עובדים עם חברה אחת בארץ, ונמצאים במו"מ עם חברות בארה"ב".

קראו עוד

 

עצה ליזמית מתחילה

"בתחילת השנה אחד המגזינים הגדולים בארה"ב פרסם קול קורא בכנס שמחבר בין קבלנים גדולים לבין טכנולוגיות בשלות, והם ביקשו דוברות.

"שלחתי בקשה והתקבלתי - הייתי הסטארט–אפ היחיד על הבמה. המסקנה שלי היא שצריך קצת להעז וגם קצת להתעלם מהדרישות היבשות, כי תמיד קיימת האפשרות שאת מועמדת טובה יותר מהאחרים. את ה’לא’ כבר יש לך. היום כל הלידים שלי לארה"ב הם מהכנס הזה".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה