מסתמן: שכונת אחיסמך בלוד עם רוב לציבור החרדי

שתי קבוצות רכישה חרדיות זכו במכרזי המינהל לבניית 736 יחידות דיור בשכונת אחיסמך בלוד, אחד האזורים היותר אטרקטיביים בעיר

שתי קבוצות רכישה חרדיות זכו במכרזי המינהל בשכונת אחיסמך בלוד, אחד האזורים היותר אטרקטיביים בעיר. מדובר במכרזים לבניית 736 יחידות דיור הנמצאים בשכונה חדשה העתידה לכלול בסופו של דבר כ-3,000 יח"ד.

לשני המתחמים הוגשו 8 הצעות. במתחם הראשון, המשתרע על פני 47 דונם עליו ניתן יהיה לבנות 360 יח"ד זכה עו"ד אריאל יונגר ממשרד רון גזית ושות', המייצג קבוצת רכישה של משפחות חרדיות. הסכום שתשלם קבוצת הרכישה על הקרקע עומד על 130 מיליון שקל כולל מע"מ ופיתוח. המחיר משקף שווי של 360 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. מחיר המינימום במכרז היה 40 מיליון שקל, כך שההצעה הזוכה הייתה יותר מכפולה ממחיר זה.

במתחם השני, 47 דונם לבנייה של 376 יח"ד זכה עו"ד מרדכי קרוייזר ממשרד קרוייזר ושות'. גם קרוייזר מייצג עמותה בשם נחלת אהרון, המורכבת ממשתתפים חרדים בלבד. ההצעה הזוכה במכרז עמדה על 151 מיליון שקל כולל מע"מ ופיתוח. במסגרת מתחם זה יכולים להיבנות גם צמודי קרקע וגם בנייה רוויה ומחיר קרקע ליח"ד עומד על 550 אלף שקל לקרקע לצמוד קרקע, ו-240 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.

גולדרס גרין בישראל

בדומה למתחם השני, גם במקרה הזה הייתה הצעת המגישים גבוהה באופן משמעותי ממחיר המינימום שעמד על 40.2 מיליון שקל. "אני מייצג קבוצת רכישה של משפחות צעירות מהמגזר החרדי", מספר עו"ד יונגר. "להערכתי כל השכונה תהיה בסופו של דבר מאוכלסת על-ידי הציבור החרדי. נכון לעכשיו נתחיל מו"מ מול הבנקים לקבלת מימון, וכמובן נחפש קבלן וחברת ניהול לפרויקט".

"אנחנו מתכננים לבנות במקום שני מתחמים סמוכים. האחד בשם גולדרס גרין שיורכב מקוטג'ים וייועד לאוכלוסייה חרדית מבוססת יותר, ושכונה של בנייה רוויה לציבור חרדי שמחפש דירות בזול", כך מספר עו"ד קרוייזר. להערכתו, כל השכונה עתידה להיות חרדית: "גם הקבוצה השנייה שזכתה במכרז וגם מי שרכש את הקרקעות הסמוכות, כולם שייכים לציבור החרדי. עד כמה שאני יודע, גם למכרזי מחיר למשתכן במתחם ניגשו קבלנים שמתכוונים לשווק את הדירות לציבור החרדי. הציבור החרדי זקוק לכ-6,000 יח"ד כל שנה. באחיסמך המכרז מושך את האוכלוסייה החרדית".

כפי שפורסם בעבר, בדיון בוועדה המחוזית מחוז מרכז שעסק בשכונת אחיסמך באוקטובר האחרון הביעו התושבים המקומיים דאגה שהתוכנית הכשירה בפועל את הקרקע להגעתה של אוכלוסייה חרדית. מתחם אחיסמך כולו משתרע על 730 דונם דרומית לשכונת גני יער בלוד.

ליאה שטיינברג, מעמותת "תושבים למען מינהל תקין בלוד", אמרה: "זה אומר שעבור משפרי הדיור והזוגות הצעירים תושבי לוד אין פתרונות דיור בתוך לוד. מי שדאג להפוך את כל שכונת אחיסמך לחרדית צריך לתת את הדעת לצעירים שנולדו וגדלו בלוד".