X

שיתוף

סגירה

עולא בכר-סלאמה

מנכ”לית Sebana Medical

תחום: ביומד

גיוסים: 700 אלף דולר

היזמיות המובילות של 'ליידי גלובס' לשנת 2017 - עולא בכר /  צילום: ענבל מרמרי
אישי: 36 | נשואה ואם לשניים | תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה

הפיתוח

תרופה למניעת ספיגת שומן לאחר ההשתלה בפרוצדורות אסתטיות.

זה קרה בזמן שהייתה מנהלת יחידה עסקית בניאופארם. עולא בכר-סלאמה קיבלה טלפון ממשרדו של ד"ר סאהר חאמד, קרדיולוג מומחה, מייסד ומנכ"ל חברת 'רמידור', אחד הסטארט-אפים היחידים בתחום הביומד בארץ שהוקם ומנוהל על ידי מנכ"ל ערבי. "אמרתי להם - 'מה פתאום, אני לא עוזבת את ניאופרם'. אבל אז אמרתי ‘ספרו לי עוד’. פתאום הייתה לי תפנית במחשבה ובכל מהלך חיי".

בכר החליטה לקפוץ לראיון עם חאמד. "מצאתי אדם עם כריזמה מטורפת, השיחה הייתה כל כך מלאת אמביציה, התלהבות ורגש. ישבתי שם בהלם. זה היה בפברואר 2015, והשבתי לו בחיוב רק באוגוסט".

‘סיבאנא’ היא חברת בת של רמידור. החברה הוקמה בחממת NGT בנצרת, והיום היא בשלב מתקדם למדי, שלב II של הניסויים הקליניים, וכבר הראתה יעילות. ד"ר חאמד זיהה חומר שניתן ליישם גם לטיפול בפצעי סוכרת, ו'סיבאנא' משתמשת באותו חומר פעיל אשר מונע ספיגה והיעלמות של שומן עצמי אחרי השתלות. זה יכול להיות לשוק האסתטי: הזרקות שומן למילוי קמטים, הרמת ישבן, כריתת שד, או לשמש גם את התחום הרפואי - הזרקת שומן עצמי במקרים שבהם תהליך שכזה יכול לטפל במחלות יתום מסוימות.

קראו עוד

"הכי קל עם מכלול הזהויות הללו דווקא בארה"ב, לכן אני נוסעת לסן פרנסיסקו למצוא משקיע רציני. אני ממוקדת במי שרציני לגבינו, אני מאמינה שכסף מביא כסף. כך היה עם ה–700 אלף דולר הראשונים. וכשהמוצר שלנו יהיה בשוק - אהיה הראשונה להשתמש בו בעצמי".

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט כך נבנתה הרשימה