בשיתוף
רגינה אונגר / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
רגינה אונגר
יו"ר פקר פלדה וסגנית נשיא לשכת רואי חשבון

"ולא… לפחד מהפחד"

"מהרגע שבו האישה נעשית שווה לגבר - היא מתעלה עליו" - מרגרט תאצ'ר.

עברו יותר מ-40 שנה מאז כיהנה תאצ'ר כראש הממשלה החזקה של בריטניה והמשפט נכון מתמיד. בעמדות הניהול, בהן אני מכהנת שוויון מגדרי בעמדות מפתח הוא נר לרגליי. יש לי הזכות לעסוק במה שאני אוהבת - ניהול פיננסי ואנשים. במקור רציתי לעסוק בפסיכולוגיה, ואני מרגישה שהרבה מעולם הניהול שלי כרוך בהקשבה לאנשים ובחמלה.

לא הרתיע אותי לעסוק בעולם הגברי של הפלדה! זה עולם מרתק, שבו יכולות הביצוע וההצלחה נגזרות מיכולות חשיבה גמישות ובלתי שגרתיות ויכולת התאמת הארגון לעולמות המשתנים בעידן הקורונה. ואני גאה על כך שבפקר גישה זו הצליחה מאוד.

בבית בו אני גדלתי - אין דברים בלתי אפשריים. אם רוצים מספיק - מצליחים! אבי נהג לומר שיש לו שלושה בנים, וזו תמצית הכל. אין הבדל בעמדת הפתיחה, יש הבדל בדרך החשיבה של הסביבה על שוויון. כל מי שהגיעה לעמדת מפתח צריכה להילחם, גם אם היא בעצמה לא חשה אפליה.

רגינה אונגר ואורן נורי / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו
 רגינה אונגר ואורן נורי / צילום: הראל מדהלה - ספארק סטודיו

להעז לחלום, לא להיפגע מסירובים, להעז לבקש, להעז לפנות. נשים צריכות לדבר על כסף, לדרוש שכר הולם, לנהל מו"מ ולקבל את מה שמגיע להן עבור התפקיד שהן מאיישות. המגדר מלווה אותנו, אבל הוא לא מגדיר אותנו. כל אחת מאיתנו צריכה לדאוג שבעמדות ניהול מסביבנו וגם מי שתחליף אותנו תהיה אישה, רק כך יהיה שינוי אמיתי לקראת ייצוג של 50% בעמדות ניהול בכירות. כך, לדוגמא, כשאני עורכת כנסים אני שואפת ל50% דוברות, כאשר אני נשאלת להמלצה על דירקטור - אני שואלת למה לא דירקטורית? או כדברי קמלה האריס -
"While I may be the first woman in this office, I will not be the last".

אני סבורה, שכל מנהלת צריכה לשאול את עצמה: מתי בפעם האחרונה קידמת מנהלת?

לכורסה המעוצבת של רגינה אונגר >

משתתפות נוספות