האם מותר לרמטכ"ל חלוץ לקבל את פירוט שיחות הטלפון של האלופים?

חו"ד של מזוז, המתייחסת למקרה דומה בבנק ישראל: "למעסיק אין זכות לקבל פירוט שיחות מסלולריים הרשומים על שמו ומצויים בשימוש עובדיו"

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הצטרף בסוף השבוע לקולות המתנגדים למעקב של מעסיקים אחר שיחות שעושים עובדיהם בטלפונים הניידים שסופקו להם ממקום העבודה. כך מדווח הבוקר (ג') העיתון "ידיעות אחרונות"

חוות הדעת של מזוז ניתנה בנוגע לנסיונותיהם של ראשי בנק ישראל לגלות מי מעובדיהם הדליף לעיתונות, אולם ייתכן בהחלט שהיא תופסת לכלל המעסיקים, בהם כמובן גם צה"ל.

בשבוע שעבר נודע, כי הרמטכ"ל, רא"ל דן חלוץ, דרש לקבל פלטי שיחות של אלופי המטכ"ל, כדי לדעת אם דיברו עם עיתונאים. חלוץ העלה את הדרישה לאחר ש"מעריב" חשף, כי מכר את תיק המניות שלו בשעות הראשונות של יום המלחמה הראשון בלבנון - ידיעה שגרמה לרמטכ"ל נזק תדמיתי קשה.

מזוז הורה לחברת הסלולר פלאפון להפסיק לספק פלטי שיחות למעסיקים ממשלתיים, מאחר שרק העובד עצמו, המחזיק במכשיר הנייד, רשאי לדרוש ולקבל פירוט שיחות כזה. חשוב לציין כי עד כה איפשרו פלאפון, וחברות הסלולר האחרות, גישה של מעסיקים לפירוט שיחות של עובדים, המחזיקים מכשיר טלפון נייד ממקום העבודה.

לפי החוק, אם המעסיק חושד בפלילים או במשהו המחייב חקירה, עליו לפנות למשטרה - ולא לבצע את עבודת החקירה בעצמו.