אזור תעסוקה חדש של כ-1.5 מיליון מ"ר עומד לקום בבני-ברק

כך לפי תוכנית של מינהל מקרקעי ישראל והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, שתקבל תוקף בקרוב בעקבות החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לדחות את מרבית ההתנגדויות

מתחמי המשרדים הבולטים בבורסת היהלומים, רמת החי"ל והסיטי של תל אביב יספגו תחרות מצד אזור תעסוקה חדש שמתעתד לקום בבני ברק, סמוך לקניון איילון, בהיקף של 1.5 מיליון מ"ר.

כך לפי תוכנית של מינהל מקרקעי ישראל והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בני ברק, שתקבל תוקף בקרוב בעקבות החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לדחות את מרבית ההתנגדויות שהוגשו בעניינה.

התוכנית מקודמת זה כמה שנים והיא תחומה בדרך מבצע קדש ממערב, נחל הירקון מצפון, כביש 4 ממזרח ודרך אם המושבות מדרום. כיום מוגדרים מרבית השטחים בתחום התוכנית כשטחים חקלאיים ושטחי אחסנה לרכבת, אבל לפי תוכנית המתאר הארצית, תמ"א 35, מיועדים השטחים לאזור תעסוקה במרקם עירוני. כך גם לפי תוכנית המתאר המחוזית למחוז תל אביב, תמ"מ 6.

כשתקרום התוכנית עור וגידים יכלול השטח, שעומד על כ-1,450 דונם, שטחי תעסוקה ומסחר, שטחי ציבור סמוך לאפיק נחל הירקון, פארק עירוני ומרכז תחבורה לרכבת.

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב דנה בתוכנית בפברואר 2006 והחליטה להפקיד אותה בספטמבר 2008. לתוכנית הוגשו התנגדויות מצד רשויות התחבורה, רכבת ישראל, משרד התחבורה, נת"ע, גופים ירוקים כמו החברה להגנת הטבע ואדם טבע ודין, תושבים מצפון-מזרח תל אביב, חוכרים של שטחים במתחם ואפילו מהנדסי העיר של רמת גן ובני ברק.

אולם לאחר שמיעת ההתנגדויות החליטה לפני מספר ימים ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתת תוקף לתוכנית וציינה שמדובר בתוכנית חשובה למטרופולין תל אביב, לבני ברק בפרט ולמחוז בכלל.

עם זאת החליטה הוועדה לקבל התנגדות של חברת דור אלון, שיוצגה בידי עו"ד מאיר פורגס ממשרד ש. בירן ושות', הממוקמת סמוך לתוכנית ושטענה כי תיגרם לה פגיעה.