בקשה לייצוגית נגד סלקום: חיובים עודפים של לקוחות במסלול של מינימום זמן אוויר

לדברי התובע, סלקום הודתה בטעותה - אך נמנעה מהשבת הכספים ללקוחותיה שחויבו ביתר

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של כ-101 מיליון שקל נגד סלקום. זאת, בטענה לחישוב מטעה ושיטתי בחשבוניותיהם התקופתיים של לקוחות סלקום, הנמנים על מסלול התחייבות למינימום זמן אוויר. לדברי התובע, רו"ח חן לבון, סלקום הודתה בטעותה, אך נמנעה מהשבת הכספים ללקוחותיה שחויבו ביתר.

מדובר בלקוחות שרכשו מכשיר סלולרי, שבצידו התחייבות סלקום לזיכוי חשבונם החודשי בגין שימוש בפועל בזמן אוויר. התובע טוען, באמצעות עוה"ד אפי מיכאלי ושלומי כהן, כי סלקום חייבה ביתר - בשני מקרים - את חשבונותיהם התקופתיים של הלקוחות באמצעות שלילת הזיכוי הכספי המובטח.

המקרה הראשון נוגע לחודשים בהם לא השלימו הלקוחות את התחייבותם למינימום שימוש בזמן אוויר. בחודשים אלו, נטען בתביעה, היה מקום לגבות מהלקוחות את סך התחייבותם למינימום זמן אוויר בניכוי סכום השימוש בפועל בזמן אוויר. ואולם, לטענת התובע, בפועל פעלה סלקום בניגוד להוראות המסלול וגבתה מהלקוחות את סכום ההתחייבות המלא ולא הפחיתה דבר.

המקרה השני נוגע לחודשים בהם השלימו הלקוחות את התחייבותם למינימום שימוש בזמן אוויר, אך לא חצו את הסכום המצרפי של התחייבות זו בתוספת סכום הזיכוי החודשי הקבוע בזמן אוויר בגין רכישת המכשיר.

לטענת התובע, בחודשים אלו היה מקום להימנע מחיוב חשבונם של הלקוחות בגין התחייבותם למינימום זמן אוויר, שכן התחייבותם זו הושלמה במלואה, ולחייבם בסכום השימוש בפועל בזמן אוויר בניכוי סכום הזיכוי החודשי בזמן אוויר בגין רכישת המכשיר. למרות זאת, לדבריו, גבתה מהם סלקום את סכום ההתחייבות למינימום זמן אוויר במלואו, אף שלא היה צורך לגבות אותו כלל.

טרם הוגשה תביעת סלקום. (ת.א. 1403/08).