חדשות ערוץ 2: נחשפו תכתובות בדואר אלקטרוני של אולמרט המהוות ראיה בחקירתו

התכתובות נוגעות לפרשת המינויים הפוליטיים בעת שאולמרט שימש כשר התמ"ת ; נבדקת האפשרות האם יש בתכתובות תשתית ראייתית לעבירות פליליות

בחדשות ערוץ 2 חשפו הערב תכתובות, המהוות ראייה מרכזית בחקירת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפרשת המינויים הפוליטיים כששימש כשר התמ"ת. על פי חברת החדשות, לידי שוטרי החקירה הארצית לפרשות הונאה הגיעו תכתובות של שנתיים וחצי, וכעת נבדק האם יש בהן תשתית ראייתית לעבירות פליליות.

רה"מ, ראש לשכתו אז ועכשיו, שולה זקן, עובד יחזקאל, אז עוזרו הקרוב של אולמרט, והיום יד ימינו ומזכיר הממשלה, ורענן דינור, אז מזכיר משרד התמ"ת והיום מנכ"ל משרד ראש הממשלה מעורבים בפרשה.

בין המקרים המצויינים, ניתן למנות את המקרה בו רצה יחזקאל למנות את ציון תורג'מן, המשנה למנכ"ל עיריית ירושלים, לסמנכ"ל שירות התעסוקה. במקרה נוסף, איציק מיכאלי, פעיל ליכוד מרכזי, לו על פי החשד, רצו אולמרט ויחזקאל לתפור מינוי דחוף. השניים ניסו לדאוג לתפקיד בקופת חולים לאומית ושוב, חושפת התכתובת את התהליך המהיר, בתומו הפך מיכאלי לפרויקטור ברשות. מיכאלי הכחיש את החשדות.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "מדובר בטענות שחלקן ממוחזרות, לחלק ניכר מהפרטים והשמות אין קשר עם מינויים פוליטיים ולא מדובר כלל באנשים המזוהים פוליטית או בטיפול שעניינו פוליטי".

"לגבי כל היתר, אין זה סוד שלכל לשכות שרי הליכוד לשעבר באותה תקופה, הגיעו פניות בדבר בקשות להתמנות לתפקידים ולסיוע. פניות אלה הופנו תמיד לגורמים המקצועיים הרלוונטיים להחלטתם על פי שיקול דעתם המקצועי ולראיה, רוב מוחלט מהשמות המוזכרים לא מונו לתפקיד כלשהו", נכתב עוד.

בלשכה הוסיפו בצד הדברים כי "מי שמכיר את מזכיר הממשלה יודע כי מדובר בעובד ציבור הגון וישר, אשר פעל על מנת לבלום את התופעות הפוליטיות שנוצרו בעקבות התנהלות גורמים מסוימים במרכז הליכוד ויזם את הקמתה של ועדת שמגר לקביעת כללי האתיקה של שרי הממשלה, על מנת שלא יישנו אותן תופעות מלפני מספר שנים. הוועדה אמורה לסיים עבודתה בימים הקרובים ולהגיש המלצותיה לרה"מ".