X

שיתוף

סגירה

ד”ר שמרית צור דוד

מייסדת-שותפה ו-CTO Secret double octopus

תחום: הצפנת מידע ופענוח

גיוסים: 7.5 מיליון דולר

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - שימרית צור / צילום: ענבל מרמרי
אישי: 40 | נשואה ואם לשלושה | דוקטורט במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית

הפיתוח

זיהוי סלולרי המתבסס על זיהוי ביומטרי. "נניח שאת נכנסת לחשבון הבנק שלך באינטרנט - אם אני התוקפת, אני בקלות יכולה לגנוב לך את הזהות. היום 81% מכל ההתקפות בסופו של דבר נגרמות מגניבת או ניחוש סיסמה. אם אני אומרת לך עזבי, אין אצלנו סיסמאות בכלל, שום ‘מפתחות הצפנה’, אז לקחתי למתקיפים 81% מהכלים".

הרעיון

"כאשת אקדמיה במדעי המחשב, כל ההיסטוריה המחקרית שלי עסקה בתקשורת ובאבטחת מידע, ככה שהכרתי את נקודות התורפה של התחום, ושם נולד הרעיון לסטארט–אפ.

"ב–40 שנה האחרונות הייתה התפתחות טכנולוגית אדירה, חוץ מאשר בתחום ההצפנה, שם נשארנו עם אותם אלגוריתמים. האופן שבו מידע מאובטח היום נשען על קושי לפתור בעיות מתמטיות שלא נמצא להן פתרון בזמן סביר, לעומת התחום של כוח החישוב שבו יש התקדמות טכנולוגית. נוצר צורך בוער, ואנחנו נותנים פתרון פורץ דרך".

לברוא את מקום העבודה שלי

"כל מחקר שעשיתי באקדמיה היה מבחינתי אופציה למשהו שיכול לתרום לתעשייה, ותמיד קיוויתי שמישהו יקרא את אחד המאמרים שלי, ויגיד ‘אני רוצה וצריך את זה’. ואז זה קרה: החוקר שעבדתי איתו ראה את הפוטנציאל, ומשם הגענו אל המשקיעים.

קראו עוד

 

ללמוד מכישלון

"היה שלב שהיה לנו מוצר, ולא הצלחנו למכור אותו. קיבלנו עליו מחמאות, אבל לא הצלחנו להיכנס לשוק. הכסף הלך ואזל, הצד העסקי לא התרומם כפי שקיווינו, והבנו שהשוק עוד לא מוכן בשבילנו. היינו צריכים לקבל החלטה לאן הולכים: האם להתאבד על המוצר הקיים, שאנחנו מאמינים בו, או לפנות לכיוון חדש של הזדהות משתמש ללא סיסמאות (B2B2C). החלטנו להסתכן ולשנות כיוון. זאת הייתה החלטה אמיצה, והיום, עם מוצר מתקדם לצד הרבה עניין מהשוק ומכירות, אנחנו מבינים שעשינו את הצעד הנכון. זה היה רגע מפחיד, כי הימרנו: ידענו שמפה או שאנחנו צומחים או שנסגור את החברה".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה