עובדי נמל חיפה פתחו הבוקר (ה') בעיצומים פראיים בעבודות פריקת המכולות של האוניה Maersk Gunvor, שנמצאת בנמל כחלק מהקו האסטרטגי של ברית הספנות 2M של שתי חברת הספנות הגדולות בעולם maersk ו-msc.
רק בשעות הצהריים חזרו העובדים לעבוד כרגיל.
במסגרת העיצומים הבוקר, העבודה על האוניה במשמרת א' התבצעה בתפוקות של 50% בלבד.
מדובר בעיצומים פראיים שבוע בלבד לאחר שנשיא בית הדין לעבודה בחיפה אסר באופן מוחלט על עיצומים בנמל בדיון בנושא סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות, והורה לעובדים לקיים עבודה מלאה ותקינה עד להחלטה אחרת.
נציין, כי בהסתדרות הופתעו לגלות על העיצומים של עובדי הנמל, ועילת העיצומים עדיין לא ברורה.
בסוף השבוע האחרון איים יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג׳מן כי למרות החלטת נשיא בית הדין הוא מתכוון לפגוע בעבודה התקינה בנמל.
הנהלת חברת נמל חיפה פנתה מיידית לבית הדין בדרישה לביזיון בית הדין והחזרת העובדים מיידית לעבודה. זוהר רום, דובר חברת נמל חיפה: "פנינו לבית הדין בכדי להחזיר את העבודה לתקנה באופן מיידי. מדובר בקו ספנות אסטרטגי לכלכלת מדינת ישראל, הבעת אמון של מעצמות ספנות אירופאיות בתקופה בה הכלכלה שלנו לא זוכה לעדנה מהיבשת האירופית, ואנו מחוייבים לתת לו שירות מעולה, לא פחות. אם לא נעמוד בסטנדטים האלה, הקו הזה פשוט לא יגיע יותר לישראל. לא ניתן לזה לקרות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.