ח"כ בניזרי בתגובה על הרשעתו: הדברים המיוחסים לי הם "השקר הגדול ביותר מקום המדינה"

עוד אמר בניזרי כי אין בכוונתו להתפטר, וכי ישעה את עצמו כחוק אם ביהמ"ש יקבע שיש במעשיו קלון ; בניזרי כבר פנה ליו"ר ש"ס ואמר כי בכוונתו לערער על החלטת ביהמ"ש

בתגובה ראשונה על הרשעתו אמר הח"כ בניזרי כי "שמונה שנים אני נרדף, ההגדרה - פרשת השוחד מהגדולות שהיו במדינה היא השקר הכי גדול מאז קום המדינה". עוד אמר בניזרי כי אין בכוונתו להתפטר, וכי ישעה את עצמו כחוק אם בית המשפט יקבע שיש במעשיו קלון. בניזרי כבר פנה ליו"ר שס ואמר כי בכוונתו לערער על החלטת ביהמ"ש.

במסיבת עיתונאים שכינס הערב חבר-הכנסת שלמה בניזרי הערב הוא טוען כי הדברים המיוחסים לו בכתב האישום הם "השקר הגדול ביותר מקום המדינה", לדבריו.

"זהו יום קשה לי, לבני משפחתי ולעוד רבים מהאנשים המקורבים אליי", פתח בניזרי את מסיבת העיתונאים, "כנבחר ציבור אני מרגיש חובה לעמוד לפניכם ולהציג את גרסתי להכרעת הדין",

בניזרי, שהורשע היום בקבלת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, מרמה ושיבוש הליכי משפט טוען כי הוא זוכה במרבית האישומים, אך נמצא אשם על סעיף זניח ולא משמעותי כלל: "הסעיף היחיד שבו נמצאתי אשם הוא מימון תביעה משפטית שסלע לכאורה מימן לי, ומזגן ושולחן שהוא רכש עבורי".

"על עבירות רבות שניסו להרשיע אותי יצאתי זכאי. הפרקליטות טענה כי משה סלע קנה עבורי דירה בחינם - וזוכתי על כך, נטען כי קיבלתי 200 אלף דולר - זוכתי, והשופט מזכה אותי שוב על הטענות כי סלע שילם לי את המשכנתא, וזוכתי מעוד עשרה סעיפים המופיעים בכתב באישום. בית-המשפט בחר לבסוף להריש אותי על סעיף קטן וזניח, שגם עליו טען השופט שהחזרתי את כל הכסף לסלע", דברי השר לעיתונאים.


חבר-הכנסת הודיע אין בכוונתו להתפט,ר וכי ישעה את עצמו כחוק במידה ובית-המשפט יקבע שיש במעשיו קלון. "אני נרדף כבר שמונה שנים, ולאורך כל הדרך שתקתי. כשהוגשה בקשת הסרת החסינות - הסרתי אותה כי רציתי להגן על שמי דרך בית-המשפט ולא באמצעות הכנסת", דברי בניזרי.

בניזרי: "אערער על החלטת בית-המשפט"
השר לשעבר אמר היום ליושב ראש מפלגת ש"ס אלי ישי, כי בכוונתו לערער על הרשעתו בבית-המשפט המחוזי בירושלים.

פרקליטיו של בניזרי נערכים להגשת הערעור. אחד מעורכי הדין, משה יצחק אוזניצ'ר, הביע לאחר מתן הכרעת הדין ביטחון בהפיכת ההחלטה בערכאה הבאה. "אני חייב לומר שהמשפט לא נגמר עד שהוא לא נגמר", אמר הבוקר אוזניצ'ר, נילחם על חפותו אבל אין לנו ספק שהוא יזוכה בערעור".


בניזרי נמצא היום אשם כי העביר מידע לחברו, איש העסקים משה סלע כדי לסייע לו לזכות במכרזים לצורך ייבוא עובדים זרים וקיבל בתמורה טובות הנאה בשווי מאות אלפי דולרים.

עורכת-הדין נורית ליטמן מהפרקליטות אמרה בתכניתנו "עושים צהריים" עם יעל דן כי ייתכן שחבר-הכנסת בניזרי יישלח למאסר ממושך: "אנחנו בסך הכול שבעי רצון מהרשעתם של בניזרי והרב אלבז, שהורשעו בפרטי האישום העיקריים. זה סוג העבירות שבהחלט יכול להביא את הנאשם למאסר ממושך".

יורם מלכה, יועצו של בניזירי תקף את החלטת השופט ואמר כי ההרשעה התבססה על עד-מדינה, משה סלע, שנוי במחלוקת. "הרשעה בסדר גודל כזה הייתה הפתעה מבחינתנו", אמר מלכה, "אנחנו חושבים שהשופט הלך קצת רחוק מדי בהחלטה שלו".

שלב הטיעונים לעונש במשפטו של בניזרי ייפתח בשבוע הבא. בניזרי טרם החליט האם לעזוב את הכנסת, על אף שהוא אינו מחויב לכך על-פי חוק.