X

שיתוף

סגירה

רות פולצק

מייסדת-שותפה ומנכ”לית Fincheck

תחום: טכנולוגיה פיננסית

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - רות פולצ'ק / צילום: ענבל מרמרי
אישי: 34 | רווקה | תואר ראשון בכלכלה ובפילוסופיה מהאוני' העברית, לימודי יזמות באוני' בראון

הפיתוח

כלי לניהול הוצאות, שעובד באמצעות אלגוריתם לומד ובינה מלאכותית. "אם את צריכה לקבל החזרים על נסיעת עבודה, היום את צריכה לעשות איסוף ניירת מכל מקום שהיית בו, וזה מגוחך. טכנולוגיה של בינה מלאכותית יכולה לעקוב אחר הדברים האלה, ולהבין אותם לבד. מהניסיון שלי בסיטי בנק הבנתי שרק בארה"ב, מיליארדי שעות מתבזבזות על זה כל שנה. אין בזה היגיון".

להקים סטארט-אפ

"בסיטיבנק הייתי ראש האקסלרטור ואחראית על חדשנות חיצונית. אחד התפקידים שלי היה לעבוד מול האנשים בבנק בעולם, להבין את הבעיות שלהם ולהסיק איזו חדשנות רלוונטית להן. זיהיתי בעיה שקיימת בכל מקום, ומצד שני זה לא תחום עם צפיפות של מיזמים - את לא רואה עוד 80 חברות שמתעסקות באותו נושא - ביורוקרטיה פיננסית. לפני שנה הקמנו את הסטארט–אפ. לא היה בי פחד לקום ולעזוב, כי הייתי בטוחה במוצר וברעיון, ובעברי היו לי מיזמים כמו הקמת קהילת she codes".

לנהל סטארט-אפ

"צריך לשים לב מה עובר על עובדים בחיים האישיים, כי אנשים שטוב להם יכולים לפנות זמן להשקיע בעבודה. ניהול טוב זה גם לגרום לאנשים אחרים להגיע למטרות מעצמם, בשמחה ובהתלהבות".

ללמוד מכישלון

"בתחילת הקריירה רציתי להיות יזמית, קצת התאבדתי על זה, אבל לא הייתי מוכנה ללמוד, לחלוק או לשתף וזה עצר הרבה מההתקדמות".

קראו עוד

עצה ליזמית מתחילה

"לנסות ללמוד כמה שיותר מכמה שיותר אנשים. יש הרבה ערך בלמידה של מיזמים אחרים. צריך למצוא חברות שדומות לחברות שהיית רוצה לבנות, ולעבוד בהן. אני לא מאמינה שיש דבר כזה ‘אופי יזמי’, כל אחת יכולה, ולא משנה מה שאומרים לה מסביב".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה