הסודות של ה - X ו - O

אחד התחומים שאנחנו בחרנו להתמחות בהם הוא שיטת ה - X ו - O. יתרון השיטה הוא בהיותה מנטרלת רעשים ובתבניות שנוצרות על התרשימים. להלן מדריך ללמידה עצמית של עקרונות השיטה. מומלץ ביותר!!!
* ידע טכני

שיטת ה - X ו - O היא שיטה עתיקת יומין בה עוקבים אחרי שערים באמצעות עמודות של X המציינות עליות שערים ועמודות של O המציינות ירידות שערים. התרשים מתעדכן כפונקציה של המחיר ולא כפונקציה של הזמן. מי שמיומן בקריאה של התבניות יכול מצד אחד לזהות מצבים קריטיים והזדמנויות ומצד שני להימנע ממסחר מיותר שהוא נחלתם המצערת של רוב המשקיעים ושמהווה את אחת הסיבות העיקריות לכך שרוב המשקיעים אינם מכים את מדדי המניות. אחד המאמרים הידועים בתחום הוא מאמרו של A.W .Cohen שנקרא:
Point and Figure Formations Made Easy
. ישנם עוד מאמרים וספרים רבים אבל למי שמעוניין להתחיל אנחנו ממליצים להיכנס לאתר האהוב עלינו StockCharts.com. האתר מתמחה בהצגת תרשימי מניות בכלל ובשיטת ה - P&F בפרט. בתור התחלה מומלץ לעשות 4 דברים:

1.להיכנס ל - Chart School, שם להקליק על Point & figure Charts ולקרוא וללמוד על השיטה.

2.אחרי שלומדים את עקרונות השימוש בשיטה, ללמוד גם על ה - Bullish Percent Index (BPI) דרך ה - Glossary.

3.להתחיל לחקור את מצב ה - BPI תחת הלינק Market Summery שבעמוד הבית בצד שמאל.

4.לבחון כל מניה שרוצים לקנות / מחזיקים / רוצים למכור גם באמצעות תרשים ה - X ו - O על מנת לקבל פרספקטיבה רחבה ונטולת רעשים. האתר מציין איתותים טכניים וצובע אותם בירוק / אדום כך שבתור התחלה לפחות, לא צריך לזכור את הכל.

כמובן שכמו כל שיטה, גם לשיטת ה - P&F יש חסרונות ויש נפילות. אבל, אחרי שנים של התמחות בשיטה, עבודה עם השיטה והוראת השיטה אנחנו משוכנעים שהיא מהווה בסיס איתן לניהול הפוזיציות, למעקב יעיל אחרי הפוזיציות ולאיכות החיים של המשקיע ( סוגיה חשובה מאוד אליה נתייחס רבות ). תרשים ה - P&F הוא עבורנו עמוד תווך בעבודה השוטפת ( הגם שלפעמים זה נשאר מתחת לפני השטח ). בהצלחה!