להרשמה שיתוף
צילום: Shutterstock

"נשים מנהלות מביאות לארגונים פן של ניהול אחראי, איכותי ומתחשב - אסרטיבי אבל עם חמלה"

צילום: Shutterstock
שלוש מנהלות בכירות בקבוצת ישראכרט, אשר שימשו כמנטוריות מקצועיות לנשים בתחילת הקריירה בפרויקט "מדברות", משתפות מניסיונן בעולם העבודה והניהול. מה הערך המוסף שנשים מעניקות לארגונים ומה נדרש כדי להתקדם מקצועית וניהולית
07.07.2022 | יובל גמליאל

הכתבה בשיתוף ישראכרט

כ-25 מנהלות ובכירות בחברות וארגונים עסקיים שונים השתתפו בפרויקט "מדברות 2022". הנשים העסוקות הללו נרתמו לתרום מניסיונן ולשמש מנטוריות לצעירות בתחילת דרכן המקצועית המבקשות ללמוד, להתפתח, להכיר, לשנות ולהתקדם מקצועית. המפגשים התקיימו פנים אל פנים במתכונת speed dating במטרה למקסם את החוויה האישית והלימודית.

בשנה הנוכחית שלוש מהמנטוריות הגיעו מקבוצת ישראכרט, שוחחנו עימן על קידום נשים בארגונים, על חשיבותו של הקול הנשי בהם וכיצד מאזנים בין עבודה תובענית לחיי משפחה.

לימור שאקו, סמנכ"לית משאבי אנוש - "לארגן את הזמן באופן מובנה ומוקפד לא על חשבון מצוינות וביצועים"


"בחברת ישראכרט קיים רוב נשי מוחלט (כ-70%) גם בהנהלה וגם בדירקטוריון. אנחנו שמות דגש רב על קידום עובדים פנימיים, כך שנוכח העובדה כי קיים רוב נשי גם בקרב העובדים, ניתן להבין כיצד המגמה הזו עוברת גם לדרג המנהל, כמו גם המקצועי בחברה. הנתון הזה הוא מדהים בעיניי ויוצא דופן והוא נותן לנו הרבה תקווה. בנוסף, 50% מהמנהלים שלנו התחילו במוקדי החברה ולכן הם מכירים את התרבות הארגונית ואת הטרמינולוגיה הפנימית, כך שהידע הזה מסייע גם לנשים כשהן מעוניינות להתקדם".

מטבע הדברים, נשים חוות קשיים מרובים יותר בעבודה, בטח בתפקידים תובעניים, כיצד הן יכולות להתגבר על כך?

"בעולם של היום נשים קרייריסטיות מקבלות תמיכה מהבית או גורם אחר. בנוסף, אם יש מישהי שמאוד רוצה להתקדם ולהתפתח והנסיבות האישיות לא מאפשרות לה - הרי שיש עדיין המון משרות אם שפתוחות עבורה, דרכן היא תוכל להתקדם ולהוכיח את עצמה גם ב-80 אחוזי משרה. באופן כללי יש לנשים את היכולת לייצר תפוקה של 10 ו-12 שעות ב-7-8 שעות בלבד. הן מולטי-טאסקיות ולכן ארגונים מתברכים בהן".

מהם הטיפים שאת יכולה להעניק לנשים שרוצות להתקדם בעבודה עם כל האתגרים של האימהות?

"הטיפ המרכזי שלי הוא שמתחילת הקריירה כדאי לארגן את השבוע בצורה מאוד מובנית ומוקפדת בין משפחה לדרישות העבודה בדגש על מצוינות וביצועים ועם תוצאות. זהו לדעתי סוד להצלחה של נשים בקריירה. סדר כזה הופך אותך למפוקסת, ומאוד ממוקדת מטרה. מי שתדע לבצע תעדוף נכון ולא תוותר על מצוינות ותוצאות, בסוף יהיה לה זמן להכל. כל זה צריך להגיע כמובן לצד מיומנויות ומוטיבציה. בסוף כל עובד, ולא משנה אם זה גבר או אישה, צריך גם הנעה פנימית ואנרגיה להצלחה".

מהם הרשמים שלך מפרויקט מדברות?


"היה לי כבוד גדול מאוד להשתתף בפרויקט. הייתה לי את הזכות להכיר נשים מעוררות השראה באירוע ההתנעה. וגם בהמשך, הבנות שהגיעו אליי לייעוץ היו ברמה מאוד גבוהה ופתוחות למשוב".

לימור שאקו, סמנכ''לית משאבי אנוש, קבוצת ישראכרט / צילום: מיכה לובטון
 לימור שאקו, סמנכ''לית משאבי אנוש, קבוצת ישראכרט / צילום: מיכה לובטון

הגר בן עזרא, משנה למנכ"ל וראש חטיבת לקוחות פרטיים - "המציאות השתנתה, הקידום מתבצע על ידי מצוינות ותוצאות ובפועל נשים רבות שנמדדות על בסיס זה נמצאות בעמדות מפתח"

"במציאות הנוכחית ישנם ארגונים שנושא קידום הנשים בקרב העובדים וההנהלה אצלם הוא מאוד מתקדם ויש כאלו שפחות שמים דגש על כך. בקידום נשים הכוונה היא לא לקידום סתמי - רק בגלל שמדובר על אישה - אלא על פוטנציאל אמיתי של נשים מקצועיות, מקצועניות ומוכשרות בעלות יכולות ניהוליות. ההתנהלות שלנו בקבוצת ישראכרט, שבה קיים רוב נשי, מהווה בעיני דוגמה לקידום על בסיס איכות ומקצוענות".

מהי החשיבות של נשים מנהלות בארגונים בעינייך?

"נשים מביאות איתן פן של ניהול אחראי יותר ומחקרים אף מוכיחים זאת. בישראכרט למשל הן הופכות את הארגון לחזק, איכותי ואסרטיבי אבל גם עם חמלה כשצריך".

כיצד חווית את ההשתתפות בפרויקט מדברות?

"מדברות הוא בראש ובראשונה פרויקט מרגש בעיני. הוא מאפשר למנהלות בכירות לקדם, לסייע ולייעץ לנשים צעירות שמגיעות ממגוון מקומות. באופן אישי חנכתי בפרויקט שתי נשים מתחומים שונים שביקשו להבין כיצד אפשר לפתח קריירה תוך כדי השקעה גם במשפחה. אלו שאלות שרק לנשים יש את היכולת לענות עליהן ואני מאוד שמחה שלקחתי חלק בפרויקט. הליווי שלי לאותן נשים נמשך עד היום - אם ברמת הייעוץ האישי ואם זה בחיבורים עם ארגונים וחברות שונות".

הגר בן עזרא, משנה למנכ''ל וראש חטיבת לקוחות פרטיים, קבוצת ישראכרט / צילום: תמר מצפי
 הגר בן עזרא, משנה למנכ''ל וראש חטיבת לקוחות פרטיים, קבוצת ישראכרט / צילום: תמר מצפי

גילי הוך, סמנכ"לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי - "על מנת להתקדם בארגונים דרוש סוג של שובר שוויון"

"קיימת חשיבות עצומה בגיוון מגדרי וחברתי בכל דרג בארגון, ובפרט בהנהלה. המטרה היא לאפשר לנשים למצוא את מקומן ולעודד אותן למצוינות. לפעמים נשים צריכות קצת דחיפה וכשאתה נותן את להן את ההזדמנות השווה ואת התחושה שהן שותפות - הן מצליחות למקסם את היכולות שלהן; כי בסוף הדגש הוא על קידום על סמך יכולות וביצועים".

עד כמה ישראכרט דוגלת בעיקרון השוויון המגדרי?

"קבוצת ישראכרט היא דוגמה לחברה עסקית שהשכילה לגוון את הדרג הניהולי שלה. יש בארגון נשים רבות בתפקידים בכירים, כולל יו"רית הקבוצה. הדבר הזה מאוד בולט וברור בחברה. נשים צעירות שואבות מכך עידוד והכוונה ומבינות מהן המסלולים שעליהן לעבור על מנת להפוך למנהלות בעצמן".

גילי הוך, סמנכ''לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי, קבוצת ישראכרט / צילום: טרלן בן אבי
 גילי הוך, סמנכ''לית אסטרטגיה ופיתוח עסקי, קבוצת ישראכרט / צילום: טרלן בן אבי

מהם הטיפים שלך לנשים שמעוניינות להתפתח מקצועית ולא יודעות כיצד לעשות זאת?

"אישה שרוצה להתפתח ולהתקדם בארגון צריכה להיות בעלת 'ראש גדול' ולהביט על הארגון ממעוף הציפור. היא צריכה ללמוד ולהתפתח כל הזמן, ולא פחות חשוב ליצור רשתות מקצועיות חברתיות וליידע את הגורמים הרלוונטיים על רצונה להתקדם. ישנם עובדות ועובדים שסבורים שהם עושים את העבודה בצורה טובה ולכן הם יקודמו, אבל זה לא מספיק. צריך לייצר ערך נוסף - סוג של שובר שוויון - על מנת להתקדם. זוהי גם המהות בעיני של פרויקט מדברות - נשים שמחפשות את אותו שובר שוויון ומקבלות אותו בדמות ייעוץ ותמיכה ממנהלות בכירות שעשו כבר את הדרך הזו והצליחו בה".

תקנון