בשיתוף
רונית אטד / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
רונית אטד
מנכ"לית מיקרוסופט ישראל

"פחד לא מנהל אותי. הדיוק הזה של מה נכון לי תמיד עזר לי להתקדם ולהנות ממה שאני עושה"

ניהול קריירה. סדרי העדיפויות שלי מאוד ברורים. הייתי נוכחת עבור הילדים ובמקביל התקדמתי בניהול. בכלל לא הייתה לי אופציה לא לעשות קריירה משמעותית. זה כל כך טבוע בי להשפיע, לייצר אימפקט שלא עבר לי בכלל בראש אם כן או לא לנהל קריירה.

הקפדה על סביבת עבודה מהנה. קודם כל אני עושה את מה שאני אוהבת. ההנאה שלי היא לעבוד עם אנשים. כמנהלת אחד התפקידים שראיתי לנגד עיני זה לוודא שכל אחד בארגון נמצא במקום שמתאים לו ומעצים אותו. בסוף אנחנו עובדים עם אנשים ואנשים עובדים בשבילנו. חשוב לי שבסביבת העבודה שלי תהיה חוויה מהנה. אנחנו מבלים את רוב הזמן בעבודה וחשוב שזה לא יהיה עול.

להיות נוכחת. אני אדם נוכח. אני חרוצה ועבדתי המון שעות ביממה. אבל תמיד ידעתי לעשות הפרדה - כשאני בעבודה אני לגמרי בעבודה וכשאני בבית - אני בבית. זה מיינדפולנס לפני שקראו לזה מיינדפולנס. דאגתי להיות פעמיים בשבוע עם הילדים מרגע שסיימו את המסגרות ועד שהלכו לישון. רק אז התחלתי משמרת שניה בעבודה. הייתי איתם בבית אחר הצהריים והודעתי שאני לא זמינה פעמיים בשבוע. זה לא היה לגיטימי לפני עשרים שנה, אבל לא היה לי פחד שניהל אותי.

התקדמות מאוזנת לעומת עלייה מהירה בסולם הדרגות. ויש עוד דבר שעזר לי - הורסטיליות. המעבר בין תפקידי רוחב. לאורך השנים עברתי בין תפקיד לתפקיד מתוך סקרנות. בדיעבד, הבנתי שזה מאוד קידם אותי כי העניק לי ניסיון נרחב. לאו דווקא צריך להתקדם כל הזמן למעלה, כי אז הידע שלך מתרכז בתחום מאוד צר. החוכמה היא לעבור מגוון תפקידים - לנהל מכירות, לנהל פיתוח וכו. זה נותן לך הבנה עמוקה ורחבה של הארגונים השונים ויכולת טובה יותר לנהל ארגונים מגוונים ולפתור סיטואציות מורכבות.

רונית אטד ואורן נורי / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
 רונית אטד ואורן נורי / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו


נשים הן בדרך כלל צנועות יותר וצריך לזהות יכולות בין השורות. הטבע שלנו כבני אדם הוא לבחור לעבוד עם אנשים שדומים לנו. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו: האם אתגרתי את עצמי מספיק כדי שסביבי יהיו אנשים שונים ממני? בגלל שרוב העמדות הבכירות הן עדיין בידי גברים, באופן טבעי הנטייה תהיה לבחור דומים להם. המשימה היא להיפתח לסגנונות אחרים ולהיות במודעות שצריך מגוון סביבך כדי להביא לשולחן יכולות אחרות. לי קל להבין נשים ולקרוא בין השורות מה היכולות גם כשהן מצטנעות.

לך, האישה שרוצה להגיע לעמדת הובלה הייתי מציעה:

1. לדעת מה את רוצה.
2. להגיד מה את רוצה.
3. לא לפחד מלא. יכול להיות שתתמודדי על משרה ולא תקבלי אותה. אז מה, העיקר שניסית. אולי לא היית מוכנה למשרה עד הסוף בשלב זה, אבל גם ככה אנחנו בוחרים ונבחרים למשרות שאפשר להתפתח בהן. צריך לנסות.
4. להשתמש בנטוורק - ברשת קשרים. נשים הן ברובן מאוד חברתיות - בנטוורק האישי היכולת מאוד גבוהה אבל בנטוורק מקצועי הן פחות משתמשות. זה חשוב מאוד ובטח בעידן הזה חשוב אפילו יותר כי בעולם היברידי אין הרבה אפשרויות להיפגש במסדרון ולדבר. צריך להקדיש לזה יותר תשומת לב ופוקוס.
5. אני מאוד מאמינה בחיזוק חוזקות, בלדעת במה את טובה ולחזק את זה. פערים צריך להקטין אבל לא צריך לעבוד במה שאת לא טובה בו, תהיי מצטיינת במה שאת טובה בו באמת.
6. את צריכה להיות בעלת חמלה כלפי עצמך. חמלה עצמית היא קריטית. חשוב להיפטר מייסורי מצפון.
7. חריצות, נחישות ומקצוענות מאוד חשובות.
8. את צריכה מערכת תומכת מסביב - בן זוג, משפחה ואאוטסורסינג לדברים שלא חייבים לעשות אותם. התמזל מזלי ויש לי בן זוג והורים מאוד תומכים.
9. אם לא טוב לי אני זזה ואומרת את זה. זה אף פעם לא נבע מפריבילגיה כלשהי ברקע, אלא מבחירה ומתפיסת עולם. הדיוק הזה של מה נכון לי - תמיד עזר לי להתקדם ולהנות ממה שאני עושה. כשנהנים קל יותר להצליח.

לכורסה המעוצבת של רונית אטד >

משתתפות נוספות