גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי
בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

20:28

השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר בעקבות המגעים בעסקת החטופים.

ישראל טרם הגיבה לתשובתו של חמאס אך גורמים בכירים מדגישים כי המתווה שאושר על ידי חמאס אינו תואם את ההצעה של ישראל וכי כרגע צוות המו"מ לומד את הצעת חמאס: "ההצעה שלה חמאס הסכימה שונה מההצעה שישראל הסכימה לה. נכנסו סעיפים שלא הכרנו", טוען גורם בישראל. במקביל, גורם בקבינט טוען כי: "מדובר בהטעיה של חמאס, שמנסה להציג את ישראל כסרבנית". בנוסף, גורמים בכירים בישראל מדגישים: "לא מתייחסים להודעה ברצינות, זו הצעה מרחיקת לכת בנושאי ליבה שלא מקובלת על ישראל".

19:46

בעקבות הודעת חמאס בהודעה על הסכמתו לעסקה להפסקת אש השקל מתחזק מול הדולר בשעה זו שנסחר סביב 3.71 שקלים. 

מוקדם יותר היום (ב') שער הדולר-שקל עמד על 3.75 שקלים ברקע הדיווחים על התקדמות לעבר פעולה ברפיח וכישלון המגעים. כעת, השקל מגיב בחיוב לדיווחים ומתחזק קלות מול המטבעות הזרים.

לפני מספר דקות התקבל הדיווח כי חמאס הודיע למצרים ולקטאר על הסכמתו למתווה שהציעו להפסקת אש. "ראש הלשכה המדינית איסמאעיל הנייה קיים שיחת טלפון עם ראש ממשלת קטאר ועם ראש המודיעין המצרי, והודיע ​​להם על הסכמת חמאס להצעתם להסכם הפסקת האש", נכתב בהודעה. ישראל עוד לא קיבלה אימות להודעת חמאס מהמתווכות. 

17:30

ירידות קלות בנעילה בת"א: מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 90 השיל מערכו 0.6%. בלט לשלילה מדד ת"א בנקים 5 שירד בכ-1.4%. מנגד, מדד ת"א ביומד קפץ בכ-1.9%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקלים.

בלטו לשלילה מניות דוניץ , אשטרום קבוצה , ישראל קנדה , תורפז  ואלקטרה נדלן .

מנגד, מיטרוניקס , אלקטריאון , דלתא מותגים  ונאייקס  נסחרו בעליות.

בשוק החוב המקומי, התשואה על אג"ח ישראל ל-10 שנים טיפסה קלות ונסחרה סביב 4.68%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרה במגמה דומה ועלתה ל-4.29%.

בשוק המט"ח, הדולר התחזק מול השקל ב-0.3% ונסחר סביב 3.73 שקלים. האירו התחזק ב-0.8% ונסחר סביב 4.02 שקלים.

16:27

מפתחת הטכנולוגיה לרכב ארבה רובוטיקס מנסה את מזלה בבורסה של ת"א: חברת האוטוטק מישראל הגישה לאחרונה טיוטת תשקיף לגיוס של 120 מיליון שקל בהנפקת אג"ח, וצפויה לרשום במקביל גם את מניותיה למסחר בבורסה המקומית, במסגרת הרישום הכפול. כיום נסחרת ארבה בנאסד"ק לפי שווי של 138 מיליון דולר. 

15:02

המסחר בתל אביב מתנהל עם אוזן קשבת לנעשה ברפיח - כעת המדדים יורדים, אם כי בשיעור נמוך בהשוואה לתחילת יום המסחר, מדד ת"א 35 יורד כעת ב-0.2%, ת"א 90 ב-0.5, מדד הבנקים יורד ב-0.8%. 

בשוק החוב עלו תשואות האג"ח הממשלתיות במעט, אג"ח מדינה ל-10 שנים נסחרה ב-4.66% והמקבילה לשנתיים ב-4.29%. מדדי האג"ח הקונצרניות נסחרו גם הן בירידות קטנות של כ-0.15%.

14:37

חברת הטכנולוגיה אלוט  הודיעה היום על שינוי בעמדת המנכ"ל: ארז ענתבי עוזב את התפקיד באופן מיידי אחרי למעלה מ-7 שנים ומוחלף על-ידי אייל הררי, שניהל עד לאחרונה את רדקום במשך מספר שנים. הררי מסר שהוא נרגש להצטרף לאלוט, שיש לה לדבריו מסורת של חדשנות ומצוינות. מניית אלוט הציגה תשואה שלילית בתקופת כהונתו של ענתבי אך היא עלתה ב-61% בחודשים האחרונים, ונסחרת בשווי 80 מיליון דולר. החברה, ספקית פתרונות לניתוח רשתות תקשורת ופתרונות אבטחה כשירות, ביצעה בשנה שעברה תוכנית התייעלות שכללה גם פיטורי עובדים.

13:57

המסחר בתל אביב מוסיף ומתנהל בדרך כלל בירידות שערים - מדד ת"א 35 יורד כעת ב-0.1% ומאוזן על ידי ירידת מדד הבנקים ב-0.5% ועליית מדד הדואליות ב-0.7%. מדד ת,א 90 יורד ב-0.7%. 

מדדים ענפיים נוספים: מדד הביומד עולה ב-1.3%, מדדי הבניה והנדל"ן המושפעים מהחרם של טורקיה יורדים ב-1.4%. 

12:27

בניגוד לנעשה בדרום, בבורסה לפחות מסתמנת רגיעה והמדדים נסחרים כעת בירידות קלות בלבד. ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 35 ב-0.3%. מדד הבנקים שנפתח הבוקר בירידה של 1.2% נסחר עתה בירידה של 0.5%. 

מנייתה של אימקו  מזנקת גם היום לאחר שאתמול זינקה ב-20%. מניית החברה עלתה בכ־200% בשנה האחרונה.  אימקו חתמה אתמול על חוזה גדול שמכפיל את צבר ההזמנות שלה מול משרד הביטחון. מדובר בהזמנה רב שנתית חדשה לאספקת מערכות חשמל לרכבי קרב משוריינים (רק"מ) של הצבא בהיקף של 377 מיליון שקל , שתסופק בהדרגה על פני מספר שנים עד לסוף העשור. 

11:29

בהשפעת הכניסה המתוכננת של צה"ל לרפיח, נפתח המסחר בתל אביב בירידות שערים. אחר כך נרגעו מעט הירידות בעיקר בזכות המניות הדואליות והגלובל-בלוטק שמושכות את המדדים למעלה. ת"א 35 ות"א 90 נסחרים כעת ללא שינוי, הבנקים יורדים ב-0.6%. 

מדד הדואליות עולה ב-0.8% בהובלת קמטק , אורמת , נובה  וטאואר 

אקוואריוס  חתמה על מזכר הבנות לביצוע פיילוט בארה"ב תמורת 150 אלף דולר עם EnviroCharge, המפעילה עמדות טעינה לרכבים חשמליים בארצות הברית, צפויה להזמין בעבור אגף התחבורה של מדינת קליפורניה כ-2,550 מערכות לייצור חשמל מבוזר של אקוואריוס.

10:36

אלקטריאון   שמפתחת טכנולוגיית כביש חכם, המטעין את כלי הרכב שנוסעים עליו, דיווחה הבוקר על חתימתה עם מזכר הבנות מול Sitec הסינית, זרוע החדשנות והיזמות הטכנולוגית של חברה בבעלות ממשלת סין, חתמה החברה על הקמת "כביש חשמלי" עם מערכות טעינה דינאמיות וסטטיות שפיתחה החברה, בפארק התעשייה של SDHS בעיר ג'ינאן במחוז שאנדונג, השני בגודלו בסין מבחינת היקף האוכלוסיה.

