אחד נגד 10

כך ניצחה "הישרדות" של ערוץ 10 את "אחד נגד מאה" של רשת

כולם ידעו שיום אחד זה יקרה, אבל אף אחד לא רצה שזה יקרה במשמרת שלו, ובוודאי לא לפני שנת 2010. "כולם" זה אנשי ערוץ 2, "אף אחד" זה אבי ניר ויוחנן צנגן, ו"זה" היא בעצם זו, הבעיטה הכי חזקה שאפשר לקבל. ערוץ 10 עושה לערוץ 2 בית ספר בלי להשתמש בכדורגל. לוקח, מנצח, פורח - לא משנה באיזה פועל תשתמשו כדי לתאר את המלך החדש של טבלת הרייטינג, זה עדיין יכאב.

נכון, מדובר למלך ליום אחד, אבל היום הזה חוזר על עצמו כבר שתי שבתות ברציפות: "אחד נגד מאה", פורמט שהצליח מאוד בעונתו הקודמת אצל הזכיינית רשת (כולל כמה נוגרות ל"קרב סכינים" של ערוץ 10), מג'ובר ומסובן על ידי ריאליטי הקאריביים "הישרדות".

ליתר דיוק, בשבת האחרונה 23.8% העדיפו לצפות באכילת עין שור, שתיית מיצי קיבה ועוד גועל נפש לסוגיו ולמיניו, ולא לענות על השאלות של אברי גלעד. לקשת זה לא היה קורה.

את הלחץ של רשת אפשר היה להרגיש כבר באמצע השבוע שעבר, אחרי ש"הישרדות" עקפה אותם מימין, ו"לא לפני הילדים" הראתה לגורי אלפי איפה דוושת הגז. כדי לא לאבד שליטה על ההגה, הודיעה הזכיינית על שינויים בלוח השידורים שלה, אותו לוח ארבעה-ימי-שידור שעליו עמלה זמן רב. אומנם עניין ידוע הוא שהודעות מסוג זה משדרות פאניקה, אבל ברשת החליטו שאין ברירה: הזיזו ימינה, הזיזו שמאלה, בדקו את הפנסים, איתתו למי שצריך וקיוו לטוב.

לא הלך, אבל הם לא מתייאשים: לטסט של שבת הבאה הם יביאו את ארז טל, שינחה את "אחד נגד מאה", בעוד אברי גלעד יתפוס את מקום המתחרה. אם הרעיון הזה מעייף אתכם כמו שהוא מעייף אותי, כנראה שלמדנו אצל אותו מורה נהיגה. שיעור מספר אחת: בשביל רייטינג טוב צריך תוכניות טובות.

אגב, מפח הנפש של רשת הוא כפול:

גם בימי שישי היא לא מצליחה לסחוף את הצופים עם התוכנית "גריז", שבשבועיים האחרונים השיגה רייטינג של 18.5% ו-18.9% בלבד. אפשר להאשים את יאיר לפיד המדשדש עם "אולפן שישי", אבל לא עושים את זה למי שעד לפני דקה היה הטאלנט המוביל שלך, ואפשר לומר שזה בגלל שלצופים נמאס מריאליטי ומתחרויות, אבל זה יסתור לחלוטין את הקונספט של "הישרדות".

הסיבה, כך נראה, היא קצת אחרת: בשנים האחרונות, רק תוכניות שחממו מנועים בימי חול הצליחו להשיג רייטינג גבוה בימי שישי. ארץ נהדרת, כוכב נולד, מועדון לילה, מה זה השטויות האלה וגם רק בישראל בילו לפחות עונה אחת באמצע השבוע לפני שעשו קבלת שבת (יוצאת מהכלל הייתה "משחק מכור"). "חדשות מפתיעות", לעומת זאת, קרסה מהר מאוד, וכרגע זה גם מה שקורה ל"גריז".

זה לא אומר שברשת צריכים להתייאש. להפך, שילמדו מערוץ 10 ומריטה: הסבלנות היא הדרך הטובה מכולן, יום אחד זה יקרה בלי שנרגיש, משהו ישתנה.