בשיתוף מקבוצת
צילום: שי גיל

צילום: שי גיל

ממכשול לאלמנט פיסולי רב תכליתי: שיפוץ דירה שבמרכזה גרם מדרגות לשימור

הדירה משתרעת על קומה שלמה בבניין לשימור בת"א. בני הבית ביקשו להפוך אותה לחלל מארח, מזמין, שיקי ואלגנטי, מבלי לוותר על פונקציונליות תכנונית. גרם מדרגות הבניין שמצוי במרכז הקומה עוטף את לב הבית ומכיל בתוכו מקום אחסון, ספריה וקמין – הוא מלווה את הבאים מאזור האירוח אל תוך ומתוך החללים הפרטיים
08.08.2022
צילום: באדיבות המצולמיםצילום: באדיבות המצולמים
סטודיו בר גיל-קון
מתמחים בתכנון בניה פרטית ודיור יוקרתי. הסטודיו הוקם ע"י הגר בר-גיל וטל קון. אנו פועלים במגזר הפרטי והציבורי, ועוסקים בתכנון ובעיצוב מרחבים מסחריים ועסקיים ייחודיים - אדריכלות ועיצוב פנים כמוצר שלם לבתים פרטיים ודירות יוקרה למגורים. מטרתנו היא לייצר סביבה חווייתית, רגשית, מפתיעה, מדויקת ומעוררת חשיבה - מתוך רצון להפוך את הצופה לשוהה ולייצר חיבור אמיתי בין המקום למשתמש, או למבקר בו.

מה היה הצורך של הלקוח, באילו אתגרים נתקלתם במהלך העבודה וכיצד התגברתם עליהם?

שיפוץ מלא לדירה תל אביבית ישנה: הדירה, בשדרה בלב העיר, לא נתנה מענה מלא לצרכי המשפחה שגרה בה, שהשתנתה והתרחבה עם השנים. המשפחה המקסימה שמתגוררת בה ביקשה להפוך אותה לחלל מארח, מזמין, שיקי ואלגנטי, שתואם את אורח חייהם כמשפחה שאוהבת לבשל ולארח; וכן לשלב בה את האהבה שלהם לתרבות, ספרים ואמנות יחד עם חשיבה על אחסון רב ופונקציונליות תכנונית.

צילום: שי גיל
 צילום: שי גיל

הדירה בשטח 166 מ"ר השתרעה על גבי קומה שלמה, שבמרכזה גרעין מדרגות מרכזי כחלק מבניין לשימור. מיקום הגרעין במרכז יצר אתגר להתאמת החלל לצרכים המשתנים של המשפחה. לבסוף הוא הפך ממכשול לאלמנט פיסולי רב תכליתי העוטף את לב הבית ומכיל בתוכו מקום אחסון, ספריה, קמין - ומלווה את המפגשים מאזור האירוח אל תוך ומתוך החללים הפרטיים.

במרכז הבית בהמשך לספריה, פתח הכניסה לחדר המדרגות של הקומה / צילום: שי גיל
 במרכז הבית בהמשך לספריה, פתח הכניסה לחדר המדרגות של הקומה / צילום: שי גיל

מתוך הערכים של פוג'יטסו, איזה מהם באים לידי ביטוי בסגנון העיצובי וכיצד?

סברנו כי בתכנון הבית המדובר החללים צריכים לשרת את המשתמשים ולשדר את הסגנון העיצובי הנכון עבורם. כל זאת מתוך מבט של פונקציונליות, פרופורציות, מרקמים ואירועים המתרחשים בתוך אותם החללים. מערכות הבית מוסתרות ומשתלבות מתוך מטרה לא להפריע לעיצוב הפנים של הדירה וכך גם מערכת המיזוג מסוג VRF שהותקנה בדירה.

מערכת זו אפשרה לנו לשלב את יחידות מיזוג האוויר בחללים גבוהים מעל נגרות מותאמת אישית שאין בהם שימוש ולייצר מראה נקי - CLEAN SO וחזק - SO STRONG. היא ממזגת את החללים דרך פתחי דקור דקי שוליים ארוכים שמחמיאים לעיצוב הנקי והמודרני של הדירה. כל זאת מבלי לפגוע בגובה בחלל החדרים. בנוסף, בדרך זו גם טיפלנו בחזית התקרה כחלק מאפיון החללים ועיצוב הפנים.

צילום: שי גיל
 צילום: שי גיל

מה הייחודיות שלכם כאדריכלים ומה הסגנון שאתם מזוהים איתו וכיצד הם באים לידי ביטוי בפרויקט?

בסטודיו אנחנו אוצרים יחד המון ידע וניסיון מקצועי רב ומשלבים אותם בתשוקה ליצירת חיבור בין אדריכלות לעיצוב פנים, בין רעיון לביצוע. כשהתוצאה הסופית עולה על סך חלקיה ומייצרת קשר בין מרחב, סביבה ואדם - שפועלים בסינרגיה ומותאמים אישית לכל לקוח.

אנו מביאים לשולחן חשיבה מעמיקה ויצירתית בשילוב תפיסת עולם צעירה ודינמית. כך אנו מייצרים, מפתחים, ומתכננים מרחבים ייחודיים לכל לקוח - מתוך הגדרת מטרות משותפת, שאילת שאלות מנחות, ניתוח פרוגרמתי של הפרויקט, התאמה למודל העסקי ועמידה בתקציבים. 

צילום: שי גיל
 צילום: שי גיל

משתתפים נוספים

רוצים לקחת חלק ב-BLUEPRINT?

ספרו לנו על פרויקט שעיצבתן או עיצבתם, והפרויקטים הנבחרים יתפרסמו במתחם.

לקוחות של פוג'יטסו?

בשליחת טופס ההצטרפות אני מאשר/ת את תקנון פרויקט BLUEPRINT במסגרתו יוכלו גלובס ושותפי הפרויקט ליצור עימי קשר. כמו כן, אני מאשר/ת העברת הפרטים שבטופס לפורום המנהל של הפרויקט. בנוסף, אני מאשר/ת קבלת מידע וחומר שיווקי ופרסומי מגלובס.