בשיתוף

מה זה תקציב?

@noga_gefen Reply to @adi_shalom6 אחד הסרטון האהובים עלי שהכנתי😍 #למהזה_כמהזה #בריאותפיננסית (בשיתוף @הראל ביטוח ופיננסים | Harel ♬ Relaxed everyday loop BGM - Milk

להורים

ניהול תקציב הוא אחד הדברים שחשוב ללמד מגיל צעיר. מהסיבה שניהול תקציב מתחיל מההפרדה הברורה בין מה אני צריך, מה אני רוצה, על מה אני מוותר, ומה אני מתאפק ודוחה. ההפרדה מתחילה בדברים קטנים: צעצועים או אוכל בחוץ. היא מהווה את הבסיס לצרכנות נכונה ונבונה. הדרך לתרגול ההבנה הזו עובדת בדמי הכיס של הילד. לכן, אם החלטתם לתת דמי כיס, צריך להגדיר בצורה ברורה גם אילו הוצאות הוא מכסה. למשל: דמי הכיס השבועיים צרכים לממן את כל הבילויים עם החברים. מכאן הבחירה של הילד: האם להוציא הכל בבת אחת או לחלק. דברו עם הילד על הבחירות האלו, ואם הוא בוחר להוציא את כל הסכום בפעם אחת, אל תתנו לו עוד כסף לדברים שהוגדרו ככאלו שדמי הכיס מכסים.

הפעלה

שתפו את הילד בתכנון הקניות בסופר. תנו לו תקציב, ושאלו אותו מה אפשר לקנות או לעשות בזה. דברו איתו על דברים שצריך: לחם, חלב, ירקות ופירות, ודברים שרוצים – ואיך מהתקציב שיש לקניות באותו שבוע, מחליטים מה לקנות. בגילים מבוגרים יותר, תנו לילדים לתכנן את החופשה המשפחתית בקיץ. תנו להם תקציב, ושיבחרו לפיו את המקומות שהם רוצים ללכת, וכן פעילויות ללא עלות, לשאר הימים, לאחר שהתקציב נגמר.

צפו במושגים נוספים

כל הזכויות שמורות לגלובס

תקנון