רו"ח שהגיש תביעה ייצוגית נגד רשות המסים: היא מתנכלת לי

עו"ד ורו"ח איתמר מחלב מאשים את רשות המסים בהתנכלות אישית בעקבות בקשה לייצוגית שהגיש נגדה בהיקף של 120 מיליון שקל, בטענה כי גבתה שלא כדין קנסות פיגורים על מס רווח הון

עו"ד ורו"ח איתמר מחלב מבאר-שבע מאשים את רשות המסים בהתנכלות אישית בעקבות בקשה שהגיש לאשר תביעה ייצוגית נגדה בהיקף של 120 מיליון שקל. זאת, בטענה כי הרשות גבתה שלא כדין קנסות פיגורים על מס רווח הון, שנכלל בהסכם השומה בינו לבינה.

מחלב טוען כי ההתנכלות כלפיו באה לידי ביטוי בהקפאת חשבונו האישי במס הכנסה, כך שלא ניתן לשלם חובות שחויב בהם. עוד הוא טוען כי ההסכמים שחתם עם פקיד השומה לא מכובדים "בלי כל הסבר הגיוני, למעט התנכלות מיותרת וחסרת בסיס".

מחלב מציין עוד כי במשך כ-24 שנה של פעילותו מול רשות המס לא ביקשו רשויות המס לפתוח שום הסכם שנחתם עימו בקשר ללקוחותיו, וכעת יש לרשויות המס רצון לפתוח הסכם בתיקו בנוגע לשנת המס 2003. לדבריו, כל עובדי פקיד השומה בב"ש חוששים היום מכל חתימה על הסכם עימו בנוגע לתיקו האישי, כל עוד מתקיים ההליך המשפטי בינו לבין רשות המס.

מחלב מבקש מביהמ"ש להורות לרשות המסים לנמק את התנהלותה כלפיו ולמנוע ממנה לעשות מעשים בלתי ראויים; לא למנוע הפקדת כספים לחשבונו במס הכנסה; ולא למנוע יישומם של ההסכמים שנחתמו בינו לבין מס הכנסה. לדבריו, כל רצונו הוא שביהמ"ש יעניק לו את "הגנתו מפני ההתנכלות המיותרת וההתעמרות הסתמית, שמטרתה לנגח ולהציק לו שלא משיקולים ענייניים". (ת.מ. 147/07).