שיתוף פרויקט
בשיתוף:
חזרה לעמוד הראשי
משה ארדר, מנכ''ל אלקטרה מיזוג אוויר / צילום: משה נחמנוביץ משה ארדר, מנכ''ל אלקטרה מיזוג אוויר / צילום: משה נחמנוביץ

אינוורטר טיים – מגמות השוק, הסביבה, הצרכנים והמגזר העסקי

על רקע המעבר של שוק המזגנים למזגני אינוורטר, החוסכים עד 50% מצריכת החשמל וגם שומרים על הסביבה, נולד מגזין ייחודי זה, המציג את המהפכה ומספר על השותפים המסייעים להוביל אותה ● משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר, מסביר למה ישראל עוברת לאלקטרה אינוורטר, ולמה זה כדאי

שיתוף

הכתבה בשיתוף אלקטרה מיזוג אוויר

בחודשים האחרונים, בשקט יחסי, החל מהלך דרמטי בתחום מיזוג האוויר בישראל המשפיע על כל אחת ואחד מאיתנו. בעקבות הוראה רגולטורית שהתקבלה ב-2022, בעוד כשנה ייפסק יבוא מזגנים בטכנולוגיית On/Off ושנה לאחר מכן תיאסר כליל מכירתם של מזגנים בטכנולוגיה זו. במקומם יורשו לשיווק רק מזגנים בטכנולוגיית אינוורטר, החסכונית בחשמל והידידותית לסביבה.

הוראה זו, לצד מהלכי רגולציה ותקינה נוספים, כמו חיוב השוק במעבר לגז מזגנים ידידותי לסביבה, עתידים 'לאתחל' את שוק מיזוג האוויר ולשנות אותו לבלי הכר. הרגולציה, המחייבת את חברות מיזוג האוויר, יצרנים ויבואנים, לזנוח את המוצר הישן ולעבור למוצר חדש בטכנולוגיה מתקדמת יותר, משתלבת עם האסטרטגיה העסקית שמובילה אלקטרה בשנתיים האחרונות, ערך אמיתי לצרכן לצד אחריות סביבתית.

עולם חדש - דרישות חדשות

מקורן של התקנות החדשות הן בשוק האירופי, שהתקינה החדשה בישראל מותאמת אליו. שם המעבר למזגנים בטכנולוגיית אינוורטר התרחש כבר לפני למעלה מעשור. מדובר בחלק ממגמה עולמית, שבמסגרתה חברות מכל ענפי המשק נדרשות להראות מחויבות
גוברת לפתרון משבר האקלים ולהתאים את פעילותן להיבטים אקולוגיים שונים - ובכך להיענות לא רק לדרישה הרגולטורית אלא גם לדרישה הגוברת מצד הצרכנים, המחזיקים בתודעה סביבתית חדשה.

אלקטרה וחברות עסקיות כמו אדידס, נספרסו, איקאה ורבות אחרות, מבינות את ערך אימוץ תפיסת הקיימותּ כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה העסקית שלהן ואת תרומתו לא רק לסביבה, אלא גם לבעלי המניות.

הדרך למימוש האסטרטגיה הסביבתית

מה שמשותף לחברות הללו הוא היכולת שלהן לספק שירותים ומוצרים ידידותיים יותר לסביבה. מוצרים אלה טומנים בחובם ערך כפול: הם מאפשרים לחברה היצרנית להפחית את טביעת הרגל האקולוגית שלה ולא פחות חשוב - הם מדרבנים את הצרכנים
לנהוג באופן אחראי ומקיים.

אולם הצלחתם של מוצרים כאלה תלויה בשני תנאים - ראשית, עליהם להיות איכותיים ויעילים ובד בבד שיהיה בהם ערך משמעותי מעבר לפן הסביבתי. מחקרים מהארץ ומהעולם מראים שבבחירה בין החלופות, הצרכן יבחר בחלופה הסביבתית יותר בתנאי שהיא משרתת צרכים נוספים והוא לא משלם מחיר כבד מדי עבורה. תנאי זה יכול להיווצר באמצעות רגולציה ותקינה תומכת וכן באמצעות מודעות צרכנית גבוהה. כשמתקיימים התנאים הללו, מוצרים בעלי ביצועים המיטיבים עם הסביבה יזכו לביקוש גבוה יותר, משום
שאלה עומדים בציפיות של בעלי העניין ומספקים ערך גבוה יותר לצרכן.

ובחזרה לשוק המיזוג המקומי, נראה שהמהלכים הרגולטוריים שהוזכרו מספקים את התנאים המתאימים לשיווק של מוצרים סביבתיים יותר. כשחקן מוביל בענף, אלקטרה הטמיעה את תפיסת הקיימות באסטרטגיה העסקית ותנאי השוק החדשים מאפשרים לה כעת להתקדם צעד נוסף במימוש תפיסה זו, לקחת אחריות על המציאות שבה אנו חיים ולהוביל את נושא הקיימות בענף מיזוג האוויר בישראל. סדרת מזגני אלקטרה אינוורטר, בעלת הביצועים הסביבתיים המתקדמים בשוק כיום, מאפשרת לנו למלא אחר שאיפה זו. היא עונה על הצורך של הצרכנים במוצר ידידותי לסביבה שגם מספק ערך אמיתי, תואמת את תנאי השוק החדשים ועוזרת לנו לממש את השאיפה להביא לשינוי המציאות בקנה מידה רחב.

אני מזמין אתכם להכיר את השותפים שלנו, המובילים יחד איתנו את המעבר של ישראל לאלקטרה אינוורטר, מזגנים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, שגם חוסכים לכולנו בחשמל ובכסף וגם תורמים לסביבה.

קריאה מהנה,
משה ארדר, מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר