ארה"ב: כך הרוויח שיפוצניק מדטרויט 3 מ' ד' ב-8 חודשים

קית' הדסון פנה לבוס שלו בהצעה מפתה: הוא יקנה בתים בזול, ישפץ אותם מהיסוד וימכור אותם ברווח ■ השניים קנו, שיפצו ומכרו 300 בתים ב-8 חודשים

שוק הנדל"ן בארה"ב מדמם כבר כמעט 5 שנים, אך יש מי שעושה מזה כסף - והרבה. לא מעט "אגדות אורבניות" על בתים במחירים זולים במיוחד צצות מדי פעם, מחירים של 100 דולר ולפעמים אפילו בתים בדולר אחד בלבד. בד"כ מדובר בבתים במצב רעוע ובשכונות קשות, כאשר בעל הבית נקלע לחובות כבדים והבנק שעיקל את הנכס מעוניין להיפטר ממנו בכל מחיר.

העיר הבולטת ביותר בארה"ב מבחינת הבתים הזולים המוצעים בה היא דטרויט. מדובר בעיר ששירתה את תעשיית הרכב האמריקנית, כך שבמשבר 2008 פוטרו רבבות עובדים והעיר הוצפה במובטלים. בשכונות הקשות בעיר מוצעים בתים במצב גרוע במחירים נמוכים מאוד, ויש אנשים ממולחים שמנצלים זאת. אחד מהם הוא קית' הדסון.

הדסון הוא שיפוצניק פשוט מדטרויט שהחליט למנף את המקצוע והידע שלו; לפי דיווח בעיתון "דטרויט פרס", הוא פנה לבוס שלו, ארנסט קאר, בהצעה עסקית מפתה: רכישת בתים הרוסים בזול, שיפוצם - ומכירתם במחירים גבוהים יותר. השיפוץ כולל כמובן הכל, מהחלפת הצנרת ועד צביעת הבית.

השניים דרשו תשלום ראשוני של 1,500 דולר במעמד מכירת הנכס, ואת יתרת התשלום פרסו ל-18 תשלומים של 500 דולר בחודש. הקונה התחייב לשלם גם כמה אלפי דולרים בתשלומי מסים שהיו רשומים על הבית, כך שבשורה התחתונה הדסון וקאר הרוויחו 9,000 דולר בממוצע על כל בית שהם שיפצו ומכרו.

כאן מגיע החלק המדהים באמת: במהלך 8 החודשים האחרונים השניים רכשו, שיפצו ומכרו לא פחות מ-300 בתים בדטרויט, כך שהם הרוויחו כמעט 3 מיליון דולר בפחות משנה.