היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מותח ביקורת על השרים שהיו מעורבים ביוזמות לחנינת חבר הכנסת לשעבר עמרי שרון

לפחות 31 חברי כנסת חתמו על עצומה שגיבש בכיר "קדימה", חבר הכנסת מגלי ואהבה, שקוראת לנשיא המדינה, שמעון פרס, להעניק חנינה לבנו של ראש הממשלה לשעבר

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מותח ביקורת על השרים שהיו מעורבים ביוזמות לחנינת חבר הכנסת לשעבר עמרי שרון.

"גם בעינינו יש טעם לפגם בקמפיין החנינה, אך עם זאת, אין מקום לאסור בקשות חנינה על-ידי שרים", כתב עוזרו הבכיר של מזוז, עורך הדין רן ניזרי, בתשובה לפניית "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל".

לפחות 31 חברי כנסת חתמו על עצומה שגיבש בכיר "קדימה", חבר הכנסת מגלי וואהבה, שקוראת לנשיא המדינה, שמעון, פרס, לעניק חנינה לבנו של ראש הממשלה לשעבר. בין השרים שחתמו - שאול מופז, גדעון עזרא, יעקב אדרי, זאב בוים ורוחמה אברהם-בלילא (כולם מ"קדימה") ושלום שמחון ("העבודה").

נוסף לשרים, חתמו על העצומה גם חברי כנסת, מכל רחבי הבית: מ"העבודה" - יורם מרציאנו ואורית נוקד, מ"ישראל ביתנו" - אלכס מילר וליה שמטוב, מ"ש"ס" - אמנון כהן, יעקב מרגי, ניסים זאב ואברהם מיכאלי, מהגימלאים - יצחק זיו ואלחנן גלזר, ומ"יהדות התורה" - משה גפני.

על-פי העצומה, יש לשחרר את עומרי מהכלא, כדי לעמוד לצד מיטת חוליו של אביו, אריאל שרון. "אנו החתומים מטה, חברים בכנסת ישראל, פונים אל כבודך בבקשה כי תשקול בחיוב מתן חנינה למר עומרי שרון", כתבו הח"כים לנשיא פרס. "איננו מקלים ראש בחומרת מעשיו, אך אנו סבורים כי מצבו הרפואי של אריאל שרון מחייב במקרה זה הקלה בעונשו אשר תאפשר לו להמשיך ולפקוד את מיטת חוליו של אביו".

חברת הכנסת רונית תירוש ("קדימה"), שחתמה גם היא על המסמך, טוענת כי אין מדובר במעשה חברי, אלא במחווה אנושית: "אני מאמינה שיש לחון את עמרי שרון משום שהוא סועד את אביו שהיה עד לאחרונה ראש ממשלתנו. הוא אכן עבר עבירה, אבל להערכתי החמירו אותי למען יראו וייראו, ענישה מאוד דווקאית אפילו, כדי שלא תיעשה שוב. אני חושבת שאילו נתנו לו עבודות שירות, הוא היה תורם הרבה יותר לחברה מאשר הישיבה שלו מאחורי סורג ובריח".