בשיתוף

מה זה חיסכון?

@michalmatzov מה הדבר שבשבילו אתם חוסכים כסף?❤️בשיתוף @harel_insurance_finance #למהזה_כמהזה#בריאות_פיננסית ♬ original sound - Michal Matzov

להורים

חינוך לחיסכון הוא חינוך חשוב והוא ילמד את ילדיכם לדחות סיפוקים ולהתמיד למען השגת מטרה מסוימת. יש גם חשיבות לחינוך לחיסכון לעתיד לעת צרה. הרגל נכון של חיסכון הוא הפניית חלק מהתקציב לחיסכון, ורק לאחר מכן תכנון של הוצאת שאר הכסף. כדאי לעודד את הילדים לשני סוגים של חיסכון: חיסכון ללא מטרה מסויימת, וחיסכון להשגת יעד. לשם כך, תוכלו לשלם להם ריבית על הכסף שנחסך, או להחליט שאם הם חוסכים ליעד גדול: למשל טלפון נייד, אם הם מגיעים לאחוז מסויים מהיעד אתם תשלימו להם את היתר.

הפעלה

שבו עם הילד והחליטו לאיזו מטרה רוצה לחסוך - פלייסטיישן חדש, כלי נגינה, גלשן, וכו'. לאחר מכן, בדקו כמה כסף יש ברשותו עכשיו וחשבו בתוך כמה זמן הוא יכול להשיג את ההפרש הנדרש עם דמי הכיס ושאר הכנסותיו (עבודת קיץ, מתנת יום הולדת וכו').
אפשר לבדוק יחד מה היה קורה לסכום הראשוני שברשותו אילו היה מעביר אותו למכשיר פיננסי כלשהו - דוגמת תוכנית חיסכון או קופת גמל - והאם היה מגיע יותר מהר אל מטרתו.
אם מטרת החיסכון מאתגרת, אפשר גם להציע בונוס על התמדה בחיסכון - ריבית שתוסיפו לו אחת לכמה זמן (תלוי בגיל הילד ובסכום שצריך לחסוך), או מענק התמדה אם יצליח הילד לחסוך בעצמו לאורך זמן אחוז מסוים מהכסף שתגדירו יחד.

צפו במושגים נוספים

כל הזכויות שמורות לגלובס

תקנון