הסיפור המדהים מאחורי האקזיט של וקסיגו

במונחים של "אומת הסטארט-אפ", המכירה של וקסיגו היא אקזיט קטן למדי ■ אבל מאחוריו מתחבא סיפור על שני חברים שחיו בצמצום וכעת מתכננים לעשות מהפכה באופן שבו אנחנו צורכים תוכן ■ מדריך ליזם הצנוע

עמית רשף וקובי רם  - וקסיגו / צילום: איל יצהר
עמית רשף וקובי רם - וקסיגו / צילום: איל יצהר

את היכנסם לעשור החמישי של חייהם חגגו קובי רם ועמית רשף, מייסדי הסטארט-אפ וקסיגו, בטיול בתאילנד. שני דברים הם הביאו איתם משם: ציורים ממוסגרים בסגנון זהה של דמויות כמו אלברט איינשטיין, בוב מארלי, צ'רלי צ'פלין וסטיב ג'ובס, המיועדות לתלייה על קירות משרדי החברה, וצילום גדול של שניהם, ישובים בחוף תאילנדי, קוקוס בצד אחד, אננס בשני, כשהם חותמים על ה"טרם-שיט", מסמך הכוונות, של האקזיט - מכירת וקסיגו ל-MTS, חברת ציוד התקשורת ומערכות המידע של חיים מר תמורת 20 מיליון דולרים ו-40% ממניות MTS.

במונחים של אקזיט, מדובר בעסקה קטנה (עד כדי כך ששוויה של הרוכשת נמוך משווי העסקה, שתעשה בשלבים), אבל בסיפור של החברה הקטנה הזו יש את כל המרכיבים של סטארט-אפ ישראלי: שני חברים מהתיכון, שנטשו משרות נוחות לטובת הגשמת חלום משותף, ישיבות סיעור מוחות עד השעות הקטנות של הלילה בשני "סניפי" החברה - הדירות הפרטיות שלהם; עסקות שנסגרות עם לקוחות כמו יאהו בחדר השינה של אחד היזמים, כשמעבר לקיר מרעישים הילדים שלו; ובעיקר, רכבת הרים של מצבי רוח.

גם המשרד שלהם משדר איזו "סינדרליות" שובת לב: לא תראו שם מקרר עם פחיות בירה כמו בכל חברת היי-טק טרנדית, הקירות אפורים וכדי להגיע לחדר הישיבות, שבו מתקיים הראיון, צריך לעבור דרך המטבח.

"באופן טבעי, ברור שעדיף לעשות יותר כסף מאשר פחות כסף, אבל יש גם המון שיקולים אחרים: אנחנו מסתכלים על מה אנחנו הולכים לעשות מחר. בסך הכול, העסקה הזו שונה למדי מרוב העסקות המקובלות בענף ההיי-טק המקומי. יש פה חברה נסחרת, יש פה אחריות. חובת ההוכחה היא עלינו".