הכביש החשמלי שיוקם בפרויקט ישמש כמסלול הנסיעה של שאטל להסעת עובדים ברחבי פארק התעשייה, אשר ייטען הן באופן דינמי תוך כדי נסיעה, והן באופן סטטי, וזאת כחלק מהשלב הראשון להצגת ביצועי המערכת לגורמי התקינה והרגולציה בסין לתקופה של כחצי שנה. לאחר מכן, ישמש הפרוייקט כ"אתר הדגמה" עבור לקוחות מפתח פוטנציאלים, שותפים מהסקטור הפרטי והציבורי ובעלי עניין אחרים, כאשר הצדדים יפעלו ביחד על מנת לייצר הזדמנויות עסקיות למוצרי החברה במחוז שאנדונג.

10:12

בעקבות ההתחממות בדרום ובצפון, המסחר בבורסה נפתח הבוקר בירידות שערים - מדד ת"א 35 יורד ב-0.6% ות"א 90 ב-0.3%, הבנקים יורדים ב-1.2%. 

המסחר, הן במניות והן במטבע חוץ יושפע מממה שקורה בדרום כשהסיכויים לכניסה לרפיח עולים. 

שער החליפין מול הדולר עומד כעת על 3.74 שקלים, כאשר רק אתמול הוא עמד על 3.71 שקלים. פיחות חד אף יותר ניתן לראות בשער האירו, כאשר השקל בסחר בשער של 4.03 שקלים לאירו אחד. האם אנו עתידים לראות את השקל צונח שוב? 

 יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות, מוסר כי "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה. אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל". פריימן מדגיש כי להסלמה בזירה הביטחונית צפויה להיות השפעה על שער החליפין, וכי הדולר עשוי לשוב ולזנק אל מעל לרמת 3.8 שקלים. 

09:58

לפי הודעת הבורסה, המסחר יפתח הבוקר לרגל יום השואה בעשר דקות מאוחר יותר, בסביבות השעה 10:10.

08:13

במסחר במטבע חוץ המתיחות הבטחונית המחודשת מחלישה את השקל וזה נסחר עתה בירידה של כ-1% מול הדולר, 3.73 שקלים.

08:00 

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

1. שוקי המניות

בעקבות מה שנדמה כמבוי סתום במשא ומתן לעסקת חטופים, מותם של שלושה לוחמים בכרם שלום והדיווחים שישראל החלה הבוקר בפינוי אוכלוסייה אזרחית מאזור רפיח, המסחר בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בירידות.

כלכלנים העריכו בפנינו ערב המבצע כי ״קשה להעריך את עוצמת ההשפעה על השקל משום שההשפעה של הכניסה לרפיח תלוייה במה תהיינה הכותרות בעולם, ובפעילות עצמה".

אתמול לאחר פתיחה אופטימית, נסגר יום המסחר בעליות מתונות בלבד. מדד ת"א 35 עלה ב-0.4% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-0.9%. מדד הטכנולוגיה עלה ב-1.4% בזכות המניות הדואליות שנהנו מעליות השערים החדות בנאסד"ק ביום שישי. 

מדד הבנקים שעלה במהלך היום מעל שני אחוזים, ננעל אתמול כמעט ללא שינוי. חברת הדירוג S&P גלובל הפחיתה את הדירוג של שני הבנקים הגדולים בישראל, זאת כצעד משלים ואוטומטי להורדת הדירוג של ישראל ב-18 לאפריל. הסיבה להורדת הדירוג היא שהבנקים נחשבים לגופים שנתמכים על ידי המדינה בעת משבר, ולכן כאשר הדירוג של המדינה פוחת, על הנייר נפגעת יכולתה לתמוך בהם. 

החברות הבטחוניות שבו אל הכותרות - שלוש מהן דיווחו על הזמנות בלמעלה מחצי מיליארד שקל. נקסט ויז'ן  דיווחה על הזמנה מצד שלישי בסכום של 7.4 מיליון דולר, מה שמציב את סך ההזמנות המדווחות מעל 44 מיליון דולר, מחצית מהיעד השנתי. אלביט מערכות  זכתה בחוזה של 37 מיליון דולר של צבא ארה"ב בו תספק מערכת חץ דורבן בעסקה שתיפרס לשנתיים.

המנצחת הגדולה של אתמול היא אימקו , שזכתה בהזמנת רכש רב שנתית ממשרד הביטחון בהיקף של 377 מיליון שקלים עד לסוף העשור.  מניית אימקו זינקה ב19% בעקבות העסקה, ובשנה האחרונה השלימה המניה עלייה של כ-218%.

דיסקונט השקעות (דסק"ש) דיווחה אתמול (א') לבורסה כי היא מקיימת משא-ומתן עם חברת הון סיכון זרה למכירת מלוא אחזקותיה בחברת אלרון המשקיעה בחברות מיכשור רפואי, סייבר ותוכנה. 

הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, הודיעה אתמול שחברת דיפלומט תשלם עיצום כספי של כ-9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון - הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם. 

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת, מדד שנגחאי עולה ב-1% ומדד הנג סנג ב-0.1%, הבורסות של טוקיו ושל סיאול בחופשה, בשל יום הילדים ביפן ובקוריאה הדרומית. גם בלונדון לא יתקיים היום מסחר בשל חופשת בנקים. 

ניתוח גלובס | מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש  
שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע 

החוזים העתידיים בניו יורק נסחרים הבוקר ביציבות סביב שערי הבסיס. 

בשישי האחרון נרשמה נעילה ירוקה בוול סטריט: דאו ג'ונס עלה ב-1.2%, S&P 500 עלה ב-1.2% ונאסד"ק עלה ב-2%. מה שהניע את המסחר הוא דוח התעסוקה שהיה חלש מהמצופה והדוח הרבעוני של אפל שפורסם לילה קודם.

אפל עקפה את הציפיות הן בהכנסות והן ברווח. בנוסף הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 25 סנט למניה, ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם.

ברקשייר הת'וואיי , חברת ההחזקות של וורן באפט,  הציגה בשישי תוצאות מרשימות ברבעון הראשון של 2024: זינוק של 40% ברווח התפעולי. בנוסף, צימצמה ברקשייר האת'ווי  את אחזקותיה במניות אפל שמהווה את ההשקעה הגדולה ביותר שלה. 

יש שמעריכים שבאפט הקטין ההשקעה באפל מחשש להערכת שווי גבוהה מדי. תהה הסיבה אשר תהיה בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על המניה במחיר של 230 דולר, ב-33% יותר ממחיר המניה הנוכחי. באפט אגב הוא הפילנטרופ הגדול ביותר בארה"ב נכון לשנת 2023. לפי פורבס הוא תרם מאז 2006, 51 מיליארד דולר. 

בבנק מדגישים בהמלצתם את מחזור שדרוגי האייפון הרב-שנתי חזק המונע על ידי יכולות בינה מלאכותית, את הצמיחה מחודשת בתחום השירותים, מרווחי רווח טובים יותר, ואת הכדאיות ללקוחות מוסדיים להשקעות במערכות שכוללות תכונות AI. "האמונה שלנו לגבי כל אחד מאלה מתחזקת לאחר הדוחות. מחיר היעד הוא על בסיס מכפיל 30 של רווח למניה הצפוי לשנת 2025". 

"בשיחת המשקיעים", מציינים בבנק אוף אמריקה, "הביעה הנהלת אפל ביטחון  לגבי המיצוב הטוב של החברה להפיק תועלת מבינה מלאכותית. אנו מצפים להכרזות על תכונות הקשורות לכך בכנס המפתחים ביוני ובהמשך באירוע האייפון בספטמבר. אפל צפויה להמשיך להשקיע במעבדים שלה ולהתמקד בשילוב חומרה, תוכנה ושירותים כדי להרוויח מההזדמנות".

בנוסף, "אפל הכריזה על רכישה עצמית בשווי 110 מיליארד דולר, שיא עבורה. בנוסף העלתה את הדיווידנד ב-4%, המשקף אמון בתזרים המזומנים העתידי". 

באפט אגב, חושב שבהודו ישנן הזמנויות השקעה "נסתרות", "אני בטוח שיש שם המון הזדמנויות, והשאלה היא האם יש לנו שם יתרון, הן בהבנת העסקים שם או קשרים שיאפשרו לנו לבצע מספר עסקאות בחברות שירצו אותנו".

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם   

השבוע אף אחת מ"שבע המופלאות" לא תדווח על תוצאות הרבעון. תחת זאת יתפרסמו דוחות של מספר קמעונאיות וענקיות בידור, דיסני, אובר (Uber), ליפט, רדיט (שתפרסם את הדוח הראשון מאז שהפכה לציבורית) וקריספי קריפ. 

2. שוקי האג"ח

אתמול נרשמו עליות שערים במדדי איגרות החוב הממשלתיות, כאשר מדד תל גוב שיקלי 10+ עלה בכ-1.2% והתשואה הפנימית ברוטו שעמדה על כ-5% בתחילת שבוע שעבר עומדת כעת על כ-4.86%. עליות שערים מתונות יותר בשיעור של כ-0.4% נרשמו במדד איגרות החוב הממשלתיות הצמודות, ובמדדי איגרות החוב הקונצרניות השיקליות והצמודות.

בארה"ב תשואות האג"ח ל-10 שנים ירדו בשישי ל-4.5% (מ-4.7%) בעקבות פרסום תוספת המשרות באפריל, התוספת היתה משמעותית נמוכה מהציפיות, ורבים פרשו זאת בהתקררות כלכלת ארה"ב, שאמורה להקל על הפדרל ריזרב להוריד את הריבית הגבוהה. 

3. שוקי הסחורות והמטבעות

לאחר שבחודש אפריל השקל נחלש מול הדולר, במהלך השבוע האחרון הוא התחזק, ובסוף השבוע האחרון עלה בכ-0.7% מול הדולר ובסיכום שבועי התחזק בכ-2.7% מול המטבע האמריקאי. גם מול האירו השקל התחזק ביום שישי האחרון ונסחר סביב 3.99 שקלים. 

הביטקוין נסחר סביב ה-59.6 אלף דולר, והמשקיעים מושכים הרבה מכסף מקרנות הסל שהושקו לאחרונה. כ-560 מיליון דולר נמשכו אתמול מ-10 הקרנות הפעילות, הסכום הגבוה ביותר מאז שהושקו באמצע ינואר, כך לפי הוול סטריט ג'ורנל. 

דעה | מתנגדי הביטקוין אמרו שכרייתו צורכת תועפות חשמל, אך הוא לא מתקרב לנזק העצום מכריית זהב 

4. מאקרו

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב כתב בסקירתו השבועית שעל פי האינדיקאטורים השוטפים, ברבעון הראשון התמ"ג בישראל צמח בשיעור שנתי של כ-20%-30%, בעיקר בגלל הצריכה הפרטית. "הצריכה הפרטית גדלה ברבעון הראשון בשיעור שנתי של כ-60% לעומת הרבעון הרביעי של 2023. בהתחשב בעובדה שהצריכה הפרטית מהווה כמחצית מהתמ"ג, הצמיחה בתמ"ג ברבעון הראשון צפויה להיות דו-ספרתית גבוהה".

זבז'ינסקי מסביר את הגידול בצריכה הפרטית בחיסכון שנוצר בתחילת המלחמה בגלל הירידה החדה בהוצאות משקי הבית בחודשים אוקטובר-נובמבר, בירידה ביציאות לחו"ל של הישראלים ובהזרמות הממשלה. 

"גם הגידול הריאלי במדד הפדיון בכלל ענפי המשק מאותת שהצמיחה הולכת להיות דו-ספרתית גבוהה. ההתאוששות החזקה ביותר בפדיון לעומת המצב לפני המלחמה נרשמה בענפי פעילויות הנדל"ן, המסחר הקמעונאי ושירותי אוכל. לעומת זאת, הפדיון בענפי החקלאות והבינוי עדיין רחוקים מהרמות לפני המלחמה".

זבז'ינסקי התייחס גם לעליית המחירים במשק, "על רקע הביקושים החזקים החברות מרגישות נוח להעלות מחירים, גם אם אין לכך הצדקה כלכלית. יחד עם זאת, צריכים לזכור שלמרות ריבוי ההודעות על התייקרויות מוצרי המזון בשנה האחרונה, קצב עליית מחירי המזון ירד מ-4.1% בספטמבר 2023 ל-3%".

"אין עדויות על בעיות בצד ההיצע. מחירי הסחורות החקלאיות העיקריות, למעט הקפה והקקאו, שגם המחיר שלהם ירד לאחרונה בחדות, נמצאים מתחת לרמה בתחילת השנה. עד הסוף של 2023 לא נרשמו התייקרויות חריגות במחירי יבוא המזון או חומרי הגלם לתעשיית המזון ולחקלאות, מה גם שלא נרשם ביקוש חריג למזון. נראה שעליות המחירים שהתפרסמו לאחרונה קשורות יותר ליכולת החברות מאשר לצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות". 

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה 

5. תחזית

באופנהיימר ממליצים על מגזר הבנקים בארה"ב. בסקירתו לסיכום עונת דוחות הרבעון הראשון 2024 בקרב הבנקים האמריקאים, מציין אנליסט הבנקים הראשי כריס קוטובסקי את שני מנועי הצמיחה והרווחיות העתידיים עבור הסקטור. ועדיין, כל הבנקים הגדולים בארה"ב נסחרות בתמחור חסר עמוק לעומת מדד ה S&P500.

הסיבות לפי אופנהיימר: "ראשית, הצפי לשיפור ברווח מהריבית, לאחר הדעיכה במהלך שנה שעברה, לאור הצפי לשיפור בביקוש להלוואות ועליה במרווח הריבית. שנית, ההתאוששות הצפויה בפעילות שוק ההון, כולל בנקאות השקעה, חיתום, מסחר נוסטרו וברוקראז', זאת לאחר שנתיים של ירידה בפעילות זו, לאור הצפי להתאוששות בכלכלה בכלל ובשוק הההנפקות בפרט".

קוטובסקי מדגיש את תמחור החסר של מניות הבנקים בארה"ב, וממשיך להמליץ על מניות הבנקים הגדולים, סיטי, בנק אוף אמריקה, ג'יי.פי מורגן ו-UBS, כמו כן הוא ממליץ על בנקי ההשקעות מורגן סטנלי, גולדמן סאקס וג'פריס. "מניות סקטור הפיננסי נסחרות בדיסקאונט של כ-30% למדד ה S&P500, גבוה בהשוואה לממוצע רב-שנתי של 20%".

עוד כתבות

אתר בנייה. ''יותר מ־90% מכוח האדם במקצועות 'הרטובים' היו בידי עובדים פלסטינים'' / צילום: Shutterstock

חומרים תוצרת הארץ ושימוש בטכנולוגיה: איך להוציא את ענף הבנייה לעצמאות

אירועי מלחמת "חרבות ברזל" הבהירו היטב עד כמה היה ענף הבנייה תלוי שנים בגורמים לא יציבים ● האתגר העצום שאיתו הוא מתמודד עשוי לסייע בשינוי החשיבה: "המדינה צריכה להיות עצמאית גם בבנייה"

רון בנימין ז''ל / צילום: דוברות מטה החטופים

החטוף רון בנימין נרצח על ידי חמאס, וגופתו הושבה לישראל

תוך שעות ספורות הופעלו ארבע אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון ובאצבע הגליל • צה"ל: הלחימה בג'באליה, במזרח רפיח ובמרכז הרצועה נמשכת - יותר מ-70 מטרות הותקפו • הלילה: תקיפה אווירית חריגה בג'נין, חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בחרמש • עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ להשבת החטופים ונגד הממשלה ● עדכונים שוטפים

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה המתיחות מול הבית הלבן תקדימית, ומה העבר מלמד על חומרת המצב כעת?

העימות עם ממשל ביידן על הכניסה לרפיח העלה את שאלת היחסים עם ידידתנו הגדולה ● ההיסטוריה מלמדת שהיו התנגשויות אינטרסים בין ישראל לארצות הברית מאז שנות החמישים - אבל האופן בו האמריקאים הגיבו לחציית קווים ישראלית השתנה בהתאם לסכנה הקיומית לישראל

הביטלס / צילום: ap

על אחיזה קטנה נוספת באגדת הביטלס, באיחור של 50 שנה


הסרט Let It Be, שצולם בזמן ההקלטות האחרונות והדרמטיות של הביטלס כלהקה, עלה לאחרונה בדיסני פלוס ● הסרט צולם כבר בשנות ה-70 אך כעת הוא חוזר למסך באיכות צפייה וסאונד נדירות

השגריר גלעד ארדן. גורס את אמנת האו''ם בעצרת הכללית / צילום: צילום מסך מתוך UNTV

ישראל והאו"ם: מה כדאי לזכור לפני שגורסים

ב–29 בנובמבר 1947 הכריז נציג סוריה באו"ם בעקבות החלטת החלוקה: "היום האו"ם נרצח" ● בזכות היום ההוא הגענו אל השבוע הזה

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

האג: דרום אפריקה ציטטה את סמוטריץ, דורשת לעצור את הלחימה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) קיים דיון בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● המשלחת הישראלית נוכחת בדיון ומחר תטען

יעל דיין / צילום: איל יצהר

חה"כ לשעבר יעל דיין הלכה לעולמה

לאחר שנים רבות של פעילות ציבורית וחברתית, יעל דיין נפטרה בגיל 85 • דיין, בת למשפחת ה"אצולה" הישראלית המפורסמת, התפרסמה גם כסופרת וכפעילה למען השלום במגוון מסגרות, וכיהנה עד לשנת 2013 במועצת עיריית תל אביב - שם שימשה גם כסגנית ראש העירייה

אונייה של צים / צילום: Shutterstock

צים מייקרת את הובלת המכולות מהמזרח לישראל

חברת הספנות הודיעה על התייקרות עלויות הובלת המכולות שלה מהמזרח הרחוק לישראל החל מה-25 במאי ● עם היטלים ומסים מחיר מכולות מגיע לכ־4,260 דולר עבור מכולת 20 רגל

נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל / צילום: ניב קנטור

הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת

להייטק הוא הגיע כמעט בטעות, וב־2017 הציעו לו לבנות מאפס את הפעילות העסקית של אנבידיה ● כיום נתי אמסטרדם מלא בגאווה על הדרך שעבר, ולא מודאג ממצב הענף הישראלי: "יש פה הרבה טאלנטים ורעב גדול להצלחה. זה לא ישתנה לעולם" ● שיחה קצרה עם נתי אמסטרדם, Country Director, אנבידיה ישראל

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

הנפת דגל ישראל על אדמת רפיח סימנה נקודת שבר ביחסים עם מצרים

היחסים בין ישראל לשותפה הביטחונית מצרים הגיעו לשפל תקדימי עם ההשתלטות על מעבר רפיח, צעד שבעיניים מצריות נתפס ככיבוש ● הנשיא אל־סיסי מנסה למצב את עצמו כמבוגר האחראי באזור, אך יש מחירים שהוא לא יכול לשלם

מנת כתף טלה של נסרין מנאסרה / צילום: נסרין מנאסרה

בחצר בית בכפר ערבי בגליל מצאנו את ארוחת הצהריים המושלמת

כנסייה צבעונית במיוחד, מסעדה שמגישה עוף לוהט מהטאבון וקובה נייה שהיא מעדן, סדנה לקליעת שרפרפים ומיזם נשי שלא יאפשר לכם לעזוב בידיים ריקות ● ביקור בכפר ריינה

