בשיתוף

מה זו ריבית?

@orzutigang רק אותי לא לימדו את זה בבית ספר? 🤯 זה גאוני! אני לא ידעתי! #למהזה_כמהזה #בריאות_פיננסית בשיתוף @הראל ביטוח ופיננסים | Harel ♬ FEEL THE GROOVE - Queens Road, Fabian Graetz

להורים

הבנת המושג ריבית, ובגיל מאוחר יותר גם היכולת לחשב אותה, היא הבסיס להבנה איך כסף עובד: מדוע הלוואות במרבית הפעמים יכניסו אותנו לבור כלכלי, ומדוע הדרך להגדיל את החסכונות שלנו היא על ידי השקעות. עודדו את הילדים לחסוך באמצעות ריבית: אימרו להם שאם הם שמים לפחות חלק מדמי הכיס בחיסכון, אתם תוסיפו להם ריבית על החיסכון בכל חודש בסכום שתקבעו. כך התחושה שריבית יכולה לגרום לכסף לגדול תהיה ברורה יותר.

הפעלה

ההפעלה מתאימה לילדים שמתקרבים לגיל בר/בת המצווה. התחילו ללמד אותם על השקעות: בקשו מהם לקרוא וללמוד על מושגים כמו תשואה, סיכון, ריבית, ומניות. שבו יחד ובחרו 2 מניות או תעודות סל לאחר שבחנתם פרמטרים שונים והגעתם למסקנה שהן המניות או התעודות שכדאי לקנות. והשקיעו בכל אחת מהן סכום נמוך. בקשו מהילד לעקוב אחריהן ברמה שבועית ועירכו שיח: מה קרה השבוע שהשפיע על הכסף שהשקעתם. 

מי שלא רוצים להשקיע כספים בפועל לא חייבים לרכוש את ניירות הערך, אפשר גם לפתוח תיק השקעות וירטואלי שמדגים מה קורה עם ההשקעה שלנו בזמן אמת. 

צפו במושגים נוספים

כל הזכויות שמורות לגלובס

תקנון