X

שיתוף

סגירה

ליהיא פינטו פריימן

מייסדת Syte.ai

תחום: מסחר אלקטרוני

גיוסים: 8 מיליון דולר

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - ליהיא פינטו / צילום: ענבל מרמרי
אישי: 37 | נשואה ואם לשתיים | תואר ראשון במינהל עסקים מהמכללה למינהל

הפיתוח

זיהוי תמונות מוצרים וחיבורן לאתרי רכישה. "נניח שאת מבקרת אצל חברה, ורואה ספה שאת מאוד אוהבת. אם תצלמי אותה, הטכנולוגיה שלנו תדע לזהות שזו ספה, ולחפש בגוגל את הספות הכי דומות. בעיקרון האלגוריתם שלנו יודע לזהות הכול, גם כלבים ופרות, והוא מסוגל ללמידה עמוקה, כלומר, ללמוד גם לבד. במשך שלוש שנים עבדנו כדי לדייק אותו כך שיתמחה בתחומי הבית והאופנה".

אופנה

"זה התחום הכי קשה, כי שמלה לא נראית אותו דבר כשיושבים או כשעומדים, אם את על השטיח האדום או בקטלוג. בכל פעם היא נראית שונה לגמרי. לכן חשבנו שאם נצליח לדייק באופנה, האלגוריתם יהיה כל כך חכם, שנוכל בקלות ללמד אותו דברים אחרים".

לקוחות

"אנחנו מוכרים בעיקר למגזינים בארה"ב. את רואה באתר שלהם תמונה של כוכבת עם שמלה שמוצאת חן בעינייך, מקליקה עליה ונשלחות אלייך תוצאות של שמלות דומות. בנוסף, לקוחות פרטיים יכולים לצלם תמונה ולשלוח אלינו, ואנחנו חוזרים אליהם עם תוצאות".

איך נולד הרעיון

"במשך כמעט עשור עבדתי בסניף לונדון של בנק לאומי, בבנקאות פרטית. ב–2014, כשעדיין גרתי בלונדון, ראיתי שמלה באתר כלשהו ושאלתי את בעלי איך זה יכול להיות שאני נחשפת למשהו אונליין, ולא יכולה להקליק עליו. הוא הבין שאם נרצה לתת מענה לצורך הזה לבד, לא נצליח, ולכן צריך למצוא את הפיזיקאי הכי חזק בעולם. פנינו למספר מדענים בסֵרְן שבשווייץ, ופיזיקאי בכיר בשם ד"ר ווף חזר אלינו. הזמנו אותו ללונדון, ומאז הוא גר שבוע אצלנו ושבוע בשווייץ, כבר שלוש שנים".

קראו עוד

להיות יזמית

"אתה שומע כל הזמן 'לא' - ‘זה לא יכול לעבוד’ או ‘זה בלתי אפשרי’. כמות הפעמים שאת מקבלת דחייה היא עצומה, וצריך עור של פיל. הדרך שלי להתמודד עם הדחיות היא שבכל פעם שקיבלתי ‘לא’ התבאסתי בשביל הצד השני שהוא פספס אותנו, שהוא לא השכיל לראות את מה שאנחנו ראינו".

תובנה ששינתה את חיי

"הסטארט–אפ אפשר לי לראות דברים שקודם היו חסומים אצלי. כשעבדתי בארגונים גדולים הלכתי על פי מה שהיה מוכר לי. וכאן, בגלל שאני חלק מהמקימים, יכולתי להחדיר את האני מאמין שלי לתוך החברה - יכולת להשיג שפע טמונה בנתינה. אני מוצאת שככל שאני יותר נותנת, ככה השפע שלי גדל".

ללמוד מכישלון

"לפני שנה וחצי מאוד רציתי שנתקבל לאקסלרטור מסוים בניו יורק. השקעתי זמן ומחשבה בראיונות, ונכשלתי. הייתי מאוד מאוכזבת, אבל מאז, בזכות השותפים שלי, התקבלנו לאקסלרטור של מיקרוסופט, שהוא האיכותי מבין כולם".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה