בכלל לא בטוח שפרלמן מטורלל

הקשיבו לחיים פרלמן. הוא מגלה לנו אמיתות מעניינות מאוד על השב"כ

הקשיבו לחיים פרלמן. רגע לפני שהופכים אותו למטורלל התורן, כי הרי טרוריסט יהודי נתפס תמיד כפסיכופט (ראו מקרה ג'ק טייטל) בעוד שטרוריסט ערבי נתפס כלאומן, צריך וחשוב להקשיב לו. בין כל המילים, בין כל הספינים של עורכי דינו, יכול מאוד להיות שיש גם קצת אמת - ולא מחמיאה במיוחד.

מה טוען בעצם פרלמן? שהשב"כ ניסה להדיח אותו לבצע פיגועים בערבים. "תלך עם האנשים הנכונים והדבר יצלח", אמר לו סוכן של הארגון כפי שעולה מאחת השיחות שטען כי הקליט. כלומר, כמו בכל עבודת מודיעין טובה, פרלמן היה רק הכלי, האמצעי, להגיע לקבוצה רחבה של מה שמכונה "אובייקטים למעקב" - כאלה שאם ירצה הגורל ואם ירצה השם, אולי יספקו את האקדח המעשן.

ומהו אקדח מעשן? הפרקטיקה מלמדת שמבוקש רציני מקרב המתנחלים הוא כזה שזומם לא רק נגד ערבים, אלא בעיקר נגד אישים יהודים. קחו את המקרה של ג'ק טייטל. הוא הספיק לרצוח שני פלסטינים כבר לפני 13 שנה, אבל רק אחרי שהניח מטען בניסיון לפגוע באיש השמאל וחתן פרס ישראל זאב שטרנהל, הוא נעצר.

נשמע לכם מקרי? לפני כשנתיים וחצי ראיינתי את חזי כאלו, מי ששימש ראש האגף היהודי בשב"כ בזמן רצח רבין. כאלו סיפר כי השב"כ "עלה" על יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה, חודשיים לפני הרצח, והפך מאז ל"אוביקט" למעקב. שאלתי אותו האם אנשי האבטחה בשב"כ מקבלים לידיהם תמונות של אוביקטים כאלה. והנה מה שחשף בפנינו כאלו: בוודאי שכן. היו תמונות. הקמנו כרטסת כזאת, מן פנקס של חשודים. כל מי שנחקר על־ידינו או שהיה עליו מידע - העברנו אותו ליחידה לאבטחת אישים בפנקס הזה. יגאל עמיר לא היה בפנקס כי לא ידענו שהוא מתמקד בראש הממשלה. המידע שקיבלנו מאבישי רביב (סוכן השב"כ) היה רק על הפעילות שלו נגד ערבים, שהוא הקים חולייה לפיגוע בערבים. לכן הוא הפך לאובייקט שלנו, בגלל הפעילות נגד ערבים ולא נגד רבין. לא ידענו משהו אחר, הרי עצרנו אנשים על פחות. כל אחד שדיבר - נחקר".

משום שיגאל עמיר פעל "רק" נגד ערבים, זה לא הצדיק את פרסום התמונה שלו? (שאלנו בראיון). כאלו ענה: "זה נכון, ובצדק. האוכלוסייה היהודית איננה מוגדרת כסיכון ביטחוני, ומזה נובעים הרבה מאוד דברים. אם נראה בכל היהודים חשודים, נהפוך פה לקג"ב כמו ברוסיה, שם חצי מהאוכלוסייה בולשת אחר החצי השני. שם, או שהיית סוכן או שהיית אובייקט, או לפעמים שניהם. אל תשווה יהודי בחברון לערבי בחברון. איך אפשר להשוות? קודם כול, זה אזרח וזה לא אזרח. האחד נשפט לפי חוק אזרחי, האחר לפי חוק צבאי".

עכשיו תסבירו לי: האם מופרך לחשוב שהשב"כ מקל ראש בפגיעה בערבים? האם מופרך לחשוב שהשב"כ עוקב אחר יהודים החשודים בפגיעה בערבים ולא עוצר אותם מיד, כי הוא מחכה לרגע שבו הם אולי יפגעו ביהודים, באישיות פוליטית בכירה למשל? האם זה מופרך לחשוב שאנשים כמו חיים פרלמן הם "אובייקטים" מצוינים, אולי אפילו סוכנים טובים, עד לרגע שהם כבר לא מספקים את הסחורה?

כן, זה מפחיד. אבל, לא בלתי סביר.