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: חולצו גופותיהם של שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה

הגופות חולצו במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ ברצועת עזה ● סמל בן אבישי, מנהריה, מפלוגת התקשוב של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ● צה"ל מאשר - חוסל בכיר בארגון טרור בלבנון שעבד עם חמאס ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון הרצועה ● בית הנבחרים של ארה"ב אישר חוק שימנע עצירת משלוחי נשק לישראל ● עדכונים בולטים

אבי גבאי, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל פרטנר אבי גבאי: "המשק מפספס את החברה הערבית בענק"

מנכ"ל קבוצת פרטנר אבי גבאי דיבר הערב בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית בישראל ואמר כי "החברה הערבית היא קטר צמיחה"  ● "אני מאמין שכל ממשלה היא מכונה משומנת להרחבת פערים. בבסיסה, זה מה שהיא עושה"

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך / אילוסטרציה: Shutterstock

בעסקה מורכבת נדרש המתווך להראות הישגים כדי להיות ראוי לעמלת תיווך

האם יש לשלם דמי תיווך אף שפעולות התיווך הופסקו ביוזמת המוכרים ולאחר זמן התנהל מו"מ ישיר בין המוכרים לקונים?

סיכום שווקים שבועי / צילומים: שאטרסטוק, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שתי המניות שמושכות את בורסת ת"א כלפי מעלה - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מדד המחירים לצרכן באפריל הפתיע לרעה בפעם השלישית ברצף. זה מה שחושבים האנליסטים ● כל הפרטים על השינוי הדרמטי בשעות המסחר שמקדמת הבורסה בת"א ● וגם: מחקר חדש מגלה אילו אפיקי השקעה מניבים את התשואות הגדולות ביותר בטווח הארוך

תחנת כוח אשכול / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

דליה השיגה מימון לתחנת הכוח אשכול

חברת דליה חברות אנרגיה בע"מ, בשותפות עם חברות נוספות, חתמו על הסכם למימון רכישת תחנת הכוח אשכול בהיקף כולל של כ־9.15 מיליארד שקל לא כולל מע"מ ● רכישת האתר, שממוקם בחלקו הצפוני של אזור התעשייה באשדוד, כוללת את תחנת הכוח הקיימת וגם שטחי נדל"ן עבור מסחר ותעשייה באזור מבוקש בין נמלי אשדוד

טיילור סוויפט. השפעה של 330 מיליון דולר על ה־NFL / צילום: ap, Lewis Joly

השיעור הכלכלי שחברות המדיה יכולות ללמוד מטיילור סוויפט

שוק המדיה חווה האטה שתחייב את שלושת מנועי הצמיחה הגדולים שלו - רשתות חברתיות, חברות סטרימינג וחברות גיימינג - לשנות אסטרטגיה ולשתף פעולה ביניהם, כך עולה מדוח חדש של פירמת הייעוץ דלויט ● הסיפור של סוויפט ובן הזוג כוכב ה־NFL מוכיח עד כמה מהלך כזה יכול להיות רווחי

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 508 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק ו-S&P 500 סגרו שבוע רביעי רצוף בעליות

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● הדאו ב-40,000 ובוול סטריט ג'ורנל מסבירים למה המדד הזה הוא "דינוזאור", או לפחות "פגום" ● יו"ר הפד, ג'רום פאוול חולה בקורונה ●  מניות השבבים עלו השבוע ב-5% ● מיקרוסופט תציע את מעבדי AMD ללקוחות הענן שלה, במקום אלה של אנבידיה ● בבנק אוף אמריקה ממליצים על רובין הוד ● גיימסטופ פרסמה אזהרת רווח והודיעה על גיוס הון, צללה ב-20% ● רדיט ו-OpenAI הכריזו על שיתוף פעולה, רדיט זינקה ב-10% 

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי