X

שיתוף

סגירה

שושי קגנובסקי

מייסדת ומנכ”לית Sensoleak

תחום: ניתוח ביג דאטה

גיוסים: אין. בעלים ומשקיעה יחידה

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - שושי קגנובסקי /  צילום: ענבל מרמרי
אישי: 32 | רווקה | תואר ראשון ושני ביפנית ואנגלית ותואר שני במינהל עסקים מאוני' חיפה

הפיתוח

"אלגוריתם סטטיסטי שמסוגל להתממשק לכל מערכת בשוק האנרגיה בזמן אמת, ולהתריע על תקלות מתפתחות. אנחנו יודעים למנוע תקלות קריטיות בדליפת נפט או גז, למשל. אנחנו אוספים מידע מכל הצנרות והטורבינות, והאלגוריתם מזהה סטיות מינימליות בציוד. כל סטייה היא התחלה של תהליך שיוביל לקריסת המערכת או לתקלה קריטית ששווה עשרות ולעתים מאות מיליוני דולרים ללקוח. מספיק שציפור נכנסת לטורבינה והיא מושבתת למשך יום, העלות היא יותר מ–10 מיליון דולר. בואי נגיד שאנחנו המובילאיי של שוק האנרגיה.

"אנחנו חברה של ביג דאטה אנליטיקס, היחידים בשוק הזה, ואין לנו מתחרים".

להיות יזמית

"יש לי עוד שתי חברות, אחת לפיתוח עסקי ואחת לייעוץ והשקעות, ועסקתי במסחור טכנולוגיות החוצה, בעיקר לרוסיה ויפן, שאני דוברת את השפות שלהן. ב–2010 פנה אליי מדען שכתב תיאוריה על ניטור מנועים למטוסים ומסוקים בזמן אמת. "פיתחתי את הרעיון שלו למוצר, וראיתי שאנחנו מסוגלים לתת התרעה של שש דקות, שזה דבר ענק. אבל בגלל שזה תחום רווי ואי אפשר להתחרות בו, חיפשנו תחום אחר, ואחרי מחקר עשינו שיפט לתחום האנרגיה. כבר חמש שנים אני פועלת במימון עצמי".

שווקים

"כשפתחתי את החברה היה לי לקוח עם רווח מהיום הראשון, כך שנכנסתי לשוק עם דריסת רגל משמעותית. היום, אחרי שנה וחצי, כבר הכנסתי את החברה ל–20 שווקים. יש התעוררות לצורך הזה".

קראו עוד

 

ללמוד מכישלון

"אני מאמינה ברפלקסיה. טעויות גורמות למפח נפש, אבל גם למחשבה, הרהור ולמידה. אני עושה רפלקסיה על כל מה שנחשב ל’לא הצלחה’ - אני בודקת את עצמי, האם זה תכנון של משהו שלא קרה? עסקה שנפלה בגלל משהו? לא צריך לטבוע ברגשות אשם על משהו שלא הצליח.

"הסדק שאת יוצרת בעצמך ייתן לגיטימציה לאנשים אחרים לפרוץ אותו, ולתת למים לחלחל בו - תהיי שלמה עם עצמך".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה