עכשיו זה רשמי: מקאן-אריקסון מושך את העתירה לבג"ץ נגד הרשות השנייה

בעתירה התבקשה הרשות לסווג תוכן כפי שהיא מסווגת פרסומות * שירה מרגלית: נחכה לראות מי הממשלה החדשה; תמיד נוכל לעתור שוב * נורית דאבוש: נפתח דף חדש ביחסי מקאן והרשות

משרד הפרסום מקאן-אריקסון משך היום (ד') את העתירה מבג"ץ, בה הוא מבקש לחייב את הרשות השנייה לסווג פרסומות כפי שהיא מסווגת תוכן. הבקשה נמשכה ללא צו הוצאות ובהסכמה עם הרשות השנייה. כך נודע ל"גלובס".

"בג"ץ מקאן" יצא לדרך לפני למעלה משנה. הבקשה שהגיש המשרד לבג"ץ עסקה בשני דברים: הדרישה לאשר את סרטי הונדה ו-YES, שלא אושרו על-ידי הרשות השנייה לשידור; ובקשה עקרונית לכפות על הרשות השנייה לשדר על-פי חוק סיווג פרסומות, שמשמעותו היא כי פרסומת תשולב בתוכנית על-פי התוכן שלה. לאחר הגשת העתירה לבג"ץ פנתה מקאן להנהלת איגוד חברות הפרסום בבקשה להצטרף אליה, אולם הנהלת האיגוד החליטה לנסות ולמצות את תהליך ההידברות עם הרשות השנייה באמצעות ועדת האתיקה המשותפת לאיגודים ולרשות, שניסחה קוד אתי המבהיר את כללי המותר והאסור בפרסומות.

למרות החלטת הנהלת איגוד הפרסום, הצטרפו לעתירה של מקאן 13 משרדים באופן עצמאי. במקביל ניהלה הנהלת מקאן קרב מר נגד הקוד האתי, עליו הוחלט הן בהנהלת איגוד חברות הפרסום והן באסיפה הכללית שכונסה לאחר מכן. בשני הקרבות נכשל המשרד, והקוד האתי אושר במקביל גם על-ידי הרשות השנייה ומעט מאוחר יותר על-ידי איגוד המפרסמים.

יותר מזה, ברשות השנייה, בשיתוף עם האיגודים, הוחלט כי לא רק משרד פרסום יוכל לקחת עליו את הקוד כי אם גם מפרסם בעצמו. בכך נותק בעצם הקשר בין ההחלטה של משרד הפרסום אם כן או לא לקחת עליו את הקוד לבין החלטת המפרסם.

מוטי שקלאר, יו"ר הרשות השנייה, אמר היום בתגובה: "אני מברך על ההחלטה של העותרים למחוק את העתירה. אני רואה בכך הבנה שלהם שמדיניותה של הרשות השנייה נכונה על-פי דין. אני קורא למקאן-אריקסון להצטרף לקוד האתי שנכתב בשיתוף עם איגוד הפרסומאים והמפרסמים ואומץ על ידי רוב משרדי הפרסום וחברות הפרסום".

שירה מרגלית, מנכ"ל מקאן-אריקסון, אמרה בתגובה: "אחרי הדיון האחרון בבית המשפט אימצו את בקשתו של השופט לפתור את הדברים בינינו. באותה תקופה קרו דברים שגרמו לנו לחשוב שיהיה שינוי מהותי ברשות השנייה - איחוד הרשות עם מועצת הכבלים, מינויו של יורם מוקדי ליו"ר המועצה ועזיבתו של שקלאר לתפקיד מנכ"ל ערוץ 1. סבב המינויים אושר בכנסת וקיבל תנופה, השיחות שלנו עם גורמים שונים ביניהם מוקדי גרמו לנו לחשוב שנחווה שיטה חדשה של פתיחות מחשבתית שהביאה אותנו לכוונה למשוך את העתירה. אך הקדמת הבחירות טרפה את הקלפים, וברגע שהממשלה מתפרקת אין תזוזה. לכן נמתין עד לאחרי הבחירות ונראה מי תהיה הממשלה ומי יהיה שר התקשורת ולפי זה נשקול את צעדינו. תמיד נוכל לעתור מחדש".

יו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, מסרה בתגובה: "משיכת העתירה פותחת דף חדש ביחסים בין משרד הפרסום מקאן-אריקסון והרשות השנייה. אני מקווה שפניהם להידברות".