אהרון ברק: "אם לא ייעצרו יוזמות החקיקה של שר המשפטים, סופנו שנהפוך למדינת עולם שלישי"

ברק שב אמש ועמד לימינה של נשיאת העליון, דורית ביניש, הזוכה להתקפות חוזרות ונשנות מצד השר פרידמן: "היהלום שבכתר שלנו, בג"ץ, מותקף יום-יום - נעשה ניסיון מכוון לגמד את מעמדו של נשיא העליון"

נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק, יצא אתמול (ד') נגד הרפורמות שמוביל שר המשפטים דניאל פרידמן. ברק טען כי אלו פוגעות אנושות במערכת המשפט בישראל. נבואות הזעם ברק אמנם נשמעה בעבר, אבל הפתיעה אמש בחריפותה - "אם לא ייעצרו יוזמות החקיקה של שר המשפטים", אמר ברק, "סופנו שנהפוך למדינת עולם שלישי. אני בוחן את הנעשה בתחום המשפט והשיפוט בשנה האחרונה, וליבי מתמלא דאגה".

"מקורה של הדאגה", הסביר נשיא העליון הקודם באירוע שנערך לכבוד קודמו באותו תפקיד, מאיר שמגר, במכללת שערי משפט, "הוא במגמות המסוכנות לעצמאות השפיטה ולהגנה על החירות וטוהר השלטונות, העולות מפעולותיו של שר המשפטים - כלומר של הממשלה. נעשה ניסיון מכוון להחליש את בית המשפט, ולהניח אקדח לרקתו".

ברק שב אמש ועמד לימינה של נשיאת העליון, דורית בייניש, הזוכה להתקפות חוזרות ונשנות מצד השר פרידמן. "היהלום שבכתר שלנו, בג"ץ, מותקף יום-יום. נעשה ניסיון מכוון לגמד את מעמדו של נשיא בית המשפט העליון, ולהפוך אותו לאחראי על ניהול העליון בלבד ולא על ניהולה של המערכת השיפוטית כולה".

ברק פנה בסיום דבריו לחברי הכנסת ולנבחרי הציבור, ודרש מהם לסכל את יוזמותיו של שר המשפטים. "הגנו על המערכת השיפוטית", הוא קרא בהתרגשות, "אל תאפשרו לכרות עץ שגדל ותפח במשך 60 שנה בהינף גרזן".