מכרז שקוף של אחוזות החוף: "חניוני הצלחה" תפעיל 4 חניונים

חברת "חניוני הצלחה", זכתה במכרז של אחוזות החוף, להפעלת 4 חניונים באזור תל-אביב. בעלי החברה, צחי מרקור, מסר היום (ג') כי מדובר בהפעלת חניון הרכבת - 1,000 מקומות חניה; חניון רידינג - 350 מקומות חניה; חניון גן הצומת - 70 מקומות חניה; וחניון בית מרכזים - 240 מקומות חניה.

אחוזות החוף היא חברה בבעלות עיריית ת"א, המנהלת שליש ממקומות החנייה בעיר.

לדברי מרקור, "חניוני הצלחה" תפעיל את החניונים שנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות, ותשלם לאחוזות החוף 1.5 מיליון שקל דמי שכירות חודשיים לחניון.

חניוני הצלחה מפעילה 80 חניונים, מרביתם באזור גוש דן, ובעיקר בתל-אביב. החברה מעסיקה 500 עובדים ומגלגלת מחזור מכירות של מאות מיליוני שקלים בשנה.

מרקור, המכהן גם כיו"ר איגוד החניה הישראלי מטעם איגוד לשכות המסחר, מוסיף כי היום, בניגוד לעבר, קל והוגן יותר להתמודד במכרזים של אחוזות החוף.

לדברי עופר שחל, יו"ר אחוזות החוף, "חניוני הצלחה" זכתה בהפעלת 4 חניונים, אך עליה להשלים פרטים נוספים כדי לסיים את הליך המכרז. לדבריו, "העובדה שמשתתפים חדשים ניגשים וזוכים במכרזים של אחוזות החוף, היא הבעת אמון בחברה. בעבר, חברות כמו חניוני הצלחה, נמנעו מלגשת למכרזים".

לדבריו, "מאז שונתה שיטת המכרזים, בשנה האחרונה, הוכפל מספרם של הניגשים למכרזים. אם בעבר ניגשו למכרזים שלנו 5 מציעים, היום מספרם 8-12".

בניגוד לטענתו של מרקור לפיה, "מלך החניונים", ראובן גרוס, התמודד במכרז האמור באמצעות שותפיו לעסקים ולא באמצעות "רם חן", חברת החניונים שבבעלותו, באחוזות החוף טוענים כי "גרוס לא התמודד במכרז האמור".