בשיתוף

מה זה כרטיס אשראי?

@itaimarshall יש לכם כבר כרטיס אשראי? 💳חשוב שתבינו איך להשתמש בו נכון#למהזה_כמהזה #בריאות_פיננסית בשיתוף @הראל ביטוח ופיננסים | Harel ♬ original sound - איתי מרשל

להורים

המשמעות של תשלום בכרטיס אשראי היא שחברת האשראי או בית העסק נותנים לנו הלוואה עד למועד שבו מחייבים את החשבון שלנו במלוא המחיר של המוצר או השירות. זאת לעומת כרטיס "דביט" שמחייב מיידית את החשבון בכל עסקה ולא מאפשר לנו לחרוג מעבר למסגרת העו"ש. כשיש כמה כרטיסי אשראי זה הופך להיות מאתגר יותר לעקוב אחרי כל ההוצאות ולוודא שאנחנו לא מוציאים יותר ממה שאפשר, וזה גם יכול לעלות לנו כסף בעמלות שונות.
כדאי להסביר לילדים שכרטיס האשראי מחובר לחשבון הבנק והוא בעצם הרשאה לבנק לשלם מהכסף שלנו, לא כסף שצומח "מהאוויר". לכן צריך לשמור עליהם במקום בטוח ולא להשתמש בהם ללא רשות. כשהם גדלים, כדאי ללמד אותם איך להיזהר מאתרים מתחזים ומהונאות ולא למסור פרטים מזהים של הכרטיס סתם ככה.

הפעלה

שבו ביחד ונסו להבין כמה כרטיסי אשראי כדאי להחזיק? האם כשיש הרבה זה אומר שיש לכם הרבה כסף? או שאם יש הרבה כרטיסים זה בעצם לא כל כך טוב? אפשר גם לעבור על התנאים בהסכם של כרטיס האשראי על מנת להראות שכסף לא מגיע חינם ויש לו מחיר.

צפו במושגים נוספים

כל הזכויות שמורות לגלובס

תקנון