בשיתוף
יפעת רייטר / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
יפעת רייטר
מנכ"לית AIG ישראל

"צעירות שרואות מנהיגות נשים, ישאפו גם הן להיות בפוזיציה הזאת"

פעמים רבות נדמה לנשים שבשביל להצליח, הן צריכות לאמץ דפוסי ניהול גבריים. דווקא תקופת הקורונה העלתה על נס מנהיגות נשים. בשנתיים הללו דיברו הרבה על נשים מנהיגות שהצליחו לצלוח טוב יותר את משבר הקורונה. לי תמיד היה חשוב לעודד בחברה אימוץ מאפיינים של מנהיגות נשית. מה זה אומר? אני מאמינה שזו מנהיגות שמתמקדת בתוצאה, אבל גם בתהליך. התהליך נוגע ליכולת שלנו לייצר אמון: אמון עם הלקוחות שלי, אמון עם העובדים שלי. רק אם אני אצליח לייצר אמון, אוכל באמת לחתור לתוצאה. למנהיג שרץ קדימה, חותר לתוצאה, אבל ללא שהצליח לגייס אחריו את האנשים שאיתו, אין באמת ערך.

לפני למעלה מ-20 שנים, ממש סמוך לכניסתי ל-AIG, הגשתי מועמדות לתפקיד סמנכ"לות באחד התחומים בחברה. אמנם בסופו של דבר מונה לתפקיד אחד העובדים, שהיה מנוסה הרבה יותר ממני, אבל עדיין למועמדות שלי היתה הרבה משמעות, פנימה והחוצה. פנימה: זה העצים אותי. זו היתה התנסות חשובה והיא עזרה לי לסמן בעיני עצמי שלשם אני מכוונת. החוצה: זה העביר מסר כלפי הארגון. אני רוצה תפקידי ניהול, לשם אני שואפת ואני גם מאמינה שיש לי את היכולות. ולכן, עצם המועמדות חשובה, גם אם את יודעת שיתכן ולא תיבחרי.

מאז, בכל תפקידי הניהול שביצעתי, שאפתי להוציא ממנו את המקסימום, תמיד חשבתי כיצד אני הופכת את התחום שאני מנהלת ליותר מתאים לצרכנים, יותר רווחי, יותר חדשני. לא חששתי לרצות יותר, להתקדם, להעז, לצאת מאזור הנוחות.

אורן נורי, ורד רמון-ריבלין ויפעת רייטר / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
 אורן נורי, ורד רמון-ריבלין ויפעת רייטר / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו


הדבר החשוב ביותר שאת יכולה לעשות הוא לייצר מודלים ניהוליים מגוונים שישמשו תמריץ לעובדות הצעירות בחברה ויעבירו להן את המסר שהמסלול פתוח בפניהן ועכשיו זה כבר תלוי בהן. זה אומר גם לייצר תרבות ארגונית שהיא נעימה ומכבדת, לדאוג להכשרות ניהול, להבטיח שגרות עבודה שלא מקשות על עובדים ועובדות למצוא את האיזון בין בית לעבודה, ולא פחות חשוב מזה לוודא שיש דרגות שכר שוות שנקבעות באופן לא שרירותי ורק על בסיס של יכולות מקצועיות ושל מדדים שקופים ומוגדרים.

נשים שנמצאות בתפקידי הובלה צריכות להבין את הכח שיש להן לחולל שינוי בתוך הארגון. אני יכולה להעיד שב-AIG ישראל המנהלים, גם בדרג מנכ"ל וגם בדרגי ביניים, תמיד ראו בסמכות שניתנה להם כמנהלים וכמנהלות, הזדמנות לפעול לקידום ערכים שהם האמינו בהם. זו זכות גדולה להשפיע על חייהם של אנשים לטובה, ולייצר הזדמנויות קידום עבורם, לא משנה מאיזו נקודת פתיחה הם מגיעים.

נשים צעירות חיות היום בדור שכבר יש להן מודלים של נשים מעוררות השראה, זה יתרון עצום, זו נקודת פתיחה אחרת. יש משפט שאומר "את לא יכולה לרצות מה שאת לא רואה".

נשים צעירות שרואות מנהיגות נשים, ישאפו גם להיות בפוזיציה הזאת, וגם יאמינו שהן מסוגלות.

לכורסה המעוצבת של יפעת רייטר >

משתתפות נוספות