ריאליטי של אוליגרך

תוכנית הטלוויזיה היא ההזדמנות לפתור את "חידת גאידמק"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ, לפני שאת תופסת טרמפ וכותרות ויוצאת חוצץ נגד תוכנית הטלוויזיה החדשה של ארקדי גאידמק - תני לציבור הישראלי קרדיט, שאי אפשר למכור לו הכל, ושהוא מספיק פיכח וחכם להבחין בין מנהיג אמיתי לבין שחקן טלוויזיה חובב.

אין צורך למנוע את שידור תוכנית הריאליטי של גאידמק, להיפך - זוהי הזדמנות מצוינת לעמוד סוף סוף על "חידת גאידמק". הפעם לא בתחפושת סוציאליסט מרקד ושר בפרסומת לפלאפון. אם גאידמק לא יוכיח עצמו בריאליטי, אפילו אורי שני כבר לא יוכל לעזור לו.

צריך לזכור כי תוכנית הריאליטי עשויה לגרום לגאידמק נזק תדמיתי ואישי כבד. בדיוק כמו למשתתפי "הישרדות", אם היא תחשוף אותו כלא מעמיק, לא מבריק במיוחד, שלא לומר: עלוב, פתטי ומגוחך.

גאידמק הוא כיום הנציג הכי אותנטי והכי אהוד של אומת "HOT" ו"YES". הוא מותג של ממש, הכולל בתוכו מגוון ערכים משלימים ומנוגדים: איש עסקים, אוליגרך חובק עולם, בעל קבוצת הכדורגל האהודה במדינה, כוכב פרסומת, יו"ר מפלגה סוציאלית, גביר נדבן בעיני אחרים ובעיני עצמו.

כפי שהסביר גאידמק במו פיו בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת: "הציבור בארץ מוצא את האישיות שלי אטרקטיווית ונמשך אליה. אני אביא רייטינג, אין לי ספק. הציבור רוצה לראות אותי וזה רווחי... לא אכפת לי שפוליטיקאים אחרים גם ילכו לטלוויזיה, אבל אף אחד לא יראה אותם, כי הם משעממים מאוד... אם רשת תראה מחר שיחימוביץ מושכת קהל יותר ממני, היא גם תקבל תוכנית".

ולכן חברת הכנסת יחימוביץ, אין שום סיבה לנסות ולמנוע מגאידמק לתת לנו "גוד טיים", גם בטלוויזיה, כפי שנתן ב"ריאלטי" לתושבי הצפון ושדרות. מדובר אמנם באוליגרך בעל הון, שעשה המון כסף, אבל גם תרם חלק ממנו לחברה הישראלית.

ריאלטי ב"ריל-טיים" היא שיא הדמוקרטיה. מי ששורד אותה, ומוכיח לעם שיש לו באמת מה להציע, זוכה, ובדין, להכי הרבה אס-אם-אסים.

אין שום הצדק לפגוע בזכות הביטוי הדמוקרטית של גאידמק. חברת הכנסת יחימוביץ: תסמכי על "השבט" שידע לומר את דברו. את גם רוצה תוכנית? בבקשה. הגישי מועמדות לעונה הבאה של "סופר נני" או "הישרדות".

גיא משיח הוא עו"ד ומנהל השקעות "פריזמה"