שוב השלכת נעל לעבר שופט באולם; אלשיך: "לא נעבור לסדר היום"

מורשע ברצח 3 נשים, תושב ג'אבל מוכבר, זרק נעל על שופט המחוזי בירושלים צבי סגל, והוא נפגע קלות ■ יו"ר נציגות השופטים במכתב חיזוק לסגל: "כפי שהדברים נראים היה כאן מחדל"

שוב זה קרה: ביום חמישי האחרון השליך נאשם, תושב ג'אבל מוכבר, נעל לעבר שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל. מאבטח של משמר בתי המשפט הצליח להסיט את הנעל ממסלולה, והיא פגעה קלות בשופט.

הנאשם, נאיף אבו סרחאן, הורשע ברצח שתי נשותיו ואחת מבנותיו, לאחר שדירדר את המכונית שבה ישבו לתהום במצוק באזור ים המלח. במהלך הקראת הכרעת הדין המרשיעה אותו על-ידי השופט סגל, חלץ סרחאן אחת מנעליו והשליכה לעבר השופט.

‏הבוקר (א') שיגרה יו"ר נציגות השופטים, שופטת המחוזי בתל-אביב ורדה אלשיך, מכתב חיזוק לשופט צבי סגל, ובו כתבה: "הרשה לי להביע הזדעזעות עמוקה מהמקרה שאירע באולמך... אני שמחה בראש ובראשונה כי הפגיעה הפיזית בך לא היתה חמורה, הגם שיכולה היתה להיות.

"כמו כן, אני מאמינה ומקווה כי האירוע ייחקר עד תום, ותוסקנה המסקנות כלפי כל המעורבים, שכן מעבר למעשה הנאשם, כפי שהדברים נראים היה כאן מחדל. אני בטוחה כי מקרה חמור זה לא יעבור לסדר היום, ואנו נמשיך לעקוב, מתוך דאגה, כדי שכולנו נוכל להסיק את המסקנות ממקרה זה".

לבסוף כתבה אלשיך: "אני מאחלת לך בריאות שלמה, ואין לי ספק כי מקרה זה לא ירפה את ידך".

שנתיים מאסר

כזכור, לפני כשנה השליך פיני כהן נעל לעבר נשיאת העליון, דורית ביניש, תוך שהוא צועק לעברה "מושחתת, הרסת לי את החיים". הנעל פגעה בראשה של ביניש, ומעוצמת הפגיעה נשברו משקפיה, והיא נפלה ממושבה על הארץ. כהן הורשע בעבירות של גרימת חבלה של ממש, היזק בזדון וזילות בית המשפט.

‏ביוני האחרון גזר בית משפט השלום על כהן את העונש המקסימלי בגין העבירות בהן הורשע - 3 שנות מאסר בפועל - וכן הופעל חודש מאסר על-תנאי שהיה תלוי ועומד נגדו בגין עבירות קודמות.

‏לפני כחודש קיבל המחוזי בירושלים את ערעורו של כהן על חומרת עונשו, ונקבע כי הוא ירצה שנתיים מאסר בפועל. השופטת מוסיה ארד, ושופטי ההרכב יעקב צבן ומשה סובל ציינו כי "אירוע האלימות הנידון מצטרף לגל האלימות הגואה בחברה ומחייב ענישה ממשית, חמורה ומרתיעה", אך הודו כי "העונש שהוטל על המערער הוא חמור ביחס לענישה הנוהגת בעבירות שבביצוען הורשע המערער ובעבירות של תקיפת עובדי ציבור בכלל ושופטים בפרט". ‏‎‎‏